Hokemia joita inhoat
"Jos uskot ettet kelpaa mihinkään, et varmasti kelpaakaan" - paskanmarjat, vaikka mä kuinka kuvittelisin olevani kelvollinen ihminen, en silti ole sitä muiden ihmisten mielestä.
Samaa sarjaa edellisen kanssa on nämä kuvitelmat siitä että ajatukset muka jotenkin "luovat todellisuutta", että se mihin uskoo, tapahtuu - eli jos mä uskon että tällä viikolla voitan ihan varmasti lotossa niin niinhän se jättipotti sitten tulee...
"Vastoinkäymiset vahvistavat, olen niistä kiitollinen" - joo, kyllähän ne tietysti tavallaan antaa laajempaa perspektiiviä mutta on paljon, PALJON ihmisiä joita ne on paljon enemmän tuhonneet kuin vahvistaneet, vaikka oma syyhän se tietysti, ihan on oma valinta olla vahvistumatta.
Kommentit (33)
"Ei haukku haavaa tee." No shit sherlock, mutta vituttaa sitäkin enemmän.
Itse pidän tätä "positiivari uskoa" nykyuskontona. Tämä ajattelu on vallitsevana sekä tavallisten ihmisten filosofiana että kristinuskon vapaimmissa suuntauksissa että Hindulaisuus sävytteisissä New Age uskonnoissa.
Nuo mainitsemasi ovat enemmänkin jotain sananlaskuja, aforismeja tmv, mutta hokemista itse inhoan ainakin "torilla tavataan" -lausahdusta. Samoin siihen yleensä kuuluvaa "Suomi mainittu", mutta korvattuna ihan millä tahansa (usein esim. tissit mainittu.)
Inhoan itsekin monia aforismeja ja vastaavia, olivat ne sitten positiivisia tai negatiivisia. Monet ovat vain kuluneita ja typeriä vailla mitään totuuspohjaa. Esimerkiksi "kel onni on, se onnen kätkeköön", no miksi ihmeessä? Jos jotakuta vituttaa ilakointini, kannattaa katsoa muualle.
Kun jotkut vanhat kurpat kyselee :mitäs Se ***** tietää? Tekis mieli joskus sanoa jotain törkeetä.
Asenne ratkaisee, myönteinen ajattelutapa auttaa.
Kun mätkyjä tuli tonnin edestä ja tulot pienet, ei hymyily auttanut. Ryhtyminen toimeen auttaa ensijärkytyksen jälkeen; verkkopankkiin näppäily kuukausieristä pikkusummina eräpäivään mennessä. Ei hymyilytä vieläkään, mutta tieto siitä, että homma hoituu noin, auttaa. Tosin veroprosentti nostettava nyt pilviin, jottei sama paska toistu. Työpaikan vaihto ja oma huolimattomuus kostautui.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 06:15"]
Samaa sarjaa edellisen kanssa on nämä kuvitelmat siitä että ajatukset muka jotenkin "luovat todellisuutta", että se mihin uskoo, tapahtuu - eli jos mä uskon että tällä viikolla voitan ihan varmasti lotossa niin niinhän se jättipotti sitten tulee...
[/quote]
On ihan tutkittu tosiasia, että ajatukset vaikuttavat tunteisiin, käyttäytymiseen ja tekoihin. Voit itse valita miten asioihin suhtaudut, ja asenteesi vaikkuttaa tulevaisuutesi. Ei se tarkoita sitä, että nyt ajattelen, että voitan lotossa ja hups, sitten voitan. Tai nyt ajattelen, että pomo tippuu ikkunasta, ja kas vain hän humpsahtaa alas.
Mua ärsyttää kaikki kuluneet sanonnat. Jos joku keksii tilannesidonnaisen hauskan lohkaisun, nauran kyllä ja kunnolla.
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 07:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 06:15"]
[/quote]
On ihan tutkittu tosiasia, että ajatukset vaikuttavat tunteisiin, käyttäytymiseen ja tekoihin. Voit itse valita miten asioihin suhtaudut, ja asenteesi vaikkuttaa tulevaisuutesi. Ei se tarkoita sitä, että nyt ajattelen, että voitan lotossa ja hups, sitten voitan. Tai nyt ajattelen, että pomo tippuu ikkunasta, ja kas vain hän humpsahtaa alas.
[/quote]
Jos lapsuuskodista on saatu niukalti evästä ja elämä potkii muutenkin, on aika vaikea kasvattaa myönteistä asennetta. Kun ihminen kokee liikaa menetyksiä ja vastoinkäymisiä, on aika pelottavaa, jos toteaa, että ei se mitään, hymyä naamaan vain.
"Itse asiassa sitä" ja "itse asiassa tätä". Ärsyttävä hokema, joka tungetaan jokaisen virkkeen alkuun korostamaan asian tärkeyttä.
Toinen on tämä "mahtavaa". Kaikki on nykyisin niin mahtavaa.
Jäätävää.
Ennen kaikki oli paremmin.
Periaatteessa olen sitä mieltä,että.
Ne puhuvat.
'helppo nakki'
'aikas hyvä'
'elämä on' - tämä on ehkä se typerin, enkä tajua sen suurta sanomaa, ei sille voi ajatella vastinetta muista kielistäkään: 'life is', 'livet är' Ennen sanottiin, että sellaista on elämä.
Sitten on toivotuksen virkaa toimittava 'päivänjatkot'. Eihän se ole mikään toivotus!
No kiitosta vaan, no morjesta, no terve, no mitäpä kuuluu?
Kuis panee?
Niin ku, mä niin ku vihaan tota niin ku niinkuttelua. Toinen on porilaisten tiaks sää tuanoinni. AAARGGG!
[quote author="Vierailija" time="10.04.2014 klo 08:14"]
'helppo nakki'
'aikas hyvä'
'elämä on' - tämä on ehkä se typerin, enkä tajua sen suurta sanomaa, ei sille voi ajatella vastinetta muista kielistäkään: 'life is', 'livet är' Ennen sanottiin, että sellaista on elämä.
Sitten on toivotuksen virkaa toimittava 'päivänjatkot'. Eihän se ole mikään toivotus!
[/quote]
Life is on ihan käypä sanonta, jota silloin tällöin kuulee. Ärsyttävä se toki on silti.
Olen NIIN samaa mieltä.