Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pysyykö Biden hengissä niin kauan, että ehtii presidentiksi vai tuleeko Kamalasta suoraan presidentti?

Osteoporoosi
30.11.2020 |

Alkaa olla jo niin raihnainen ukko, että ei se ainakaan 4 vuotta presidenttinä ole. Epäilen ehtiikö olla päivääkään.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cfd5e54a-b955-464c-8edf-ef647459e75e

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vois olla kovat mellakat jos Kamalasta tulisikin presidentti. Häntä ei kukaan äänestänyt.

Sanooko käsite 'varapresidentti' sinulle mitään?

Kyllä sanoo, eli kyse on VARApresidentistä. Jos Bidenin ei ole edes tarkoitus toimia presidenttinä, vaan häntä on käytetty äänien keräämiseen Kamala Harrisille, niin sehän on huijaus. Ihmiset äänestivät Bidenin ja Trumpin kesken. Mikä olisi vaalitulos ollut jos kyseessä olisi ollut Harris vs Trump?

Vierailija
22/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kamalan sukunimi olisi Kamala niin kyllä häntä silloin puhuteltaisiin sukunimellä. Nimi on niin mieleenjäävä, Harris on tusinatavaraa. Samoin Joe Bidenin kanssa, Joe on tusinanimi, mutta Biden tuo mielleyhtymiä.

Ja luulen, että viimeistään vuoden 2021 lopulla Kamala on presidentti.

Biden teloo itseään ihan jokapäiväisissäkin asioissa, ei pysy vuotta kasassa enää.

Tuo mielleyhtymiä? Haluatko kertoa enemmän, minkälaisia mielleyhtymiä, ja millä tavalla ne ovat tarpeellisia asiasta keskustelemisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Olen seurannut Kamalan uraa jo useamman vuoden ja uskon hänen olevan potentiaalisesti paljon parempi presidentti kuin Biden. Trump on ollut äärettömän vahingollinen puolueelleen ja maalleen, huonointa mitä on koskaan nähty. Olen itse oikeistolainen mies, mutta ei voida sulkea silmiä Trumpin vaarallisesta narsismista ja mitään aikaansaamattomuudesta sekä selkeästä korruptiosta. Euroopassa hän istuisi linnassa. Kamala on demokraattien oikeistosiiven älykäs edustaja ja kova luu, joten toivotaan hänen astuvan virkaan jossain vaiheessa. Biden ei oikein vakuuta.

Kerro lisää Trumpin "äärettömästä vahingollisuudesta" ja "aikaansaamattomuudesta"?

Trump teki historiaa ja astui Kim Jong-unin kanssa Pohjois-Koreaan

https://yle.fi/uutiset/3-10855293

Historialliset sopimukset allekirjoitettiin Valkoisessa talossa: Israel solmi suhteet Bahrainin ja Arabiemiraattien kanssa

https://yle.fi/uutiset/3-11546099

Serbia ja Kosovo solmivat taloussopimuksen, sopu sinetöitiin Valkoisessa talossa

https://yle.fi/uutiset/3-11528969

Trumpin vahvimpina meriitteinä voidaan pitää taloutta. Kaikkein köyhimpien amerikkalaisten tulotaso on noussut Trumpin kaudella enemmän kuin Obaman kaudella.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/cbbec7c5-1dbb-4bf7-9495-57405b97c6c0

Vierailija
24/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Kamalan sukunimi olisi Kamala niin kyllä häntä silloin puhuteltaisiin sukunimellä. Nimi on niin mieleenjäävä, Harris on tusinatavaraa. Samoin Joe Bidenin kanssa, Joe on tusinanimi, mutta Biden tuo mielleyhtymiä.

Ja luulen, että viimeistään vuoden 2021 lopulla Kamala on presidentti.

Biden teloo itseään ihan jokapäiväisissäkin asioissa, ei pysy vuotta kasassa enää.

Kerkeääköhän edes virkavalaa vannoa, alkanut jo kaatuilemaan. Tuohon tahtiin kun jatkaa, ei presidentiksi ennätä.

Vierailija
25/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä murtumat eivät enää parane kunnolla. Joutuvat lykkimään rullatuolissa sitä joka paikkaan kunnes luopuu tehtävästään kun ei sitä pysty hoitamaan.

No sitä suuremmalla syyllä ei kannata Trumpia päästää vallan kahvaan, koska hän olisi kautensa loppupuolella vielä vanhempi. Rullatuolissa oleva seniili, joka vieläpä hävisi vaalit.

Vierailija
26/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biden valittiin ehdokkaaksi juuri siksi, että kelpaa myös republikaaneille kun ei ole niin radikaali. Aika törkeä temppu jos vedetään heti syrjään. Ihmettelen miten ne on saaneet sen pysymään toimintakunnossa näin pitkään vaikka tuo vaalityö on rankkaa.

Vierailija
27/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump valitaan toiselle kaudelle. Bidee joutuu vankilaan vaalipetoksesta.

Mitä horiset? Trumpin WC-kaluste teki maanpetoksen? Sai pissan nousemaan presidentin päähän? Kyllä, pönttö vankilaan ja käyttäjänsä myös.

