Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoporealtaan omistajat!

Vierailija
30.11.2020 |

Miten usein teillä allas käytössä ja kauanko yleensä istuskelette siellä? Vilvotteletteko välillä vai suoraan sitten pois?

Porealtaallahan on paljon terveyshyötyjä ja tahtoisin vain tietää tarkemmin miten sitä kannattaa käyttää.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tiedä, miten sitä KANNATTAA käyttää, mutta meillä se on käytännössä korvannut saunan: eli lapset treenien jälkeen (ulkolaji kesät talvet) menevät, suihkun kautta, sinne ja, ovat 30-45min ja sitten peseytyvät ja pois. Ja itse menen sinne rentoutumaan keskellä viikkoa ja vkonlopuisin ihan vaan nautitmaan hiljaisuudesta ja lämmöstä. Käyttökertoja on viisihenkisellä perheellä ehkä 5-8x vkossa. Kesällä huomattavasti vähemmän, talvella melkein päivittäin.

Vierailija
2/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tiedä, miten sitä KANNATTAA käyttää, mutta meillä se on käytännössä korvannut saunan: eli lapset treenien jälkeen (ulkolaji kesät talvet) menevät, suihkun kautta, sinne ja, ovat 30-45min ja sitten peseytyvät ja pois. Ja itse menen sinne rentoutumaan keskellä viikkoa ja vkonlopuisin ihan vaan nautitmaan hiljaisuudesta ja lämmöstä. Käyttökertoja on viisihenkisellä perheellä ehkä 5-8x vkossa. Kesällä huomattavasti vähemmän, talvella melkein päivittäin.

Okei kiitos tästä. Itseäni huolettaa vain se ajatus, kun aina sanotaan siitä 20minuutista mikä on se aika, kun saisi olla noin lämpimässä vedessä. Se vain tuntuu niin kovin lyhyeltä ajalta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei kiitos tästä. Itseäni huolettaa vain se ajatus, kun aina sanotaan siitä 20minuutista mikä on se aika, kun saisi olla noin lämpimässä vedessä. Se vain tuntuu niin kovin lyhyeltä ajalta. 

Oho en ole kuullutkaan tuollaisesta ajasta. Kaverien kanssa illanvietossa altaassa saattaa muutama tunti vierähtää...

Vierailija
4/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on drop-allas katettuun terassiin upotettuna. Talvisin tulee yleensä kerran viikossa lämmitettyä, kesällä useammin. Kyllä siellä tunnin verran tulee usein lojuttua nautiskelemassa, kesäisin joskus koko ilta alkoholijuomia nauttien. Lämmitämme yleensä 35 asteeseen. Ihan höpöä tuollaiset 20 min suositukset.

Vierailija
5/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole poreallasta vaan kylpytynnyri. Vasta hankittu ja pari kertaa olen käyttänyt. Suunnilleen tunnin lilluin siellä kummallakin kerralla yksikseni. Jos olisi seuraa ja vähän olutta, niin varmaan viihtyisi pidempäänkin. Se vähän yllätti että saunaan ei haluttanut kylpemisen jälkeen lainkaan, koska vesi on lämmintä, niin lämmittelytarvetta ei tule.

Vierailija
6/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tuollainen 20 minuutin aika on sanottu? Ja miksi? Kai tuollaisessa noin 36 asteisessa vedessä voisi olla vaikka kuinka pitkään, en kyllä keksi miksi ei saisi olla? Eihän keho lämpene altaassa tms.

Vierailija
7/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tätä vielä. Kiitos jo vastanneille. :)

Vierailija
8/8 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siellä tulee useampi tunti oltua. Kannattaa kuitenkin välillä vähän nousta ja ainakin sopia, että jokainen hakee sinne omat juomat. Muutaman kerran on joku päätynyt oksentamaan, kun on lillunut monta tuntia putkeen.

Tuo 20 minuuttia on ainakin kylpylöiden porealtaissa ja olen ajatellut sen liittyvän niihin poreisiin. Poreita tulee harvemmin käytettyä, kun niistä lähtee niin kova meteli, eikä niissä istuimissa meinaa pysyä paikoillaan, jos poreet on päällä.