Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla rintasyöpä?

Vierailija
29.11.2020 |

Minulle tehtiin rintojenkohotus syyskuun alussa. Silloin tehtiin mammografia ja mitään ei löytynyt. Nyt huomasin rinnassa leikkausviillon alla (jossa kaksi leikkauskohtaa risteää, ns. ankkuriarpi) kovan patin. Vaikuttaisi olevan arvessa kiinni. Mulle tuli pakokauhu, olen muutenkin sairauskammoinen. Voiko olla vain arven paranemisprosessiin liittyvä kovettumia tai kiinnike?

Tiedän ettei tämä ole lääkäripalsta mutta mietin silti onko tämä arven normaalia käyttäytymistä vai nopeasti kehittynyt syöpäkasvain? Varaan lääkärin huomenna.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arpikudosta

Vierailija
2/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvin olla nopeasti kehittynyt syöpä. Mars lääkäriin ja äkkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kehittyä myös kolmessa kuukaudessa. Nopsaa lääkärille että voivat poistaa sen.

Vierailija
4/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin kovan patin ihan yllättäen ilmestyneenä rinnastani, lähpiiri rauhoitteli sen olevan vain harmiton rasvapatti. Tai joku kysta.

Onneksi juoksin terveyskeskukseen, mistä sain lähetteen tutkimuksiin, kun pattia kokeiltiin käsin.

Kahden viikon kuluttua leikattiin rintasyöpäkasvain pois -

jäin henkiin koska reagoin nopeasti ja syöpähoitojakso saatettiin mitä pikimmiten leikkauksen jälkee aloittaa.

Toimi.

Vierailija
5/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi kehittyä myös kolmessa kuukaudessa. Nopsaa lääkärille että voivat poistaa sen.

Apua, oikeasti? Miten voi niin nopeasti tulla? Eli aggressiivinen syöpä voi kehittyä noin pian?

Ap

Vierailija
6/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löysin kovan patin ihan yllättäen ilmestyneenä rinnastani, lähpiiri rauhoitteli sen olevan vain harmiton rasvapatti. Tai joku kysta.

Onneksi juoksin terveyskeskukseen, mistä sain lähetteen tutkimuksiin, kun pattia kokeiltiin käsin.

jäin henkiin koska reagoin nopeasti ja syöpähoitojakso saatettiin mitä pikimmiten leikkauksen jälkee aloittaa.

Toimi.

Hyvänen aika! Mistä patti löytyi? Milloin rinnat oli viimeksi kuvattu? Onneksi löytyi ajoissa.

Ap

Vierailija
7/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuntui imetyksen jälkeen rinnassa sellainen kova liikkumaton pahka. Säikähdin hirveästi mutta paljastui ultrassa sidekudoksen muodostamaksi paukamaksi. Eli voisiko olla sullakin että operaation jälkeen kudokset vähän elää. Käy näyttämässä mutta suuremmalla todennäköisyydellä on arpikudosta/sidekudosta/kysta yms. onneksi. Halusin vastata kun tiedän miten pelottava tuo tilanne on ennen kuin saa lääkärillä tsekattua.

Vierailija
8/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan täällä kyselet enempää. Todennäköisesti on arpea mutta tottakai patti voi olla sattumalta myös syöpää. Vain tutkimalla selviää. Jos ei terkkarilla helpolla onnistu, niin sinuna menisin synlabille magneettikuvaukseen. Siis pitäis noiden julkisella onnistua, mutta ei sitä koskaan tiedä.

Vierailija
9/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi.

Hyvänen aika! Mistä patti löytyi? Milloin rinnat oli viimeksi kuvattu? Onneksi löytyi ajoissa.

Ap

Vasemmasta rinnasta, ei ollut kovin pitkää aikaa kun oli tutkittu.

Järkyttävintä tilanteessani se, että ko terveyskeskuslääkäri (oisko ollu kandi vasta?) oli ulkomaalainen joka ei lauksi ymmärtänyt että halusin hänen tutkivan patin rinnastani ja suomea murtaen puhuen väitti ettei löydä rinnastani mitään pattia.

