Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaan maksettu tässä 20v aikana vuokriin 170 000€.

Vierailija
08.04.2014 |

Harmittaa mutta asuntolainaakaan ei olla pienten tulojen takia saatu.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se järkyttävää kun alkaa laskea.. Oma kämppä olis mahdollisesti jo maksettu. 

Vierailija
2/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun vuokrakämppä maksais n 300 000 -320 000.  laskin että 34 v vuokra on halvempi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhean pahalta tuntuu, ei jää lapsille perinnöksi edes asuntoa.

Vierailija
4/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2014 klo 18:21"]

No, mun vuokrakämppä maksais n 300 000 -320 000.  laskin että 34 v vuokra on halvempi...

[/quote]

Joo, mutta omistusasunto on joskus aikanaan oma ja maksettu. Tietenkin pitää tehdä remontteja ja maksaa yhtiövastiketta, mutta silti. Lainanmaksun jälkeen asumiskulut ovat pienet ja ajankohta oi osua vaikka eläkkeelle jäämiseen, jolloin tulotkin pienevät. Tai voit siinä vaiheessa aikka siirtyä vuokra-asuntoon ja tuhlata asunnon myynnistä saamasi rahat mihin haluat. 170 000 eurolla juhlii kyllä jonkin aikaa:)

Vierailija
5/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vuokra-asuntoni maksaisi yli 500 000. En usko, että edes saisin sellaista lainaa, jolla tämän omakseni lunastaisin. Jos saisinkin, lyhentäisin sitä todennäköisesti vielä tuhkauurnastakin, ja kuukausikulut yhtiövastikkeineen olisivat huomattavasti suuremmat kuin vuokrani nyt.

Vierailija
6/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ihan samantekevää. En tarvitse omistusasuntoa mihinkään. Helppoa olla vuokralla, ei tarvitse pistää omaa rahaa ja vaivaa asunnon korjauksiin ja laitteisiin. Mikä vain on ongelma, niin soitto vain ja homma järjestyy. Ja pääsee nopeasti vaihtamaan kämppää ja vaikka maata jos haluaa.

Vierailija
7/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan 15 vuoden päästä maksettu asuntolaina ja siinä sivussa pankille korkoja yli 250.000€. Vastikkeetkin on satasia kuussa...

Vierailija
8/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso laina teillä on 8?? Meillä on (enää) 250k€ ja korkoja menee 3000€/vuosi.

Toki olemme maksaneet korkoja myös siihen aikaan kun prosentit oli 13.5-16 mutta niistäkin tuli alle 10000€ vuodessa. Jos nyt lasken kaikki elämäni korot vuodesta 79 tähän päivään olen maksanut n 180000€ korkoja 35 vuodessa mutta toisaalta omaisuuteni on tuona aikana kasvanut 10000€ > 450000€ (talon arvo yli 700k€) eli olen voitolla 270000€ :D Vuokralaisena ei tätä "säästöpossua" ole...

Vierailija
9/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen maksanut vuokraa alle satatuhatta 30 vuoden aikana. Nyt maksan vuodessa 10 000 seuraavat 8 vuotta. Sitten ostan halvan talon maalta kun viimeinenkin lapsi lähtee. Helppoa, halpaa ja fiksua. Tämä asunto maksaisi 300 000 tällä hetkellä.

Vierailija
10/10 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap laskenut, paljonko olisit maksanut vastaavassa ajassa lainan korkoja ja vastiketta, jotka vastaavasti ei kerrytä sun omaisuutta yhtään, jos olisit omistanut asuntosi? Tai paljonko olisit maksanut sähköstä sähkölämmitteisessä talossa, tai remontteja tai pakollista kunnossapitoa? Näkökulman muutos voi auttaa sua tän asian käsittelyssä. ;)

PS; asumme itse vuokralla ja katselemme tässä omistusasuntoa. Budjetti on sen verran pieni että katsomme vanhempia asuntoja. En ihmettele yhtään,  miksi omistusasumista pidetään niin edullisena ratkaisuna. Ihmiset eivät ajattele, että taloon pitää tehdä säännöllisin ajoin remonttia, eikä niitä siten lasketa luonnollisesti myöskään asumiskustannuksiin. Myynnissä on taloja, joihin ei ole tehty yhtään mitään perusteellista remonttia rakentamisen jälkeen, jos sitä ei lasketa että lattiaan on lätkitty halvimmat mahdolliset laminaatit ja ostettu keittiö Ikeasta myyntiä varten. Kaikki on jätetty samaan kuntoon kuin mitä ne on olleet kun talo on rakennettu 30 vuotta sitten. Siinä talossa on vaan asuttu, sitä ei ole pidetty oikeasti kunnossa, ja kuitenkin siitä pyydetään huimia summia. Omistajat eivät ole ajatelleetkaan että talolle jotain pitäisi tehdä sen jälkeenkin kun siihen on muutettu. Tulee melko kalliiksi  ostaa asunto ja pistää se sitten käytännössä uusiksi salaojituksia ja kallistuksia, katteita, pintoja, ilmanvaihtoa,  putkia, lämmitysjärjestelmää ja käytännössä ihan kaikkea myöten. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi