Mies toi minulle yli 1000 € arvoisen yllätyslahjan.
Eikä ollut mikään merkkipäivä.
Olen sanonut, että minua ei tarvitse muistaa jonain tiettynä päivänä. En esim loukkaantuisi, jos hän unohtaisi hääpäivämme tai syntymäpäiväni. Itseasiassa unohdinhan itsekin ikäni, kun tuttavani sitä kysyi! Olen unohtanut monta mieheltä saamaani lahjaakin. Onneksi siis mieheni muistuttaa, kun niille tulee käyttöä.
Useiden vuosien ajan, kun olin melko köyhä opiskelija, unohtelin seteleitä takkini, farkkujeni ja laukkujeni taskuihin. Kivoja ylläreitä, kun aloin pesemään vaatteita ja siksi tyhjensin taskuja! Samalla muistutus siitä, että en ollut ihan peeaa! Hetkellisesti kyllä hyvin köyhänä opiskelijana laskin kolikoitani, jotta voisin ostaa mahdollisimman paljon ruokaa ennen seuraavan opintotuen saamista. Mieheni sanookin, että harva nainen ottaa yhtä rauhallisesti kuin minä, kun saa 1000 € yllätyslahjan.
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:33"]
Eikä ollut mikään merkkipäivä.
Olen sanonut, että minua ei tarvitse muistaa jonain tiettynä päivänä. En esim loukkaantuisi, jos hän unohtaisi hääpäivämme tai syntymäpäiväni. Itseasiassa unohdinhan itsekin ikäni, kun tuttavani sitä kysyi! Olen unohtanut monta mieheltä saamaani lahjaakin. Onneksi siis mieheni muistuttaa, kun niille tulee käyttöä.
Useiden vuosien ajan, kun olin melko köyhä opiskelija, unohtelin seteleitä takkini, farkkujeni ja laukkujeni taskuihin. Kivoja ylläreitä, kun aloin pesemään vaatteita ja siksi tyhjensin taskuja! Samalla muistutus siitä, että en ollut ihan peeaa! Hetkellisesti kyllä hyvin köyhänä opiskelijana laskin kolikoitani, jotta voisin ostaa mahdollisimman paljon ruokaa ennen seuraavan opintotuen saamista. Mieheni sanookin, että harva nainen ottaa yhtä rauhallisesti kuin minä, kun saa 1000 € yllätyslahjan.
[/quote]
Omituista, jos et loukkaantuisi edes vähän, mikäli miehesi unohtaa synttärisi tai hääpäivän. Mutta tämähän on vain minun mielipide, minä pitäisin sitä .välinpitämättömyytenä. Tuo viimeinen kommentti osoittaa joko sen, että miehesi on ostellut useille naisille tonnin lahjoja tai sitten sen, että hän halusi sinun osoittavan kiitollisuutesi eri tavalla...
Onnittelut 19. sinullekin:)
Mieheni myös on hyvin huomaavainen. Juurikin lampun vaihtoa, auton imurointia ja että saan nukkua välillä kauemmin. Mies on heti rientämässä täyttämään pyyntöäni, ja usein ehtii tehdä, ennenkuin minä olen edes huomannut tarvita jotakin. ap
Haittaako teitä se, kun toisaalta kiitän lämpimästi lampunvaihdosta ja toisaalta pidättelen kiitostani 1000 € lahjasta, kunnes olen päättänyt, että avaanako paketin (avokauppa toimii, jos ei ole avattu)? ap
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 14:52"]
Ja mä olen onnellinen, kun ex-mies toi mulle aamuna eräänä vessaan lampun. Oli yöllä palanut lamppu, just edellisenä päivänä tehnyt kauppareissun, joten ei todellakaan napannut lähteä hakemaan yhtä lamppua jostain isosta kaupasta. Väsyneenä päivittelin sitä sitten faceen ja ex sieltä luki. Tuli hakemaan isompaa lasta harrastukseen ja seisoi ovella lamppu kädessä, kun menin avaamaan. Kyllä meinas itku tulla. Paljon onnellisempi olen arjen muistamisesta kuin koruista.
[/quote]
:)
Tästä mä olen jo vähän kade, toisin kuin ap:n aloituksesta. Olisi mukavaa jos olisin itsekin noin hyvissä väleissä ex-mieheni kanssa, mutta sitä ei vaan tuu tapahtumaan ainakaan seuraavaan sataan vuoteen jos ex saa päättää.
Mies-parka =(
Ostaa naiselle kalliin lahjan "ihan muuten vaan" ja toinen miettii, että jos lahja on mieluisa, niin saattaa ehkä vielä jopa kiittää siitä.
Jos mä oisin tuo mies, niin jossain vaiheessa lopettaisin antamasta mitään moiselle kiittämättömälle akalle.