Sairaalassa ei vielä Koronan vuoksi juuri ketään ja silti
Voivotellaan jo etukäteen ja hoitajat säälii itseään
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koronahössötysrajoitukset tuhoaa Suomen ja tekevät ihmisten elämästä vaikeaa ja lisäävät hallitukselle totalitäärisiä valtuuksia määräillä esim maskit jotka eivät estä tartuntaa tai tartuttamista
Suomalaiset juoksee jyrkänteeltä alas koronaa
Suomalaiset kai rakastaa vasemmistoglobalismia (leftist globalism) missä valtaa siirretään ja keskitetään pois kansallisvaltioilta EU:lle
Miksi suomalaiset haluavat olla EU:n holhottavana kuin holhottavat lapset, miksei ne halua elää itsenäisesti?
Sitä saa mitä tilaa.
Toistaiseksi kukaan ei kyllä ole määrännyt yhtään mitään paitsi sen, että ravintolat menee aikaisemmin kiinni, eikä sitäkään määränny valtion hallitus, vaan oman kunnan päättäjät.
otit väärän pillerin :D
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi taas vapaus mennä ja tulla niinkuin haluaa ☹️. Ja typerät maskit joka naamalla ☹️.
Koko maskittaminen pitäisi lopettaa
Ei hallitus eikä työnantaja, koulut saa määrätä hengittämään jonku maskin läpi, ei ole terveellistä
Valittavat päänsäryistä ja varmaan muitakin terveyshaittoja maskista, ei se ihmiselle ole luonnollista
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän hoitajia erittäin hyvin. Jatkuva haukkuminen, parjaaminen, syyttäminen laiskoiksi, huono palkka järkyttävissä työolosuhteissa, ei mitään lisää koronahoidosta. Ja jengi hiihtää pitkin kyliä vailla huolta huomisesta. Jos en itse tietäisi pääseväni jouluna lomille, pää prakaisi. Enkä ole hoitaja, vaan ihan tavallinen, koronavuoden rämpinyt ihminen.
Että ihmiset osaavat olla vttumaisia ja ajattelemattomia. Sitten kuitenkin teholle jouduttuaan odottavat ensiluokkaista hoitoa ja kädestä pitämistä.
Senkus juoksette kylänraitilla ja baareissa kuten ennenkin, kunhan jäätte kotiin sairastamaan, kun sattuu omalle kohdalle.
Ja samaan aikaan kun jengi on itse huidellut pitkin kyliä, syytetään hoitajaa jos hän vapaa-aikanaan on tehnyt jotain muuta kuin istunut kotona. Koska kuulemma mitään muuta ei saa tehdä kuin töitä ja vapaa-aikakin pitää käyttää asiakkaiden/potilaiden ajatteluun, muuten on itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Osalta hoitajista vietiin kesäloma ja vaikka koko loppukesä olisi voitu lomia antaa, niin päätettiin tehdä lisää ylitöitä ja purkaa jonoja. Porukka rättiväsynyttä, koska heille ei sallita edes kunnon viikkolepoaikaa ja sitten ihmetellään, että oikeastiko hoitajat haluaa joskus jopa nähdä lapsiaan, eikö ne teekään kutsumustyötä. Tätä ylityörumbaa ei edes kunnolla korvata!
Ammatinvalintakysymys. Pakottiko joku hoitajakouluun? Jos olisi päätä, olisi voinut opiskella parempiin töihin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika lopettaa hoitajien vinkuminen, aina joku töistä lähtee ja uusia palkataan. Ihan tavallista eikä mitään lehdessä vinkumisen arvoista
Sehän on ihan tutkittu asia ettei hoitajat vaihda alaa. Kaikkein vähiten alanvaihtajia on hoitoalalla. Koulut ovat täynnä ja hoitoalan työpaikkoihin jonoksi asti hakijoita. Kukaan hoitaja ei halua pois julkisen puolen lihapatojen äärestä, uhkaillahan aina voi mutta siihen se jääkin.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että koronapotilaiden hoito ei kiinnosta pennin hyrrää. Suurin osa sairaalaan joutuneista on aiheuttanut tautinsa itse, hoitakoot itsensä sitten kotona loppuun saakka.
