Rasavil haalarit?
Millaisia ovat Rasavilin kosteussuojatut haalarit? Meidän perheessä ei ole kokemusta, tilasin juuri kevyttoppahaalarin Selja.fi:stä. Muilta kuulisin kokemuksia mielelläni :)
Kommentit (4)
Meillä on sen verran kuumaverinen tyttö, että talvellakaan ei käytä KOSKAAN villahaalaria toppapuvun alla, vaikka on 30 asteen pakkasella ulkona! Juuri samaan käyttötarkoitukseen ostin tuon haalarin kuin sinullakin on :) Ja talvella voi tietty leudoilla keleillä pitää myös!
Itse päätin viime talvena kokeilla jotain muuta kuin reimateciä ja ostin silloin 3v tytölle perusrasavilin ja 4v pojalle cordurarasavilin (ja 5v tytölle perusreimatecin).
No ennen kevättä oli 3v saanut molemmat polvet ja pepun rikki tuosta haalarista ja 4v pojalla oli cordura osa ehjä, mutta rasavilillä cordura loppui tyhmästi polvien yläpuolelle ja heti corduran loputtua oli 4 reikää puvussa ( vertailun vuoksi, 5v tytön reimatec oli keväällä ehjä, vaikkakin kulunut). Reiät ei ollut edes mitään nuppineulan pään kokoisia, vaan ihan kunnon reikiä.
Eli tämän ikäisten lasten leikkejä ei enää meillä kestänyt (ja kummallakin oli noiden pukujen lisäksi takki+housut, mutta haalarit oli kyllä kovemmalla käytöllä) ja olin kyllä pettynyt pukuihin. Paikkasin aina reiät ja puvuilla selvittiin paikattuna just koko talvi. Plussapuolia oli ehdottomasti pukujen keveys ja silti lämpö. Mutta päälikangas oli ohutta ja reikiintyi helposti. Mutta luulen että ihan pienellä eli 1-2v kyllä kestää.
Täksi talveksi ostinki viime vuoden alesta kaikille lapsille reimatec+ puvut, kun tuo cordura kangas kesti tuossa rasavilissakin hyvin, mutta loppui vaan liian lyhyeen, reimalla se on vyötäröön asti (kaikki nuo reiät tuli polven ja vyörätön väliin)
Ja molemmat olivat tosi hyviä. Ihanan notkeaa materiaalia, joka laskeutui hyvin päälle eikä ole niin tönkkö kuin reimatec. Ainoa mikä kannattaa huomata, mielestäni koot ovat pienempiä (jos taas vertaa reimateciin). Mutta tässä haalarissa ei haittaa jos ostaakin liian suuren koon. Kertakaikkiaan laatuhaalari. Ja ainoa kotimainen:-)
Minä olen Seljalta tilannut yhden 2-osaisen ,yhden kevyttoppahaalarin ja yhden toppahaalarin ja kovasti ollaan kaikista tykätty. Ovat ihanan pehmeää ja notkeaa materiaalia, mutta silti lämpimiä. Vedenpitävyys on myös ollut tosi hyvä kaikissa.
Tuo kevyttoppahaalari on tosi hyvä varsinkin syksyllä, kun tavallinen vk-puku alkaa olla liian ohut, mutta toppapuku on vielä liikaa. Ja keväällä toisinpäin.