Istukan synnyttäminen kesken ja äiti on jo puhelimella, aivan sairasta. Linkki
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Mjahas...eli me jotka ollaan sosiaalisessa mediassa ja seurataan sitä ollaan jotenkin huonompia ihmisiä? Tässä taas nähtiin, että jos et ole somessa olet heti muka parempi ihminen. Piti ihan lehteen asti tulla siitä kerskumaan.
Missäs siinä niin sanottiin?
Tässä taas yksi hyvä esimerkki, miten jotkut yleistävät ja paisuttelevat asioita, jolloin kaikki uskottavuus on mennyttä, eikä rakentavaa keskustelua synny.
Tämäkin nainen, syyllistää ja haukkuu muita, mutta samaan aikaan korostaa omaa egoaan ja korostaan kuinka ihmisenä on, kun tekee toisin.
Kun todellisuudessa kaikki eivät ole somen suurkuluttaja tai ole facessa.
Minusta se on hyvin puistattavaa ihmisessä ja ihmisyydessä.
Puhukaa nyt asiasta, älkääkä ottako itseenne.
Jostain se kyllä kertoo, että kukaan ei puhu itse asiasta, vaan ryhtyy haukkumaan tuota kätilöä. Eihän hän ole tehnyt mitään väärin.
Minustakin on valokuvia juuri syntyneenä sairaalassa, ja synnytyksestäkin on pari kuvaa. Eli ei tuo tarve ikuistaa tai jakaa elämän isoja etappeja ole mitenkään uusi. Ainoa ero vain on että minusta otetut kuvat on otettu filmikameralla eikä älypuhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Jostain se kyllä kertoo, että kukaan ei puhu itse asiasta, vaan ryhtyy haukkumaan tuota kätilöä. Eihän hän ole tehnyt mitään väärin.
Ei varmaan olekaan mut kyl nyt pikkasen omakehu haiskahtaa tässä jutussa ja pienehkö tuomitseminen niitä kohtaan jotka ovat aktiivisia somessa.
Jos kätilö alkaisi minulle huomautella, että nyt pitää sitten keskittyä vauvaan eikä puhelimeen, niin moro. Kai sitä nyt saa läheisille ilmoittaa vauvan syntymästä? Joo, on someaddikteja, joiden on päivitettävä instaan jokainen liikkeensä, mutta heitä on todella todella harvassa.
Miksi otsikossa lukee "istukan synnyttäminen kesken ja äiti jo puhelimella"? Jutussa ei mainittu sukupuolista mitään vaan puhuttiin vanhemmista. Luulen että enemmän ne isät puhelimella notkuu synnytyksen aikana.
So? Paljonkos se teidän pil*uanne kutittaa?
Vierailija kirjoitti:
Kätilön some paha, MINÄ hyvä -asenne on aika kärkäs.
Petriikka? Ei nyt helevetti mikä nimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kätilö alkaisi minulle huomautella, että nyt pitää sitten keskittyä vauvaan eikä puhelimeen, niin moro. Kai sitä nyt saa läheisille ilmoittaa vauvan syntymästä? Joo, on someaddikteja, joiden on päivitettävä instaan jokainen liikkeensä, mutta heitä on todella todella harvassa.
Ne addiktitkin ovat jo pitkään keskittyneet juuri Instagramiin. Facebookissa ei ole enää "kukaan".
On minustakin valokuvia vastasyntyneiden lasten kanssa, lapsi rinnalla, mies ottanut kuvat ja joitain kuvia taisin ottaa itsekin. Istukan syntymiseen on kestänyt noin vartti ja siinä vaiheessa oli sitten taas kamerat poissa. En ole someissa itse, miehellä on työn vuoksi facebook. Mutta vaikken ole somessa itse, en kyennyt lukemaan juttua loppuun 😅 ihan vaan mietin, että samaa mieltä, ei ole pakko olla somessa jos ei halua. Ja voi toki olla jos tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Puhukaa nyt asiasta, älkääkä ottako itseenne.
Miksi kaikki paha on naisten syytä? Ja naisien jatkuvaa syyllistämistä, jopa synnytystapahtumassa.
Miksi tässäkään jutussa ei sanallakaan mainita isää/miestä, joka todennäköisesti siellä sairaalassa räplää puhelintaan enemmän kuin äiti.
Eikä tämä syyllistäminen ole suinkaan tämän päivän ilmiö, vaan kautta historian on jotkut katsoneet oikeudekseen syyllistää naisia, erityisesti silloin kun hän on heikommillaan.
Ilmiö oli tuttu jo omassa nuoruudessa 60-70-luvulla, vaikka silloin ei olllut somea, mutta jotakin aina naiset ovat joidenkin mielestä tehneet väärin.
Tätä samaa mantraa on äitien syyllistämiseksi harrastettu vuosisatoja ja jatkuu edelleen joidenkin keskuudessa. Kiihko somevastaisuus on samanlaista kuin kiihkouskovaisuus, jossa sädekehä laitetaan omaan päähän ja muut ovat pahoja.
Tämäkään nainen ei olisi omilla avuillaan ja teollaan päässyt julkisuuden alttarille, muuten kuin haukkumalla muita. Ja erityisesti äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on valokuvia juuri syntyneenä sairaalassa, ja synnytyksestäkin on pari kuvaa. Eli ei tuo tarve ikuistaa tai jakaa elämän isoja etappeja ole mitenkään uusi. Ainoa ero vain on että minusta otetut kuvat on otettu filmikameralla eikä älypuhelimella.
Juuri näin. Eikä tämä ole suinkaan uusi ilmiö, kuin tällä jutun naiselle, jolla ei ole vielä elämänkokemusta, sillä synnytyssaleissa filmikamerat rapsivat kuvia jo 60-70-luvulla. Ja hoitajat kiikuttivat lankapuhelimia, kun syntymästä saatiin ilmoittaa lähipiirille ja sukulaisilla.
Miten tuo jutun nainen työskentelisi esim. Italiassa, jossa syntyneen lapsen koko suku tulisi ihastelemaan vauvaa ja voi sitä naurun ja äänen volyymia.
Lapsen isälle kätilö sanoi heti kun vauva tuli ulos vatsasta - "ota kuva!" Eipä olisi meille tullut mieleenkään. Ja olisi ottanut huolella aivoon jos joku olisi sanonut meille jäätyä me vauvan kanssa ensimmäistä kertaa kolmistaan, että nyt keskitytään vauvaan eikä puhelimeen. Kiitos ikimuistoisen hetken pilaamisesta typerimmästä typerimmällä kommentilla.
Mjahas...eli me jotka ollaan sosiaalisessa mediassa ja seurataan sitä ollaan jotenkin huonompia ihmisiä? Tässä taas nähtiin, että jos et ole somessa olet heti muka parempi ihminen. Piti ihan lehteen asti tulla siitä kerskumaan.