Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäytyykö oikeat ystävät näin?

Vierailija
30.11.2020 |

Meitä on kolme aikuista naista. Olemme olleet ystäviä nuoruudesta asti. Kaksi meistä on läheisiä sydänystäviä, minä olen sitten kai joku bonus. Ikinä minua ei nuorena esim kutsuttu tämän kaksikon järjestämiin bileisiin. Eikä nyt aikuisenakaan illanviettoihin, joissa on muita läsnä.

Nyt on alkanut tuntua siltä, että minut kutsutaan mukaan, kun halutaan uutta jutunjuurta ja kauhisteltavaa.

Käytiin esim vaatekaupassa yhdessä. Toinen ystävistä katseli puseroita, joita oli valkoinen, sininen, violetti. Hän kysyi toiselta, ottaisiko valkoisen vai sinisen. Että violettia ei ainakaan ota, koska se väri ei sovi kellekään. Ja katsoi samalla minua. Minulla oli violetti takki, minulla on usein violettia päällä.

Tulivat kahville. Mulla on lasinen ruokapöytä, ollut jo vuosia. Yhtäkkiä toinen sanoi, että inhoaa lasisia pöytiä, tuntuu, kuin tavarat putoaisi siitä lattialle. Aha? Jotkut eläimetkin luulee niin?

Istuttiin mun terassilla yhdessä. Toinen ystävistä alkoi suunnitella, mitä kukkia laittaa pihalleen. Sitten ilmoitti, että ei keltaisia, koska keltaiset kukat on kamalia. Mulla oli keltaisia kukkia penkissä. En ole koskaan osannut ajatella, että jotkut kukat olisi kamalia.

Olin lihonut. Yhtäkkiä, kun istuttiin iltaa yhdessä, toinen ystävistä sanoi, että jos hänellä vaatteet alkaa kiristää, niin hän vähentää heti syömistä. Leipoo kyllä muille, ei ota itse. Pysyy paino kurissa. Ja katsoi pitkään minua.

Ei tee mieli enää nähdä näitä ihmisiä.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele, jos ei ole kivaa näitten ihmisten (vai oliko se vain toinen heistä, joka töksäyttelee?) kanssa. Tuollainen morkattavan osa ystäväpiirissä ei ole mitenkään kiva asia ja kun siihen päätyy, ei yleensä pääse pois kuin lähtemällä litomaan. 

Vierailija
2/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä ne ystävät on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista asioista päätellen olette aikuisia jo, mutta käytöksen perusteella ystäväsi kuulostavat yläasteikäisiltä.

Vierailija
4/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko nämä kommentit aina saman ihmisen suusta? Ja vain sinua kohtaan?

Kyllä naljailun yleensä tunnistaa. Toiset toki ovat luonteeltaan tökeröitä, eivätkä ajattele mitä päästävät suustaan. Mutta moinen käytös toistuu kaikkien kanssa.

Sanoisin, että etsi parempaa seuraa. Olen itse ottanut sen kannan, etten halua kantaa elämässäni mukana ihmissuhteita, jotka tuntuvat negatiiviselle.

Vierailija
5/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ihmettele, jos ei ole kivaa näitten ihmisten (vai oliko se vain toinen heistä, joka töksäyttelee?) kanssa. Tuollainen morkattavan osa ystäväpiirissä ei ole mitenkään kiva asia ja kun siihen päätyy, ei yleensä pääse pois kuin lähtemällä litomaan. 

No se on se toinen, joka töksäyttelee. Tuntuu, että ovat jotenkin yhdessä ehkä etukäteen sopineet, että mistä nyt huomautetaan.

Minut on yleensä pyydetty mukaan kerran kuussa. Sitten istun jossain kahvilassa odottamassa, ensin tulee toinen naisista paikalle, toinen usein yli puoli tuntia myöhässä. Sitten he kyselee mun kuulumiset ja heille ei kuulukaan mitään ihmeempää ja lähtevät äkkiä pois. Tuli kiire vaikka lenkille.

Vierailija
6/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sille että se on sulle kateellinen jostain ja tämä näyttäytyy tällaisena piikittelynä. Ikäviä ihmisiä.

