Ammattiliitto vaatii koronalisää kaikille jotka joutuvat kohtaamaan koronariskin töissään
Niin mistä lyödään vetoa että se ”kaikki” koskee vain hoitohenkilökuntaa eikä esim meitä siivoojia jotka painamme niska limassa töitä sairaaloissa ja hovakodeissa ja joiden harteille on kasattu lisää töitä jotta korona ei osastoille tulisi missään hoitolaitoksessa tai sairaalassa.
Olemme niin kyllästyneet siihen että korokkeelle nostetaan koko ajan vain hoitohenkilöt mutta me jotka kaiken maailman myrkyillä yritämme siivota että se korona pysyy pois niin meidät unohdetaan koko ajan.
Kommentit (55)
Ei siivoojille koskaan mitään annetta. Mieluummin otetaan pois, että saadaan palkka entistäkin pienemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa omat ne ammatit jotka eivät kohtaa koronariskiä.
Niinhän se voinolla mutta ammattiliitto puhuu aina vain hoitohenkilökunnasta niinkuin se olisi ainoa joka sen riskin joka päivä työssään kohtaa.
Joo nythän kaikille lisää liksaa kun menee niin loisteliaasti
Vierailija kirjoitti:
Ei siivoojille koskaan mitään annetta. Mieluummin otetaan pois, että saadaan palkka entistäkin pienemmäksi.
Nekin rahat annetaan hoitajille.
Tätä lisää ei tule tarjoilijoille ja kokeille
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä muille tulekaan kun hoitajille se nyt on aivan varma. Jos siis tälläiseen koronalisään päädytään.
Hoitajille ei tämäkään riittäisi. Mitähän muita bonuksia keksivät kinuta.
Samainen liitto ehdottaa veronkorotuksia etätyöntekijöille. Olen riskiryhmässä ja olen saanut onnekseni tehdä etätyötä maaliskuusta alkaen. Siitä hyvästä, että olen vältellyt tartuntaa ja sitä myöten vähentänyt hoitohenkilökunnan kuormittumista, minun pitäisi maksaa lisää veroja?!?!?!
Ammattiliittojen edustajat ovat toimessaan vain siksi, että he haluavat lisää palkkansa päälle. Meilläkin kaikkein laiskin on ammattiliiton edustaja ja saa hyvät rahat kuukausipalkan päälle siitä, että käy kokouksissa syömässä ja kylpyläreissuilla ryyppäämässä. Mitään ei tee niiden eteen, jotka hänen palkkionsa maksavat, eli liiton jäsenten eteen. Tuollaisia hölmöjä vaatimuksia, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia menestyä, he joskus tuovat julki. Ja hölmöt uskovat.
Joo, ei taatusti siivoojat saa lisää.
Kun sairaalat ja tehot täyttyvät jouluna koronapotilaista, ei hoitajia riitä heitä hoitamaan. Silloin he kuolevat. Nytkin teholla on nuoria perusterveitä ihmisiä Suomessa ja muualla Euroopassa. Ilman valmiuslakia hoitajilla ei ole mikään pakko tulla jouluvapailtaan töihin. Järkevintä olisi nyt että sairaalan työnantajat maksaisivat heille koronalisät ja ainakin neuvottelisivat heidän kanssaan miten heidät motivoitaisiin taas kerran luopumaan vapaistaan. Toinen vaihtoehto eli pakko valmiuslailla on huonompi koska silloin hoitajilla menee kuppi nurin ja he voivat ilmoittautua vaikka sairaaksi ja silloin sairaalat ovat hädässä.
Tämä koskee nyt eniten hoitajia koska taksikuskit ja baarinpitäjät voivat jättää työnsä tekemättä ilman että ketään kuolee, ja bussikuskien kanssa kontakti on hyvin lyhyt kun matkustajat kävelevät siitä ohi koska enää ei busseissa voi lippua ostaa.
Jos tälle linjalle lähdetään, niin se lisä pitää maksaa kaikille, jotka työskentelevät koronapotilaiden läheisyydessä. Lääkäreille, hoitajille, laitoshuoltajille. Ja vain heille, ei kaikille hoitoalan työntekijöille.
Jhl sitä vaati, eli julkiselle sektorille. Julkisella massiiviset alati kasvavat velat ja kutistuvat tulot. Mistä nämä korotukset revitään?
Lisävero etätyöläisille on absurdi ajatus. Olen etätöissä työnantajan pyynnöstä, en omasta tahdostani. Jos siitä minua rangaistaan, sinkoan toimistolle alta aikayksikön.
Kyl se 75 euron koronalisä toimeentulotukeen olisi pitänyt antaa kaikille niille joilla ei tuo etätyö onnistu. Ja voitte olla varmoja kun aletaan leikkaamaan, tukien saajilta ei leikata mitään mutta työssäkäyviltä senkin edestä esim lomarahat, sairaspäivärahat, ikälisät, ja nostetaan vielä tellit ja lellit jamuut työnantajamaksut tappiin.
Onko jhl tosiaan esittänyt veronkorotuksia etätyöläisille? Mikähän mahtaa olla perusteena?
Suosittelen lukemaan jutun ennen kuin kommentoit asiaa täällä... Siinä nimenomaat JHL vaati lisää mm kaikille sairaalassa työskenteleville, siivoojille, opettajille, varhaiskasvattajile ja monelle muulle ammattiryhmälle. Ja nyt en ota kantaa lisän tarpeellisuuteen.
Aina voi kouluttautua toiselle alalle, jos ei ole omaan työhön tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilijat ja kokit saa lopputilin
Se on heidän bonuksensa
Vierailija kirjoitti:
Onko jhl tosiaan esittänyt veronkorotuksia etätyöläisille? Mikähän mahtaa olla perusteena?
Mäkin haluaisin lukea, missä näin on edes kehdattu ehdottaa...
Aika harvassa omat ne ammatit jotka eivät kohtaa koronariskiä.