Joudunko antamaan lapset pois tässä tilanteessa?
Asunnon vuokrasopimus loppuu kahden kuukauden päästä koska vuokranantaja myy asunnon. En saa asuntoa mistään, koska luottotiedoissani on merkintöjä vaikka kaikki onkin maksettu. Ref merkinnät eivät auta mitään. Kunnasta sanottiin että asuntoa ei saa tässä tapauksessa. Työt on minulla vain pätkätöitä, pitäisi olla vakituinen. Vakituista työtä ei ole tarjolla tällä hetkellä. Jäämme siis asunnottomaksi. Olen siinä mielessä huonossa asemassa että koko perheeni on kuollut ja sukulaisia ei ole. Olen kaikenlisäksi totaalisen yksin vastuussa lapsista. Eivät voi siis mennä isällekään. Selvää on että lapset eivät voi käydä ulkoa käsin koulua enkä itsekään pysty enää käydä töissä asunnottomana. Kunnan kanta on se että asuntoa ei voi antaa ilman luottotietoja ja vakituista työtä.
Kommentit (51)
Jotkut säätiöt vuokraavat asuntoja luottotiedottomille. Kannattaa ottaa selvää.
Mä en usko tätä yhtään..mäkin olen yh ja ei luottotietoja mutta aina olen asunnon saanu koska lapsia..se ois vaikeampaa ilman lapsia mutta pointti kuitenki se että nyt et kerro kaikkea tai tää on provo..jo toi sun neliö määrä,vähä yli 30neliöö nyt muka?
Milenkiintoista. Mä en paase eläkkeelle vaikka olen työkyvytön. Tuloni romahtivat mutta velkaa ei ole ja luottotiedot on kunnossa. Tätä käytettiin minua vastaan ja sanottiin, että kaupungin kämppää ei tipu, katsele vaan yksityiseltä markkinoilta, kun ne luottotiedotkin on kunnossa. No ei ole kauaa koska asumistukea en näihin hirmuvuokriin saa!
En usko juttua. Itselläni luottotiedot menneet ja jopa vuokrarästejä jäänyt vuosien takaa kun elämä potkinut päähän. Asunnon olen saanut heti mutta takuu olikin 4kk vuokra (n. 3000) ja kyseessä oulun sivakka. Toki helmpompi saada asunto kun itselläni myös lapsia. Kotivakuutuksen saa myös kun maksaa vuoden vakuutuksen kerralla
lastenteko pitäisi olla luvanvaraista
nyt on viimeistään aika huostaanottaa lapset parempaan paikkaan. eihän ap kykene huolehtimaan mistään asioista.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalitoimesta sanottiin että voivat ehkä myöntää jonkinlaisen hätämajoituksen asuntolasta. Lasten vieminen paikkaan missä on myös rapajuoppoja ja narkomaaneja on väärin, enkä voi heitä sellaiseen tilanteeseen laittaa. Onko sosiaaliviranomaisilla velvollisuus etsiä edes lapsille koti kun he jäävät kodittomaksi? Tai oikeammin sijoitusperhe/laitos koska ovat alaikäisiä.
Ap
Ensimmäiseksi pyydät sossun päätöksen kirjallisena.
Toiseksi haet muuttopäivän siirtoa, koska sinulla ei ole muuta asuntoa. Etsi myös yksityisiä vuokranantaja.
Muistuta sossua siitä, että lasten laitos tai sijoitus paikka tulee paljon kalliimmaksi kuin asunto.
Vierailija kirjoitti:
En usko juttua. Itselläni luottotiedot menneet ja jopa vuokrarästejä jäänyt vuosien takaa kun elämä potkinut päähän. Asunnon olen saanut heti mutta takuu olikin 4kk vuokra (n. 3000) ja kyseessä oulun sivakka. Toki helmpompi saada asunto kun itselläni myös lapsia. Kotivakuutuksen saa myös kun maksaa vuoden vakuutuksen kerralla
En usko minäkään, sillä uudelle paikkakunnalle muuttavalla vain maksamaton vuokrarästi oli este asunnon saannille , eikä kaikilla ole sekään estänyt.
Asumisen tukeen yhteys. Eri asia kuin asumisneuvonta. En ymmärrä jälkimmäisen funktiota edes. Ehkä sitten joku keski-ikäiseksi äidin kanssa asunut mammanpoika tarvitsee erikseen sen tiedon, että vuokra tulee maksaa...
Halvan vuokran lisäksi (ainakin täällä Helsingissä halvempia asuntoja kuin Helsingin kaupungin asunnot), saat jatkuvaa tukea. Esim minulla käy noin kerran kk sossut kylässä katsomassa, että hommat rullaa ja yksi heistä on sellainen kuka saa tehdä itse päätökset saman tien. Kai tällaiset palvelut on pakollisia joka kunnassa? Ainakin toivon niin!