Vierailija
7/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä naljailun yleensä tunnistaa. Toiset toki ovat luonteeltaan tökeröitä, eivätkä ajattele mitä päästävät suustaan. Mutta moinen käytös toistuu kaikkien kanssa.

Sanoisin, että etsi parempaa seuraa. Olen itse ottanut sen kannan, etten halua kantaa elämässäni mukana ihmissuhteita, jotka tuntuvat negatiiviselle.

Vain minua kohtaan. Toisiaan he aina mielistelevät ja kehuvat. Ja muille ovat ylitsevuotavan kohteliaita ja ystävällisiä.

Eivät nyt ihan aina ole morkanneet noin. Vasta viime vuosina tämä korostunut. En oikein ymmärrä, miksi? Mikä hiertää?

Vierailija
8/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on se toinen, joka töksäyttelee. Tuntuu, että ovat jotenkin yhdessä ehkä etukäteen sopineet, että mistä nyt huomautetaan.

Minut on yleensä pyydetty mukaan kerran kuussa. Sitten istun jossain kahvilassa odottamassa, ensin tulee toinen naisista paikalle, toinen usein yli puoli tuntia myöhässä. Sitten he kyselee mun kuulumiset ja heille ei kuulukaan mitään ihmeempää ja lähtevät äkkiä pois. Tuli kiire vaikka lenkille.

En minä kyllä tuollaisia ihmisiä tapaisi. Olen kyllä huono itse sanomaan mistään suoraan, mutta jos olisin sinun tilanteessasi ja jos minulla olisi rohkea hetki, sanoisin tuollaiseen kutsuun, että kiitos en tule, sillä minulla ei ole kanssanne mukavaa, vaan tapaamisista jää ikävä mieli. 

Vierailija
9/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että jotkut ihmiset tarvitsevat aina jonkun, jota lytätä. Pönkittävätkö sitten omaa egoaan vai mistä lie siinä kyse. Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen "ystävään". Kun seuraavan kerran ottaa yhteyttä, sano, että sulla on parempaakin tekemistä.

Vierailija
10/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa sille että se on sulle kateellinen jostain ja tämä näyttäytyy tällaisena piikittelynä. Ikäviä ihmisiä.

Mutta mistä? Hän on kahden lapsen äiti, naimisissa, uusi OK-talo. Voi elää miehen rahoilla.

Minä olen tällainen yh-mamma, joka joutunut ihan itse tienaamaan oman kodin, auton jne. Ei siinä mitään, meillä on asiat hyvin, on kaikkea mitä tarvitaan ja kaunis koti kauniilla paikalla. Ja tykkään työstäni.

He ovat niin hoikkia, tyylitietoisia jne. Minä tällainen värikkäästi pukeutuva ja vähän homssu. Kotinikaan ei ole kuin muotilehdistä kuten heillä.

Vierailija
11/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitten siitä violettikommentista jo saanut suutasi auki, että mulla onkin ihan kauhea takki sarkastisella sävyllä? Minulla oli joskus tuollainen kaveri myös, joka aina jotenkin keksi jotain negatiivista niistä asioista mitä minulla oli ja aina kyllä huomautin jotenkin veemäisesti takaisin. En minä ainakaan tuollaista pysty vaan hiljaa kuuntelemaan. Yleensä kateus saa ihmisen lyttäämään toisia.

Vierailija
12/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että jotkut ihmiset tarvitsevat aina jonkun, jota lytätä. Pönkittävätkö sitten omaa egoaan vai mistä lie siinä kyse. Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen "ystävään". Kun seuraavan kerran ottaa yhteyttä, sano, että sulla on parempaakin tekemistä.

No nyt korona-aikana ei juuri ole nähty. Tajusin tässä, että ei kiinnostakaan.

Vierailija
13/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus, minullekin käynyt samoin, juurikin aina saman ystävän toimesta, kun hänellä on "oma"ystävä mukana, jota itse en niin hyvin tunne. Aina on odotettavissa vastaavaa "piikkiä".

Vierailija
14/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitten siitä violettikommentista jo saanut suutasi auki, että mulla onkin ihan kauhea takki sarkastisella sävyllä? Minulla oli joskus tuollainen kaveri myös, joka aina jotenkin keksi jotain negatiivista niistä asioista mitä minulla oli ja aina kyllä huomautin jotenkin veemäisesti takaisin. En minä ainakaan tuollaista pysty vaan hiljaa kuuntelemaan. Yleensä kateus saa ihmisen lyttäämään toisia.