Minun piti tosiaan ohjata omalla kädelläni ja painaa hänen sormensa patin ympärille, eikä sittenkään hän muka tuntenut mitään.

Jouduin painostamaan ja kehottamaan itse häntä kirjoittamaan lähetteen tutkimuksiin !

Että kirjoitat lähetteen tutkimuksiin kuule nyt !

Onneksi se tohelo suostui kirjoittamaan.

Tuli meinaan kiire leikkaukseen kun tulokset tuli.

Vierailija
10/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista! Varaan heti aamusta ajan lääkäriin. Saa leikattua pian jos on hengenvaarallista.

Ap

Vierailija
11/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet luulosairas ja hysteerinen.

Vierailija
12/17 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Apua, oikeasti? Miten voi niin nopeasti tulla? Eli aggressiivinen syöpä voi kehittyä noin pian?

Ap

Syövän kehittyminen kestää vuosia.

Jos olet vasta-aikohin käynyt mammografiassa, ei sinulla mitään syöpää voi olla.

Rauhoitu hyvä ihminen!

Vierailija
13/17 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos olet vasta-aikohin käynyt mammografiassa, ei sinulla mitään syöpää voi olla.

Rauhoitu hyvä ihminen!

Ei pidä aina paikkaansa.

Olin huhtikuussa mammossa ja lokakuussa löysin patin rinnastani.

Menin vasta joulukuussa lääkäriin, kun mitään muutosta ei tullut.

Syöpähän se oli ja pääsin pian leikkaukseen.

Tästä on pian 11 v aikaa ja olen ehkä terve.😯

Vierailija
14/17 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin tammikuussa rinnanpoisto ja rekonstruktio samalla, huomasin kesällä arven alla kovan kohdan. Nyt se on kuitenkin hävinnyt, eli oli ilmeisesti jotain paranemisprosessiin kuuluvaa.

Vierailija
15/17 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimi.

Ap

Vasemmasta rinnasta, ei ollut kovin pitkää aikaa kun oli tutkittu.

Järkyttävintä tilanteessani se, että ko terveyskeskuslääkäri (oisko ollu kandi vasta?) oli ulkomaalainen joka ei lauksi ymmärtänyt että halusin hänen tutkivan patin rinnastani ja suomea murtaen puhuen väitti ettei löydä rinnastani mitään pattia.

Minun piti tosiaan ohjata omalla kädelläni ja painaa hänen sormensa patin ympärille, eikä sittenkään hän muka tuntenut mitään.

Jouduin painostamaan ja kehottamaan itse häntä kirjoittamaan lähetteen tutkimuksiin !

Että kirjoitat lähetteen tutkimuksiin kuule nyt !

Onneksi se tohelo suostui kirjoittamaan.

Tuli meinaan kiire leikkaukseen kun tulokset tuli.

Mua myös tk-lääkäri rauhoitteli, ettei se mitään syöpää varmasti ole, kun olen vasta kolmekymppinen. Kerroin suvussani olevan rintasyöpää, niin hän pitkin hampain kiireettömän ("kun on vähän jonoa") lähetteen mammoon. Samalla otettiin sitten koepalat patista ja se paljastui rintasyöväksi. Agressiivinen gradus 3.

Vierailija
16/17 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, palstan painajaisella tuli juuri 599 diagnoosi täyteen. Onnea!

Vierailija
17/17 |
30.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Rauhoitu hyvä ihminen!

Herranjumala lopettakaa tälläisen sonnan levittäminen! 

Rintasyöpää voi olla nuorilla ja se voi ilmestyä heti mammon jälkeen. Kaikki kasvaimet eivät edes näy mammossa ja toisin päin, kaikki kasvaimet ei näy välttämättä ultrassa. Vain tt-kuvaus on yksinään riittävä. Mun kasvain kasvoi kolmessa viikossa kolminkertaiseksi. Ei näiden kanssa kannata viivytellä, ellei halua nostaa uusiutumisriskiä tai metareita aivoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän