Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka tollo senkin on keksinyt että naisilla on muka jokin hoivavietti?

Vierailija
29.11.2020 |

Jotkut jaksavat aina mainita että naisilla on hoivavietti, naiset ovat luonnostaan sellaisia hoivaajia. Mitäh? Onko kukaan koskaan tavannut ainuttakaan naista tai miestä jolla on jokin hoivavietti?
Ja mistä niitä muuteskaan keksitään että "naiset ovat sellaisia ja miehet ovat tälläisiä". "Tietyt ihmiset ovat tietynlaisia ja tekevät tiettyjä asioita". Mistä ihmeen tuulesta noin typeriä juttuja tai luokitteluita oikein temmataan?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat itse tämän keksineet. Saavat näin edun lastenhuoltajuuskiistoissa. Hyvin ovat korttinsa pelanneet.

Vierailija
22/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla omaa lasta? Äidin ja lapsen suhde on mielestäni yksi ilmentymä tästä tai miksikä sitä nyt halutaan kutsua. Lapsi on äidille kaikki kaikessa ja myös toisinpäin.

Kyllä, mutta kun on kyseessä oma lapsi, muuten en usko, että minulla on mitään hoivaviettiä. En edes lapsena halunnut hyysätä eläimiä ja en missään nimessä olisi mennyt töihin hoitoalalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hoivavietti mitä tulee kissan hoitamiseen. Vauvaleikit eivät kiinnostaneet lapsena eikä kiinnosta vieläkään. En varsinaisesti vihaa lapsia, en vaan halua itselleni sellaista.

Vierailija
24/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat itse tämän keksineet. Saavat näin edun lastenhuoltajuuskiistoissa. Hyvin ovat korttinsa pelanneet.

Lapsen huoltajuus kuuluu sille, joka parisuhteessa on ollut lapsen pääasiallinen huoltaja. Miesten oma moka, jos oma lapsi ei kiinnosta käytännössä.

Vierailija
25/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni saattaa olla jonkunlainen hoivavietti, mutta se kohdistuu vain eläimiin. Lapsia olen aina inhonnut, eivätkä muutkaan ihmiset herätä mitään hoivaviettiä.

N32

Vierailija
26/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän useimmilla ihmisillä ole jonkinasteinen hoivavietti. Eihän tämä laji olisi muuten edes säilynyt! Ihmiset ovat yksilöitä, mutta kyllä se hoivavietti taitaa naisilla keskimäärin olla voimakkaampi. Oletko koskaan yrittänyt saada pikkupoikaa innostumaan nuken hoidosta? Entä tyttöä? Oliko mitään eroa?

En tykännyt pikkutyttönä yhtään vaivanukeilla leikkiä. Kotia kun leikittiin, niin ei siellä lapsia ollut tai jos oli niin kaveri hoiti niitä. Pikkuveli tahtoi mukaan leikkeihin, pääsi koiraksi. Nyt sillä on 2 lasta, minulla ei ole yhtään.

Pikkuveli pääsi tutustumaan jo lapsena miehen roolin perheessä.

Vierailija
27/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla omaa lasta? Äidin ja lapsen suhde on mielestäni yksi ilmentymä tästä tai miksikä sitä nyt halutaan kutsua. Lapsi on äidille kaikki kaikessa ja myös toisinpäin.

Miksi tälle alapeukkuja?

No toki jos tunteet puuttuvat niin sitten tuota ei varmasti ymmärräkään.

Vierailija
28/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän useimmilla ihmisillä ole jonkinasteinen hoivavietti. Eihän tämä laji olisi muuten edes säilynyt! Ihmiset ovat yksilöitä, mutta kyllä se hoivavietti taitaa naisilla keskimäärin olla voimakkaampi. Oletko koskaan yrittänyt saada pikkupoikaa innostumaan nuken hoidosta? Entä tyttöä? Oliko mitään eroa?

En tykännyt pikkutyttönä yhtään vaivanukeilla leikkiä. Kotia kun leikittiin, niin ei siellä lapsia ollut tai jos oli niin kaveri hoiti niitä. Pikkuveli tahtoi mukaan leikkeihin, pääsi koiraksi. Nyt sillä on 2 lasta, minulla ei ole yhtään.

Mun kaverilla oli Baby born -nukke, mun mielestä se oli todella ällöttävä. :D Muistan, miten katsoin kauhuissani, kun kaveri syötti sille lusikalla jotain mössöä, joka tuli läpi vaippaan. Ei kiinnostanut silloin, eikä kiinnosta nyt. 

Vela N32

Vierailija
29/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kun sain aikuisiksi ja täysipäisiksi , loppui hoivavietti kuin seinään.  Ei oikein riitä enää lastenlapsille eikä eläimille hoivaviettiä.  

Vierailija
30/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon, että hoivavietti on olemassa, mutta se ei katso sukupuolta. Joillakin on ja toisilla ei.

