Mitä teen, kun minulla ei ole rahaa maksaa taksia ja työterveydestä sanottiin, että koronatestiin ei saa mennä bussilla?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko jo, että testiin SAA MENNÄ BUSSILLA MASKI NAAMALLA! Jos työterveyshoitaja muuta väittää, niin hän on väärässä.
riippuu paikkakunnasta.
Tampereella on käytäntönä tämä: "Älä mene koronavirusnäytteeseen bussilla tai muilla julkisilla liikennevälineillä. Ainoastaan poikkeustapauksessa, jos et muuten pääse näytteenottopaikalle, voit käyttää julkisia liikennevälineitä. Silloin edellytyksenä on, että et ole ollut kontaktissa koronavirustartunnan saaneen ihmisen kanssa ja käytät kasvomaskia matkan ajan."
Joo joo. Käytännössö kuitenkin kaikki vähävaraiset ihmiset menevät bussilla koronatestiin.
Mutta tietenkin maski pitää olla kasvoilla.
Ja läheskään kaikilla testiin menijöillä ei sitä koronaa kuitenkaan ole.
Juuri ne kaikkein vähävaraisimmat liikkuvat myös kaikkein vähiten, joiden mahdollisuus saada koronatartunta on kaikkein vähäisin.
He eivät biletä, eivät käy ravintoloissa ei matkoilla ja heidän sosiaaline elämänsä on vähäistä.
Kauppa ja kirjasto on noiden ihmisten lähes ainoa side normaaliin maailmaan.
Joten kyllä, ja kyllä.
Koronatestiin voi mennä julkisella liikennevälineellä, mutta hengitysreiät itsestään tulee suojata: eli käyttää maskia tai huivia suun ja nenän edessä ja pysyä kaukana muista ihmisistä.
Mä kävin koronatestissä keväällä taksilla, otti reilu 80 euroa yhteensä. Poiskin sieltä oli tultava. Silloin Vantaalla oli vielä testipisteet Myyrmäkeen keskitetty. Tietenkin asumme toiselle puolen Vantaata. En omista fillaria. Enkä olisi kuumeessa lähtenyt polkemaankaan. Negatiivinen oli testi, joku nuhakuume.
Samalla viikolla myös teini-ikäinen tytär kävi siellä testissä. Negatiivinen testitulos myös hänellä silloin.
160 euroa taksiin yhdellä viikolla ja vain kaksi perheestä kävi testeissä. Jos loputkin olisi joutunut käymään...
'
riippuu paikkakunnasta saako mennä vai ei ja miten mennään
jos viranomainen sanoo ettei saa mennä ja kun kyseessä on yleisvaarallinen tartuntauti on syytä noudattaa viranomaisen ohjeita. jos on mielestään varma siitä, että saa mennä, voi asiaa perustella sille viranomaiselle, joka kiellon antoi.
minä asun alueella, jossa korona on leviämisvaiheessa ja meillä ei saa mennä bussilla.