Tämä! Siis aivan typerää tunkea sairaalaan koronassa, kun omaa välinpitämättömyyttään on taudin hankkinut. Ei muissakaan pandemioissa on ole aiemmin tehohoidettu potilaita, ne kuoli kotiinsa.
Enpä ole nähnyt lääkäreiden valittavan että olisi liikaa töitä ja raskasta. Ja heillä on vielä vaativampi työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osalta hoitajista vietiin kesäloma ja vaikka koko loppukesä olisi voitu lomia antaa, niin päätettiin tehdä lisää ylitöitä ja purkaa jonoja. Porukka rättiväsynyttä, koska heille ei sallita edes kunnon viikkolepoaikaa ja sitten ihmetellään, että oikeastiko hoitajat haluaa joskus jopa nähdä lapsiaan, eikö ne teekään kutsumustyötä. Tätä ylityörumbaa ei edes kunnolla korvata!
Ammatinvalintakysymys. Pakottiko joku hoitajakouluun? Jos olisi päätä, olisi voinut opiskella parempiin töihin.
Niinpä. Voi olla, että aika moni päätyy samaan lopputulokseen ja silloin sinullakaan ei ole ketään silittämässä päätä, kun sitä tarvitset. Sitten kuitenkin itket, että kyllä pitää kunnon hoitoa saada, etkä jää kotiisi kuolemaan. Yritäpä muistaa, että kun seuraavan kerran tarvitset sairaalahoitoa, et ota sitä vastaan. Siellä ei riitä sinunkaltaisillesi hoitajia.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että koronapotilaiden hoito ei kiinnosta pennin hyrrää. Suurin osa sairaalaan joutuneista on aiheuttanut tautinsa itse, hoitakoot itsensä sitten kotona loppuun saakka.
Se vaan tahtoo tuossa hoitotyössä vallita sellainen etiikka, että se rattijuoppokin joka kokonaisen perheen on kaahailullaan tappanut, täytyy hoitaa. Ei siinä kysellä kuka on syyllinen mihinkin ja onko itse aiheutettu, kaikki hoidetaan ja ovat samalla viivalla.
Rankkaa hommaa ilman koronaakin. Se on siihen kaiken päälle lisänä.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei kiinnosta enää se, vaan se rallitapaus vie kaiken huomion. Sairaalaan pääsi nopeasti ja nyt alkaa liukkaat kelit... sairaalat täyttyy niistäkin, jotka eivät sitä ymmärrä. Koronapotilaat ovat ylimääräistä tuossa systeemissä. Millä sen rallihömpän vois lopettaa nätisti?
---ilmastokysymyskin unohtuu sillä sekunnilla, kun vaihtuu tv-kanava!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Voi olla, että aika moni päätyy samaan lopputulokseen ja silloin sinullakaan ei ole ketään silittämässä päätä, kun sitä tarvitset. Sitten kuitenkin itket, että kyllä pitää kunnon hoitoa saada, etkä jää kotiisi kuolemaan. Yritäpä muistaa, että kun seuraavan kerran tarvitset sairaalahoitoa, et ota sitä vastaan. Siellä ei riitä sinunkaltaisillesi hoitajia.
On erinomaista että alalle sopimattomat menee muihin töihin. Ei kukaan kaipaa päänsilittäjää vaan kunnon hoitoa. Jos hoitaja ei siihen pysty niin vaihtoon
Mitä ihmettä hoitajat työltä odottaa? Että on paikallis koko ura?
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole nähnyt lääkäreiden valittavan että olisi liikaa töitä ja raskasta. Ja heillä on vielä vaativampi työ.
