Annatteko lastenne osallistua kaverisynttäreille nyt Korona- aikaan?
Kysymys tulikin otsikossa. Espoossa asutaan. Synttärikutsuja tulee entiseen tapaan. Juhlat nyt vaan Hoploppien sijaan kotona. Juhlissa helposti 20 vierasta sekä perheenjäsenet.
Mitä mieltä olette?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Synttärivieraat on niitä samoja lapsia joiden kanssa lapseni viettää joka arkipäivä 3-5 tuntia pienessä luokassa rintarinnan. Miksi korona tarttuisi vasta synttärikutsuilla?
Onhan juhlissa myös usein paikalla synttärisankarin perhe.
Mä en usko siihen, että vain aikuiset voisivat tartuttaa lapsia, mutta lapset eivät voisi tartuttaa toisiaan. Jos synttärisankarin perheenjäsenellä on korona, eiköhän synttärisankari tuo viruksen päiväkotiin/kouluun.
Mun teinillä on synttärit joulukuussa. Annan viettää niitä pienimuotoisesti parin kaverin kanssa, näkee näitä kavereita muutenkin koko ajan. Minusta on kohtuutonta vaatia lapsilta ja nuorilta täyttä eristäytymistä kun samalla baarit, kuntosalit ja kauppakeskukset saa edelleen olla auki ja niissä käy väkeä tungokseen asti.
Mekin ollaan Espoossa, ja viimeksi marraskuun alussa oli synttäreillä. Näillä syksyn synttäreillä on vieraina ollut vain luokkakavereita, ja niitäkin 5-8, ei kahtakymmentä. Kotona tai lähipuistossa, koulun pihalla ollut juhlia.
Nyt ei ole synttärikutsuja tullut. Saapa nähdä, yhdellä kaverilla on joulun aikaan synttärit, pitääkö juhlia.
Jos olisi sellaiset, mihin on kutsuttu esim. vain oman päiväkodin pienryhmän lapset eikä ketään muuta, kuin voisin harkita. Ja toki riippuen koronatilanteesta yleensäkin.
Itse mietin, että omalle lapselleni (maaliskuussa) synttärit voisin harkita järjestäväni sellaiset, joihin osallistuu juurikin vain se oma pienryhmä. Siinä on useampi hyvä ystävä, ja ovat muutenkin arjessa tiiviisti yhdessä. Mutta mitään naapurin Perttilä tai perhetuttavia ei kutsuttaisi. Ja tämäkin sillä oletuksella, että tilanne on paikkakunnalla suht ok.
Lapsi kuljettaa kotoaan virukset ja bakteerit kouluun joka tapauksessa.