Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön: lähdetkö töihin, jos..

Vierailija
10.04.2014 |

tuleva palkka nettona - lapsen hoitomaksut - matkakulut = ansiosidonnainen päiväraha nettona? 

Perustele.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti lähtisin, jollei elämä menisi kamalan vaikeaksi esim. kolmivuorotyön tai todella pitkien työmatkojen vuoksi, näin siis pienten lasten äitinä. Mies tekee reissutyötä, joten ehdoin tahdoin en valitettavasti tässä elämäntilanteessa lähtisi itseäni kiusaamaan. Jos olisi vain itseni huolehdittavana niin lähtisin.

Vierailija
2/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi. Enhän mä hyötyisi siitä yhtään mitään. Tulisi vaan lisää kuluja kuten syöminen, matkat, vaatteet yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähden jos työ mielekästä (ja tällä tarkoitan sitä että en lähde esim. kalatehtaalle pakkaamaan kalaa) ja työmatka kohtuullinen

Vierailija
4/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tykkäisin työstä eikä olisi pitkä työmatka

Vierailija
5/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:14"]

En lähtisi. Enhän mä hyötyisi siitä yhtään mitään. Tulisi vaan lisää kuluja kuten syöminen, matkat, vaatteet yms.

[/quote]

Tuollaisen asenteen omaavat eivät pärjää.

Työssäolo kannattaa aina!

Vierailija
6/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtenyt, koska vaihtoehtona oli opiskella ansiosidonnaisella uusi ammatti. Nyt päivät ovat lyhyempiä, mikä on pienten lasten kanssa iso helpotus, ja tästä jää pitkällä tähtäimellä enemmän käteen kuin siitä hanttihommasta, josta siis olisi maksettu tonni kuussa.

Vierailija
7/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aloituksessahan oli, että käteen jäävä osuus pk-maksujen ja matkakulujen jälkeen sama kuin ansiosidonnainen. Syömisen ja vaatteiden aiheuttamat kulut nyt ovat, noh, seliseli...

Itse lähtisin. Koska eläke, omanarvontunto, esimerkki lapsille ja loppuu se ansiosidonnainenkin joskus.

Vierailija
8/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa ansiosidonnaista, mutta en lähtisi jos palkka olisi vähemmän kuin viime työssäni.

Vierailija
9/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:14"]En lähtisi. Enhän mä hyötyisi siitä yhtään mitään. Tulisi vaan lisää kuluja kuten syöminen, matkat, vaatteet yms.

[/quote]

en mäkään. Kyllämä käyn töissä rahan takia. En huvikseni.

Vierailija
10/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:22"]

[/quote]

Aloituksessahan oli, että käteen jäävä osuus pk-maksujen ja matkakulujen jälkeen sama kuin ansiosidonnainen. Syömisen ja vaatteiden aiheuttamat kulut nyt ovat, noh, seliseli...

Itse lähtisin. Koska eläke, omanarvontunto, esimerkki lapsille ja loppuu se ansiosidonnainenkin joskus.

[/quote]

Työkokemus unehtui edellisestä listasta.

Vierailija
11/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt mutta mä käyn töissä RAHAN takia. Vain ja ainoastaan. Hyväntekeväisyyttä harrastan sitten muulla tavoin.

Vierailija
12/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion lähteäkin, jos saan työn, jota hain. Siinä nettotulot ovat saman verran kuin ansiosidonnainen, mutta työ on lisäksi 150 km päässä, joten matkakulut + hoitomaksut vievät käteen jäävän rahan reippaasti alle työttömyystuen. Lisäksi paikka on vieläpä määräaikainen.

Menen silti, sillä paikka on kiinnostava ja parantaa osaamistani ja saatan saada sitä kautta lisää ja parempia töitä. Mahdollisesti samasta paikasta, jolloin matkakulut ja työhön menevä aika pysyvät yhtä hirveinä, mutta tilaisuus vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
13/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden heti.

Vierailija
14/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lähtisin jos työ olisi mielenkiintoinen ja omaa alaa.

Vierailija
15/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun suurin osa lähtisi. Pysyvät palkat maltillisina ja kapitalismi kukoistaa.

Vierailija
16/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 11:34"]

Hyvä kun suurin osa lähtisi. Pysyvät palkat maltillisina ja kapitalismi kukoistaa.

[/quote]

Totta. Köyhät kyykkyyn!

Vierailija
17/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en lähtis töihin enää ollenkaan. Olen lopultakin sopeutunut olemaan työttömänä onnellisena. Mitä siitä vaikka mulla ei olekaan paljon rahaa. Ei niillä tavaroilla kuitenkaan onnea saa.

Vierailija
18/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin jos työ kiinnostaisi, olishan se vuodesta toiseen kotona roikkuminen tosi tylsää.

Vierailija
19/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin. Nyt olen markkinatuella. Ja välillä käyn "töissä" sillä 9:llä eurolla. Ihan vaan oman itseni takia. Olen taas masentunut, kun olen vaan kotona

Vierailija
20/21 |
10.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni työtön ottaisi kyllä ilomielin työpaikan vastaan, jos vain saisi töitä. Siitä huolimatta vaikka kaikkien kulujen jälkeen taloudellinen tilanne olisikin vastaava kuin työttömänä. Työssä on muutakin hyötyjä kuin palkkaus, esimerkiksi oman osaamisen kehittäminen, työhistorian kerääminen, eläkkeiden kartuttaminen jne.

Työttömyys ei ole aina oma valinta, työpaikkansa voi menettää ihan yllättäen, näin voi tapahtua kenelle tahansa. Monilla aloilla on kuitenkin ylitarjontaa työnhakijoista, yhtä työpaikkaa kohtaan satoja hakijoita eli voi olla todella vaikea saada työpaikkaa vaikka haluaisikin. Kaikki tuotetaan ulkomailla ja tilataan ulkomailta, monet työpaikat siirtyvät koneille ja roboteille... Moni työttömäksi jäänyt yrittää uudelleenkouluttautua, hakea muidenkin kuin omien alojen töitä jne... Toki on ihmisiäkin, jotka ovat täysin syrjäytyneet ja jättäytyneet pois työnhaustakin, ehkä henkilökohtaisten ongelmien, terveyden, mielenterveyden, alkoholin tai muiden päihteiden takia, eivätkä sitten edes viitsi vaivautua hakemaan töitä, mutta tuskin tämä ihmisryhmä mitään määrällistä enemmistöä edustaa.

Itse en ole työtön, joten voisi kysyä miksi sitten vastasin tähän aloitukseen mutta halusin kommentoida sitä ajatustapaa, joka monella on että työtön ihminen ei vain "viitsi lähteä töihin", koska ei tilanne yleensä ole sellainen. Jos olisin itse työtön, tottakai työ pienellä palkalla kuulostaisi paremmalta kuin työttömyys, tai jokin työkkärin järjestämä työnhakukurssi tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä