Morsian häiden keskipiste. Miksi?
Tuttavani mainitsi, että hääpäivän ja hääjuhlan keskushenkilö on morsian. Miksi ihmeessä olisi, varsinkaan nykyisenä tasa-arvon aikana?
Kommentit (18)
No sulhasenko sen päähenkilön pitäisi olla nykyisenä tasa-arvoaikana.
Koska mies on sitten loppu liiton ajan pääpiste
Morsian on keskipiste, koska hänen keskenkasvuisia tarpeitaan koko rituaalilla ja kostyymileikillä tyydytetään.
No eihän sulhasen puku esimerkiksi aiheuta jännittynyttä odotusta kuten morsiamen pukeutuminen tekee.
Minusta olisi aihetta nostaa anopit hääjuhlan keskiöön!
Naisilla on enemmän tarvetta huomion kohteena olemiseen kuin miehillä. Monia miehiä ei vois vähempää kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
No sulhasenko sen päähenkilön pitäisi olla nykyisenä tasa-arvoaikana.
Häät ovat morsiamen JA sulhasen juhla.
Onko nykyajan minäminäminä ihmisille mahdoton ajatus, että pitäisi jakaa se huomio rakkaimman ihmisen kanssa?
Oisko niin että naiset rakastaa kaikenlaisia rituaaleja, ja tässä rituaalissa on vieläpä katsojiakin mukana.
Anopit jalustalle kirjoitti:
Minusta olisi aihetta nostaa anopit hääjuhlan keskiöön!
"Eettekaate minua varteen, tarvitse mitään, ei olis tarvinnut, kakku ja kaikki! Ei nyt on ihan liikaa, tule Teija katsomaan meitä varten nyt tämmönen. Ihanaa, tuommoinen Teija ja Leena -koriste vielä, mistä tuollainen on löytynyt, ei nyt kestä!"
Aloittaja taitaa vähän liioitella. Monet naiset haluavat nykyisin avioitua maistraatissa hyvin koruttomin muodollisuuksin. Kaikki eivät halua prinsessaksi edes hääpäivänään.
Me oltiin kyllä keskipisteitä molemmat. Liehuttiin niin maan prkleesti ja hauskaa oli.
En tuhlannut omaisuuksia ulkoiseen habitukseeni, mutta olin kyllä kaunis.
Morsian on aina kaunis ja sulhanen on aina komea.
Häät ja morsian ovat ihan turhaa hommaa. Morsian ja sulhanen voivat yhdessä valmistella häitä, mutta sulhanen kuitenkin pettää. Turhaan siinä morsian on innoissaan prinsessapäivästä. Tyhmä, tyhmempi, morsian. Morsian katuu ja häpeää häitään. Viilataan morsianta oikein kunnolla linssiin. Tyhmä morsian!!
Mikään ei pakota morsianta haalimaan kaikkea huomiota itselleen. Niin ei yleensä käykään. Aloittajan asenne kuvastaa vanhoillista käsitystä avioitumisesta.
Miksi morsiamelle ei soisi tuota ihanaa roolia ja huomion keskipisteenä oloa hääpäivänään? Onko se joltakulta pois?
Vierailija kirjoitti:
Häät ja morsian ovat ihan turhaa hommaa. Morsian ja sulhanen voivat yhdessä valmistella häitä, mutta sulhanen kuitenkin pettää. Turhaan siinä morsian on innoissaan prinsessapäivästä. Tyhmä, tyhmempi, morsian. Morsian katuu ja häpeää häitään. Viilataan morsianta oikein kunnolla linssiin. Tyhmä morsian!!
Eipä tarvitse morsiamen jälkeenpäin tuntea itseään tyhmäksi kun osaa valita oikean miehen!
Joissakin kulttuureissa morsian ja tämän perhe on keskipisteenä. Suomessa avioliitot on tilastollisesti laskemaan päin.
Mun mielestä hääpari on se keskipiste.
Ehkä jollekin päivä prinsessana-morsiamelle hän itse on se keskipiste.