Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ahdistuneisuus ja hengitysvaikeudet

Vierailija
08.04.2014 |

Eli mulla oli kuukausi sitten vaikeuksia hengittää.  Varmaan noin viikon ajan oli todella raskas tunne rinnan päällä ja tuntui, että en saa tarpeeksi ilmaa sisään. Tämä tunne oli siis koko tuon ajan, ei vain hetkittäin. Kävin lääkärissä, joka totesi, että ei kuulu mitään erikoista ja kyseessä on vain ahdistuneisuutta/stressiä. Meni sitten lopulta ohi kuitenkin. Nyt taas sama tilanne uudestaan, en koe olevani erityisen ahdistunut muuten, joten ihmetyttää voiko tämä tosiaan olla tuommoista. Muilla kokemuksia?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, masennus ja väsymys aiheuttavat tuollaista. 

Vierailija
2/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistuneisuuteen voi liittyä hengitysvaikeuksien kaltainen tunne. Minulla sattuu olemaan sekä astma että ahdistuneisuushäiriö, minusta sillä on selvä ero onko vaikea hengittää (siis oikeasti ei saa happea) vai ahdistaako. Tosin esim. sitä en pysty erottamaan oksettaako minua siksi (siis joo, saatan aikuisten oikeasti oksentaa ahdistuksen takia) koska ahdistaa vai jostain muusta syystä. Minulla astmaoireet nostavat päätään ainoastaan näin keväisin kun kaupungin ilmassa on paljon katupölyä. Silloin tuntuu oikeasti että on vaikea saada happea. Hyvä kuitenkin että kävit lääkärissä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene uudestaan lääkäriin.

Vierailija
4/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama tilanne kuin kolmosella.

Ahdistuneisuus tuntuu minulla ikään kuin paineen tunteena rintakehässä. Se paine ikään kuin lisää hengittämisen yötarvetta, keho yrittää reagoida jatkuvaan ahdistuneisuuteen. Itse astma taas oireilee niin että kun yritän vetää keuhkot täyteen ilmaa niin tuntuu kuin käytössä olisi 1/3.

Itselläni ahdistukseen auttaa lääke ja tietysti vaivaavien asioiden selvittely. Tähän saan apua terapiasta.

Suosittelen kyllä. Minulla lääkkeenä diapam 5mg, ja jo tuo määrä laukaisee ahdistuksen.

Tsemppiä!

Vierailija
5/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistuneisuus voi aiheuttaa närästystä, joka saa ylävatsan turpoamaan ja painamaan keuhkoja. Myös niska-hartiaseudun kiristyneet lihakset voivat vetää yläkroppaa jumiin.

Vierailija
6/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oireet jatkuu ja et koe olevadi ahdistunut tai stressaantunut, mene uudestaan lääkäriin. Minulla adtma oireilee myös paineentunteena rinnassa rai keukoissa. Yleensä katupöly, puupöly, huonepöly, homealtistus tai lääkkeet saa oireilemaan siten. Olen silloin myös alttiimpi nopeille astmakohtaukdille. Tarkista myös pumppu. Jos kyse on ahdistuksesta, joka voi siis myös olla puristuksen tunnrtta (henkinen ahdistus) niin sekin jatkuessaan voi olla hyvä saada hallintaan.

Vierailija
7/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:17"]Jos oireet jatkuu ja et koe olevadi ahdistunut tai stressaantunut, mene uudestaan lääkäriin. Minulla adtma oireilee myös paineentunteena rinnassa rai keukoissa. Yleensä katupöly, puupöly, huonepöly, homealtistus tai lääkkeet saa oireilemaan siten. Olen silloin myös alttiimpi nopeille astmakohtaukdille. Tarkista myös pumppu. Jos kyse on ahdistuksesta, joka voi siis myös olla puristuksen tunnrtta (henkinen ahdistus) niin sekin jatkuessaan voi olla hyvä saada hallintaan.

[/quote]

Mitä paskaa juuri luin?

Vierailija
8/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="09.04.2014 klo 00:17"]Jos oireet jatkuu ja et koe olevadi ahdistunut tai stressaantunut, mene uudestaan lääkäriin. Minulla adtma oireilee myös paineentunteena rinnassa rai keukoissa. Yleensä katupöly, puupöly, huonepöly, homealtistus tai lääkkeet saa oireilemaan siten. Olen silloin myös alttiimpi nopeille astmakohtaukdille. Tarkista myös pumppu. Jos kyse on ahdistuksesta, joka voi siis myös olla puristuksen tunnrtta (henkinen ahdistus) niin sekin jatkuessaan voi olla hyvä saada hallintaan.

[/quote]

Mitä paskaa juuri luin?

[/quote]

Anteeksi jos koet sen ulosteena.

Vierailija
9/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Taidan tosiaan mennä uudestaan lääkäriin, jos vaikka saisi kokeiltavaksi jotain lääkettä, ei siitä nyt varmaan haittaakaan ihan kauheasti ole...

Vierailija
10/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kirjoitusvirheistä. IPhone ei ole maailman töppösormiystävällisin laite. Tsemppiä ap. Toivottavasti oireilu lakkaa ja saat apua lääkärissä.

Vierailija
11/11 |
09.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla hyperventilaatiotakin.