Ei se lääkärin työ ole fyysisesti niin raskasta kuin hoitajan. Lääkäri lähtee syömään silloin kun haluaa, hoitaja syö jos ehtii. Lääkäri ei välttämättä edes mene sinne eristyshuoneeseen, kysyy hoitajalta vointia ja katsoo tiedot koneelta, mittaukset ja labrat, hapetuksen. Ei ole vara sen ainoan lääkärin osastolla saada tartuntaa. Miksi te, jotka ette itse tiedä koko hoitotyöstä mitään, huutelette täällä?
Koen olevani melko osaava, huolellinen ja tunnollinen hoitaja. Pidän vuorotöistä, ne antavat joustoa elämään. Palkkakin parempi kuin keskivertohoitajalla (koska erityisvastuualueet). Muutakin koulutusta löytyy, olen se ns. akateeminen, mutta en ole tehnyt yliopistokoulutustani vastaava työtä muulla kuin soster alalla koskaan, en edes yrittänyt hakea.
Ensimmäisenä olen tänä korona-aikana ollut huolissani vanhuksista, miten heidät saisi suojattua.
Toiseksi olen ollut huolissani siitä, että ihmiset eivät ymmärrä miten nopeasti sairaala täyttyy, siellä kun yhä hoidetaan muutkin kuin koronapotilaat (munuais-, sappi- ja maksasairaudet, aivoverenkiertohäiriöt, keuhkosairaudet, sydänpotilaat, sydämen vajaatoimintaa, vaikeassa infektiossa olevat lapset, korvien putkitukset, nielurisat, syöpäsairaat. rinnan kyhmyt, kohdunpoistot, kaihileikkaukset, pitkäaikaiset haavat, lonkkamurtumat, suolistosairaudet, vaikeat ruusut, eturauhaspotilaita pilvin pimein, you name it)
Kolmanneksi mietin sitä, miten suuressa tartuntavaarassa itse olen, enkä ole 10 kk aikana nähnyt omia vanhempiani ja isovanhempiani, koska saatan kantaa töistä saatua koronaa.
Minulta kysytään usein miksi olen "pelkkä" sairaanhoitaja. Silloin kyseessä yleensä toinen akateeminen ja ymmärrän heti ettei hän tiedä tarpeeksi alastamme. Silloin vastaan ammattiylpeydellä ja luettelen pari työtehtävääni. Se riittää useinmille. Ja voin kertoa, että sairaaloissa työskentelee useita äärettömän osaavia hoitajia, joista voisi olla moneen muuhunkin työhön eikä heidän olisi pakko olla hoitajia. He eivät kuitenkaan vaihda. Tietenkin tälläkin alalla on monenlaista tyyppiä töissä.
Kuitenkin kun tulen lukemaan tälläista keskustelua, mistä selviää se, että ihmiset ehdoin tahdoin vastustavat asianmukaista suojautumista, vähättelevät taudin leviämistä, pitävät julkista sairaanhoitajia huonoine hoitajieneen (ettekö huomaa mitään ristiriitaa tässä :D ? ) kaikkivoipana ja suorastaan ivaavat tekemäämme työtä korona-aikana, vaakakuppi alkaa väkisinkin painua sille puolelle, josko sittenkin vaihtaisin alaa... Miksi altistaa itsensä tässä ilmapiirissä, missä ihmiset hankkivat koronan piittaamattomuudellaan.
Ymmärrän hoitajia erittäin hyvin. Jatkuva haukkuminen, parjaaminen, syyttäminen laiskoiksi, huono palkka järkyttävissä työolosuhteissa, ei mitään lisää koronahoidosta. Ja jengi hiihtää pitkin kyliä vailla huolta huomisesta. Jos en itse tietäisi pääseväni jouluna lomille, pää prakaisi. Enkä ole hoitaja, vaan ihan tavallinen, koronavuoden rämpinyt ihminen.
Että ihmiset osaavat olla vttumaisia ja ajattelemattomia. Sitten kuitenkin teholle jouduttuaan odottavat ensiluokkaista hoitoa ja kädestä pitämistä.
Senkus juoksette kylänraitilla ja baareissa kuten ennenkin, kunhan jäätte kotiin sairastamaan, kun sattuu omalle kohdalle.