Vierailija
28/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tuli mieleen yksi sukulaismies. Kovan luokan Trump fani, joka haukkuu Bideniä liian vanhaksi. Hän on alkanut Suomen seuraavaa presidenttiä jo povailemaan facebookissa ja on ilmoittanut kannattavansa Väyrystä... 😂😂

Henkilökohtaisesti mä kyllä uskon että Biden vetää ihan itse ensimmäisen kautensa, alkaa antamaan parin vuoden päästä Harrisille näkyvämpää roolia hallinnossaan ja ilmoittaa syksyllä 2023 ettei asetu ehdolle enää vuoden 2024 vaaleissa, mutta tukee Harrisia pressaksi 2024. Eipä silti että erinomaisen kykenevä Harris varmasti pressaksi olisi.

Vierailija
29/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa iässä murtumat eivät enää parane kunnolla. Joutuvat lykkimään rullatuolissa sitä joka paikkaan kunnes luopuu tehtävästään kun ei sitä pysty hoitamaan.

No sitä suuremmalla syyllä ei kannata Trumpia päästää vallan kahvaan, koska hän olisi kautensa loppupuolella vielä vanhempi. Rullatuolissa oleva seniili, joka vieläpä hävisi vaalit.

On kyllä kumma ettei noista puolueista löydy nuorempia ehdokkaita. Kas kun ei Väyrynen ole siellä. Trump kyllä sinänsä näyttää olevan fyysisesti ihan hyvässä kunnossa, henkisestä en sano mitään. Biden taas on kuihtunut vanha ukko joka ei millään voi kestää noin rankkaa duunia 4 vuotta.

Vierailija
30/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kerkeää vielä yksi presidentti väliin joka armahtaa Trumin ennen Bideniä

Vierailija
31/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanottu etteikö Trump jatkaisi.

Niin, mitä nyt Yhdysvaltain presidentinvaaleissa sanottiin, että Trump ei jatka.

Kenen toimesta sanottiin?

Vierailija
32/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tuli mieleen yksi sukulaismies. Kovan luokan Trump fani, joka haukkuu Bideniä liian vanhaksi. Hän on alkanut Suomen seuraavaa presidenttiä jo povailemaan facebookissa ja on ilmoittanut kannattavansa Väyrystä... 😂😂

Henkilökohtaisesti mä kyllä uskon että Biden vetää ihan itse ensimmäisen kautensa, alkaa antamaan parin vuoden päästä Harrisille näkyvämpää roolia hallinnossaan ja ilmoittaa syksyllä 2023 ettei asetu ehdolle enää vuoden 2024 vaaleissa, mutta tukee Harrisia pressaksi 2024. Eipä silti että erinomaisen kykenevä Harris varmasti pressaksi olisi.

Mitä vikaa Väyrysessä on? Pitkän linjan poliitikko ja taatusti pätevä presidentiksi!

Vierailija
33/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Yhdysvalloissa varapresidentti ota tontin haltuun?

Trump nimittäisi Mike Pencen jatkajaksi...

Vierailija
34/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista, kuinka joillakuilla on niin kova tarve puhua naispuolisista poliitikoista etunimillä ja miespuolisista sukunimillä. Yhdenlaista tytöttelyä sekin.

Ei se sukupuolesta johdu, vaan Clintonin kohdalla, koska "Clinton" on Bill Clinton. Kamalan kohdalla, koska se on myös sana Suomenkielessä.

Bernie on muuten yleensä pelkkä Bernie, varmaa johtuen Feel the Bern! iskulauseesta.

Kukaan ei puhu Elizabeth Warrenista Elizabethina, hän on aina Warren, tai Elizabeth Warren.

Vierailija
35/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on mielenkiintoista, kuinka joillakuilla on niin kova tarve puhua naispuolisista poliitikoista etunimillä ja miespuolisista sukunimillä. Yhdenlaista tytöttelyä sekin.

No eikö se ole Harris Kamala.

Vierailija
36/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xepra kirjoitti:

Olen seurannut Kamalan uraa jo useamman vuoden ja uskon hänen olevan potentiaalisesti paljon parempi presidentti kuin Biden. Trump on ollut äärettömän vahingollinen puolueelleen ja maalleen, huonointa mitä on koskaan nähty. Olen itse oikeistolainen mies, mutta ei voida sulkea silmiä Trumpin vaarallisesta narsismista ja mitään aikaansaamattomuudesta sekä selkeästä korruptiosta. Euroopassa hän istuisi linnassa. Kamala on demokraattien oikeistosiiven älykäs edustaja ja kova luu, joten toivotaan hänen astuvan virkaan jossain vaiheessa. Biden ei oikein vakuuta.

Mitään aikaansaamattomuudesta? No et ole todellakaan seurannut USAn politiikka, jos noin väität. Hän on leikannut kilokaupalla haitallisia ja turhia säännöksiä. 

Vierailija
37/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa Väyrysessä on? Pitkän linjan poliitikko ja taatusti pätevä presidentiksi!

No jos pitää Bideniä liian vanhana presidentiksi, niin eikö sama päde myös Väyryseen? Vuonna 2024, kun Suomessa seuraavat presidentinvaalit ovat, Väyrynen on yhtä vanha kuin Biden nyt.

Vierailija
38/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään ei ole sanottu etteikö Trump jatkaisi.

Niin, mitä nyt Yhdysvaltain presidentinvaaleissa sanottiin, että Trump ei jatka.

Kenen toimesta sanottiin?

Kansan. Sehän se on demokratiassa perinteisesti päättänyt.

Vierailija
39/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Suomessakin Niinistö ja Sanna.

Toki voihan se olla, että koetaan helpommaksi lähestyä ja tuttavallisemmaksi, nainen kuin jäyhä mies?

Vierailija
40/57 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bidenistä ei tule ikinä presidenttiä. Eikä myöskään Kamalasta.