Ensimmäistä kertaa poikaystävän luo jouluksi
Meillä joulut on ollut tosi vaatimattomia, koska olen ollut "lastenvahtina" nuoremmalle siskolle, kun huoltaja on ollut töissä. Ei suuria sukujuhlia ja Saarioisten laatikoita, joista en itse niinkään välitä. Muutama lahja ja kaikki on tullut aina tarpeeseen. Ei mitään kallista.
Nyt edessä olisi sukujoulu poikaystävän suvun kanssa. Olemme seurustelleet alle 6kk, jos sillä on mitään väliä. Hänen kertomansa mukaan paikalle kokoontuu koko suku, ruoat alusta asti itse valmistettuja ja sitä on runsaasti. Joulupukki tulee paikalle ja jakaa lahjat. Täysin vastakohta siihen mihin ole itse tottunut.
Lahjoja on paljon ja ne on arvokkaitakin.
Mulla ei ole opiskelijana laittaa rahaa lahjoihin. Tai ainakaan kalliisiin sellaisiin. Kysyin, että mitä voisin tuoda ja kenelle. Vastauksena oli ettei tarvitse ostaa mitään.. Tulisi kiusallinen olo, jos menisin tyhjin käsin paikalle. Surettaa, etten voi osallistua jouluun miten haluaisin..
Viimeiset 3 vuotta olen ollut yksinäni kotona, viettäen joulua syömällä tavallista ruokaa ja istuen tietokoneella. Tavallaan olen innoissani, mutta samalla tietynlainen ahdistus päällä. Juuri tämän ahdistuksen takia EN ole viettänyt joulua laisinkaan.
Auttakaa tai kertokaa piristäviä sanoja :(
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä tee niin kuin mun pojan tyttöystävä: ruokapöydästä ei kelvennut mikään, kun ei ollut tarpeeksi vegaanista jne. Loppuajat hän vietti mököttäen pojan huoneessa ja luki kirjaa. Ei pessyt itseään ja hiuksiaan, tuli pöytään laahustaen ja samoissa verkkareissa koko joulun. Naama norsinvitulla. Olipa joulu. Kaikille kamala. Hänellekin varmaan.
Miksi jouluna pitäisi pingottaa? Eikö tarkoitus ole rentoutua?
M/40
rento vegaani? onko sellaisia?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sinulla on taas uusi poikaystävä? Tämä ei varmaan ole sama, josta olet täällä aikaisemmin puhunut, vai?
Ei nyt liity aiheeseen, mutta miten niin taas? Kolmas poikaystävä, joka mulla on ollut ikinä. Toinen tänä vuonna.
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka sinulla on taas uusi poikaystävä? Tämä ei varmaan ole sama, josta olet täällä aikaisemmin puhunut, vai?
Ei nyt liity aiheeseen, mutta miten niin taas? Kolmas poikaystävä, joka mulla on ollut ikinä. Toinen tänä vuonna.
Aika äkkiä löysit uuden edellisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LÄSKI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko kateellinen?
Kateellinen? No en todellakaan. Lähinnä ihmettelen tuota menoa sivusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko leipoa? Tee vaikka taatelikakku tai muu jouluinen leipomus tuliaisena.
Tämä on hyvä ehdotus. Vie jotain yhdessä nautittavaa, jos et itse osaa valmistaa niin osta iso suklaarasia tai jotain hyvää kahvia tms. Se riittää. Ei kukaan odota saavansa sinulta lahjaa.
SEurustelusuhteenne melko uusi, sinun ei tarvitse viedä lahjoja kenellekään. JUst joku kakku tai kukka, niin tavallinen kun se onkin. Mutta voisit vaikka kukkakauppiaan avustuksella loihtia persoonallisen kimpun ja ojentaa sen kaverisi äidille.
Ootko oikeasti läski? Kuitenkin löytynyt poikaystävä.
Minä veisin jotain yhteistä herkkua kaikille tai joulukukan.
Otat kotona jo valmiiksi rohkaisuryypyksi konjakkia. Sitten paikkaan jännitystä terästetyllä glögillä illan mittaan. Loppuillasta ei ujostuta enää ollenkaan.
ps. varo kaatamasta joulukuusta, se olisi tosi noloa
Mietin tätä omalta kannaltani, sillä myös me juhlimme usein joulua isolla sukuporukalla runsaiden lahjojen kera. Se mitä itse toivoisin vastaavassa tilanteessa (lähin varmaan nuorin pikkusisareni, joka voisi tuoda mukanaan uuden, opiskeluikäisen seurustelukumppanin) olisi, että
1.) jos uudella kumppanilla on ruokarajoituksia, kuulisin niistä etukäteen, jotta osaamme varata myös hänelle mieluisaa syötävää. Joulu kun on hyvän ruuan aikaa, niin toivoisin, että jokainen löytäisi joulupöydästämme itselleen sopivaa. Tämä olisi meidän sukumme jäsenen tehtävä tuoda tiedoksi järjestäjille.
2.) toivoisin, että voisimme varata uudelle tulijalle myös jonkin pienen lahjayllätyksen, joka olisi sellainen, ettei hän nolostuisi tai keräisi siitä paineita vaan aidosti ilahtuisi asiasta lahjojen jaon yhteydessä.
3.) jos hän haluaisi tuoda jotain meille, olisi esimerkiksi nätti joulukukka-asetelma erittäin mieluinen lahja itselleni. Saamme joka tapauksessa paljon lahjoja, herkkuja on muutoinkin runsaasti jaossa ja omat varsinaiset toiveeni eivät aina ole ihan kohtuuhintaisia, joten kaunis kukka (yksinkertainenkin) ilahduttaisi kovasti.
4.) toivoisin, että tulija tulee avoimin ja iloisin mielin ja jos vaan pystyy, ei vertailisi tai ahdistuisi mahdollisista eroista aiempaan. Me emme jouluna kukaan pingota, vaan syömme hyvin, laulamme, jaamme lahjoja, nautimme seurasta ja viinistä ja ennen kaikkea toivotamme kaikki luoksemme sydämellisesti tervetulleiksi. Tämän vuoksi haluaisinkin, että kukaan ei meillä jouluna tuntisi ahdistusta vaan nauttisi muiden tavoin ihanasta päivästä.
Noin ylipäätään ihmiset ovat erilaisia, joku puheliaampi, toinen ujompi, mutta peruskäytöstavoilla - tervehtimisellä, kiittämisellä ja osallistumisella - pääsee jo hyvin pitkälle :)
Rimpauttaisin anopille että hullujako ootte vai tyhmiä, nyt ei saa kokoontua jouluksi. Että ensi vuoteen!