No se oli niin salakavalasti taas heitetty, että hämmennyin. Nämä kommentit on tältä ihmiseltä niin out of character, kun miettii, millaista yliystövöllistä ja lempeää kuvaa hän itsestään muuten luo. Että on sellainen hillitty ja hallittu ihminen. Mutta sitten yhtäkkiä minulle heittää tällaisia.

Vierailija
15/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että kateutta tarjotaan syyksi vähän liiankin herkästi. Ap ainakin miettii ihan asiallisesti, että miksi nämä ihmiset olisivat hänelle kateellisia. Ehkä ovat, mutta ei se ole aina se vastaus. Ehkä se sitten tällaisen käytöksen kohteeksi joutuneesta tuntuisi vähimmin pahalta, jos syy on kateudessa. Mitä jos kyse vain on ilkeydestä, tai tökeryydestä. Miksi tosiaan kateudesta? 

Vierailija
16/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SANO SUORAAN :kiitos piikistä.Jollei siitä tajua , niin tyhmä on. Eivät ole kavereitasi , käytöshän sen jo osoittaa.Unohda tollaset henkilöt.

Vierailija
17/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain minua kohtaan. Toisiaan he aina mielistelevät ja kehuvat. Ja muille ovat ylitsevuotavan kohteliaita ja ystävällisiä.

Eivät nyt ihan aina ole morkanneet noin. Vasta viime vuosina tämä korostunut. En oikein ymmärrä, miksi? Mikä hiertää?

Vaikea sanoa varmasti. Kateus, keskinäinen kilpailu, kyllästyminen, erilaisiksi muuttuminen? Yritys laskea sinun "arvoa" toisen ystävänne silmissä? Ja on niitäkin ihmisiä, jotka vain pönkittävät omaa itseään morkkaamalla muita.

Ehdotan, että joko poistut kuviosta tai otat asian puheeksi aikuismaisesti ilman draamaa. Sanot, että kommentointisi on ollut asiatonta viime aikoina tai kysyt miksi sulla on noin paha olla, kun pitää purkaa se negatiivisella käytöksellä.

Ei ystävä käyttäydy noin.

Vierailija
18/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt, että miksi he pyytävät sinua mukaan, vaikka ilmeisesti ei näytä seura kelpaavan? Hyötyvätkö he jotenkin sinusta? Vai onko tämä toinen vaan tuollainen ja toinen ei saa suutaan auki ja myötäilee vaan mukana? Oletko läheisempi tämän toisen kanssa ja onko toinen sitten kateellinen teidän kahden ystävyydestä ja yrittää tuhota sitä?

Vierailija
19/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samankaltainen ongelma. En nyt viitsi tarkemmin esimerkkejä antaa, että kukaan ei tunnista, mutta käyttäytyvät tosi tökerösti minua kohtaan. Just sellaista, että toisille ollaan ystävällisiä, otetaan huomioon jne, mutta minut jätetään ulkopuolelle. Aikuisia ihmisiä ollaan, mutta käytös on kuin teini-ikäisillä. Itsekin olen miettinyt, että mitä tässä pitäisi tehdä. Välit poikki kaiketi on se ratkaisu, mutta surullinen sellainen.

Vierailija
20/55 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että kateutta tarjotaan syyksi vähän liiankin herkästi. Ap ainakin miettii ihan asiallisesti, että miksi nämä ihmiset olisivat hänelle kateellisia. Ehkä ovat, mutta ei se ole aina se vastaus. Ehkä se sitten tällaisen käytöksen kohteeksi joutuneesta tuntuisi vähimmin pahalta, jos syy on kateudessa. Mitä jos kyse vain on ilkeydestä, tai tökeryydestä. Miksi tosiaan kateudesta? 

Toki on ilkeitä ja törkeitä ihmisiä ja helposti uhriksi valikoituu joku liian kiltti ja sellainen, joka ei saa sanottua vastaan. Kuitenkin joku on huonosti tuollaisen töksäyttelijän elämässä, kun ei hyväitsetuntoinen aikuinen ihminen koe tarvetta olla toisille ilkeä muuten vaan.