Anopin suosioon
Mulla on aivan ihana anoppi, jonka kanssa on todella hyvät välit. Käydään yhdessä ostoksilla, tehdään ruokaa, höpötellään tuntitolkulla jne. Hän on minulle kuin varaäiti.
Hänellä on kuitenkin myös oma tytär, joka tuntuu saavan anopin jakamattoman huomion. Ymmärrän, että olen itse "vain" miniä, mutta harmittaa, että anoppi kehuu aina vain oman tyttärensä kauniita vaatteita, huolella sisustettua kotia tai jaksamista töissä. Mitä voisin tehdä, että saisin edes vähän kiitosta?
Kommentit (26)
Siis ei oo tosikaan nää avaukset... Et voi olla noin yksinkertainen ja lapsellinen. Nauti siitä että teillä on hyvät välit ja anna muun olla.735
Ymmärrän sinua, mutta et voi tehdä mitään.
Jos anoppi kehuis miniän ulkonäköä jatkuvasti, niin jokuhan vois vaikka luulla että se on ihastunut tähän.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:39"]
[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 10:36"]Ymmärtäisin jos anoppisi kehuisi miehesi exää tai veljen vaimoa eli toista miniää ja se sinua harmittaisi. Mutta kai nyt aikuisena ihmisenä ymmärrät, että tytär ja miniä ovat aivan eri kastia, toinen (eli tytär) on luonnollisesti läheisempi anopillesi ja siksi kehuu. Ei se tarkoita, ettei hän pitäisi sinunkin mekostasi. Ja olisi aika outoa jos anoppi alkaisi miniän mekkoa jossain juhlissa kovaan ääneen kehumaan ja ihailemaan siroutta...
[/quote]
Miniäja tytär on joo eri kastia, mutta entä jos anoppi on kuitenkin enemmän tekemisissä minun kanssani, vaikka olenkin "vain" miniä?
[/quote]
Ota huomioon, että tytär on aina tytär ja lapsistaan vanhemmat ovat aina ylpeitä. Sinä olet miniä, et siis verisukua, et oma lapsi anopillesi. Olet enemmänkin verrannollinen hänen muihin ystäviinsä kuin tyttäreen. Tuskin hän ystäviäänkään samaan tapaan kehuu kuin tytärtään. Turhasta vedät herneen nokkaan. Se että anoppisi on ylpeä tyttärestään ei mitenkään vähennä hänen ja sinun välistä ilmeistä ystävyyttä.