Minäkään en koskaan tykännyt ns. perinteisistä vauvanukeista. Ne ovat vieläkin creepyjä - oikeista vauvoista nyt puhumattakaan. Barbit ja varsinkin pehmoeläimet olivat ok - ovat vieläkin ;o).

Eläimiä voisin hoivata, mutta ihmiset eivät herätä minkäänlaista hoivaviettiä.

Vierailija
31/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ainakin kova hoivavietti ja tykkään auttaa ihmisiä, varsinkin lapsia. Tykkään hoitaa kissaani ja kohta hoidan omaa vauvaa. Mutta ei se minusta mikään sukupuolijuttu ole. On miehiä ja naisia jotka hoivaavat mielellään, ja miehiä ja naisia joilla ei ole suurta tarvetta hoivata.

Muuten en ole monissa asioissa kovin "naisellinen".

Vierailija
32/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsen huoltajuus kuuluu sille, joka parisuhteessa on ollut lapsen pääasiallinen huoltaja. Miesten oma moka, jos oma lapsi ei kiinnosta käytännössä.

Äiti ei yleensä anna isälle mahdollisuutta jäädä vanhempainvapaalle. Tämän jälkeenkin äiti jää usein hoitamaan lasta, vaikka lapsi voisi mennä päivähoitoon.

Isä antaa äidin jäädä vanhempainvapaalle koska näin opetettu pienestä pitäen. Isän pitäisi varmaankin, äidin mielipiteestä välittämättä, viedä lapsi päivähoitoon heti kun mahdollista, jotta äitiä ei katsottaisi pääasialliseksi huoltajaksi.

Vierailija
33/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti ei yleensä anna isälle mahdollisuutta jäädä vanhempainvapaalle. Tämän jälkeenkin äiti jää usein hoitamaan lasta, vaikka lapsi voisi mennä päivähoitoon.

Isä antaa äidin jäädä vanhempainvapaalle koska näin opetettu pienestä pitäen. Isän pitäisi varmaankin, äidin mielipiteestä välittämättä, viedä lapsi päivähoitoon heti kun mahdollista, jotta äitiä ei katsottaisi pääasialliseksi huoltajaksi.

Kyllä normaalit isät pääsevät nykyään yhteishuoltajiksi jos niin haluavat.

Vierailija
34/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman ot, mutta itsekin kirjoitan välillä vauvan muotoon vaiva. Mistä tämä kertoneekaan! En ole koskaan leikkinyt vauvaleikkejä enkä hoitanut sisarusten lapsia nyt myöhemmällä iällä. Mun silmään vauvat ovat punakoita, ryppyisiä ja rumia. Kissanpennut sen sijaan ovat mahdottoman suloisia.

Vierailija
35/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsen tarhassa on yli 40 työntekijää ja yksikään niistä ei ole mies. Mistä muusta se johtuu kuin naisten hoivavietistä?

Resursseista. Naiselle on ominaista yrittää pompottaa toisia naisia ja muita luontokappaleita. Miehekäs, lihaksikas ja maskuliinin mies on mahdoton tapaus. Nainen tietää, että joutuu itse vinkujan rooliin ja siksi valitsee mielellään uhrikseen puolustuskyvyttömän lapsen.

mies52v

Haha, vai on "mahdoton tapaus". Kyllä siinä miestä viedään nopeasti niin että hippulat vaan vinkuu, kun on oikeat keinot. Sama kyllä lasten ja muiden naisten kohdalla. Että on oltava oikeat keinot.

Vierailija
36/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsen tarhassa on yli 40 työntekijää ja yksikään niistä ei ole mies. Mistä muusta se johtuu kuin naisten hoivavietistä?

Mun työpaikalla hoivakodissa noin kolmannes hoitajista on miehiä. 

Luutuneista asenteista, stereotypioista ja ummehtuneista sukupuolirooleista. Työ on työtä, ei sitä tehdä millään vietillä. Edes prostituutit.

Juuri näin - hoitotyötä ei tehdä millään hoivavietillä. Toki jotkut asiakkaat saattavat herättää hoivavietin, mutta useimmiten se ei käy mielessäkään. Lisäksi pieni osa asiakkaista on varsin epämiellyttäviä - eihän työstä tulisi mitään, jos hoivavietti olisi jokin edellytys työnteon onnistumiselle. 

Vierailija
37/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietti kyllä on, mutta eri juttu on mihin se kenelläkin kohdistuu.

Vierailija
38/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet on yleensä töissä 40 tuntia viikossa. Siinä jää yllinkyllin aikaa olla sen lapsukaisen kanssa. Kommenttisi oli vain tyhmä, et tiedä, mistä on kyse.

Vierailija
39/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miehen pitäisi jäädä itse kotiin hoitamaan vauvaansa.

Vierailija
40/48 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei kyllä ole mitään hoivaviettiä mitä tulee lapsiin. Vanhuksiin ja eläimiin kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi