Mies suuttui kun en kertonut odottavani kaksosia:/
Ajattelin että se on synnytyksessä ihana yllätys. Sairaalassa vielä piti pokkansa ja oli iloinen mutta nyt kun päästiin kotiin hän rupeskin riitelemään aiheesta. Kuulemma hänellä olisi ollut oikeus tietää että olisi kerenyt jotenkin "henkisesti valmistautua" (?) asiaan. Itse taas olen järkyttynyt hänen reaktiostaan, mikä on täysin päinvastainen kun luulin, enkä juuri synnyttäneenä jaksaisi tällästä draamaa. Soitin miehen porukoillekkin mutta he eivät sano juuta tai jaata. Äidilleni kerroin etukäteen kaksosista.
Kommentit (58)
Eikö sun mahas ollu yhtään isompi kuin aiemmissa raskauksissa?
Eikö kaksosraskauksia syynätä tarkemmin?
Kauheen riskin otit ihan itseäsikin ajatellen. Entäs jos oisit joutunu makoileen viimeiset kuukaudet sairaalassa? Etkö ois sittenkään kertonut?
On sulla outo huumorintaju tai mitä toi nyt sit on.
Mun mieheni olisi jo häipynyt. Se ei tuollaista epärehellisyyttä hyväksyisi.
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh nyt on mies ja lapset nukkumassa mutta itsellä sellanen tunne mylläkkä päällä etten saa unta vaikka väsyttää. Juteltiin nyt illalla miehen kanssa kun vanhemmat lapset oli saatu nukkumaan ja vastasyntyneet välillä torkahtelee välillä kitisee. Molemmat ollaan sitä mieltä että toisessa vika mutta nyt ei ole oikea aika riidellä siitä. Tälle kannalle mies tosin taipui vasta sen jälkeen kun äitinsä soitti hänelle ja puhui järkeä että tärkeintä on että minä ja vauvat ollaan kunnossa. Järkevien keskustelujen aika on myöhemmin kun liika tunnelataus on poissa ja järkevästi niihin pystytään. Nyt itseä lähinnä pelottaa että huomaan joku päivä tehneeni hormooni huuruissani väärin ja loukaneeni miestäni niin paljon kun tämä väittää. En tiedä, saa nähdä:/
Valehtelit miehellesi asiasta koka vaikuttaa koko elämäänne. Jos mies olisi tiennyt hän olisi voinut varoitella töissä tuplapitkästä isyyslomasta. Olisi voinut suunnitella miten koti ja lapset kannattaa hoitaa niin ettei isommat lapset koe jäävänsä heitteille. Olisi voinut varautua isomman auton ja jatkossa asunnon hankintaan.... näin aluksi. Ap, miten saatoit tehdä noin ajattelemttomasti?
Voithan kertoa miehelle, että vain toinen vauvoista on hänen.
Ihana yllätys!!!! Onnea kovasti ap.
Mites selitit valtavan kokosi?? T. Kahdet kaksoset saanut ja olin tuplasti isompi kun yhtä odottaessa.
Vierailija kirjoitti:
Mites selitit valtavan kokosi?? T. Kahdet kaksoset saanut ja olin tuplasti isompi kun yhtä odottaessa.
Oletko lestadiolainen?
Vierailija kirjoitti:
Voithan kertoa miehelle, että vain toinen vauvoista on hänen.
Oikeasti on mahdollista että kaksosilla on eri isät. Harvinaista mutta mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
2/5 kaksosten kunniaksi.
Ihan hauska provo, mutta käytännössä ei voisi toimia. Ja kyllä, miehellä on oikeus tietää, että tarvitsee tulevaisuudessa maksaa kahdet elarit yhden sijaan.
Mikäs h*lveti perustelu se tää on olevinaan! 😅
Ja .....jos kahdet elarit ei miehelle käy, niin hän voi toimia miten?
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt oli varmaan keksitty juttu (ainakin toivon niin). Mutta tuli silti paha mieli kun ajattelin miltä tuntuisi, jos itselle tehtäis noin :(
Mä kostaisin, jos mulle tehtäis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt oli varmaan keksitty juttu (ainakin toivon niin). Mutta tuli silti paha mieli kun ajattelin miltä tuntuisi, jos itselle tehtäis noin :(
En hoitais esim. lapsia yhtään tai jos vaimo ois olettanut mun hoitavan edes toista vauvaa, en hoitais jne.
olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En hoitais esim. lapsia yhtään tai jos vaimo ois olettanut mun hoitavan edes toista vauvaa, en hoitais jne.
olen nainen.
Kostaisit lapsillesi ja itsellesi etkä muodostaisi suhdetta heihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika kohtuutonta sulta. Älä ihmettele, jos miehesi ei kerro toisesta vaimosta. Se ajattelee, et se on sulle sitten kiva ylläri. Toivottavasti pyydät anteeksi.
Vähän eri asia. Toinen vaimo ei tietenkään olisi iloinen yllätys mutta tottakai luulin että kaksi vauvaa yhden sijaan olisi! Hän on tähän asti ollut hyvin lapsi rakas!
Ap
Vai tällainen viikonloppuprovo tällä kertaa.
Jos olisi totta, niin pahin moka olisi ollut miehen ohittaminen ja äidille kertominen. Eikö se olisi äidillesi ollut yhtä iloinen yllätys kuin miehelle?
Jospa kuitenkin kerron, mikä tässä meni pieleen. Lapsi rakas mies ei olisi piitannut tulokkaasta sitä vertaa ennen syntymää, että ei olisi ollut kertaakaan mukana neuvolassa. Ei olisi huomannut mitään, että nyt on jotain toisin kuin edellisessä raskaudessa.
Mitä muuta olet salannut mieheltä? Sitä se mies nyt miettii ja pohtii itsekseen, onko kumpikaan lapsista hänen, kun et uskaltanut kertoa totuutta ennen kuin oli pakko. Yhdestä oli tietenkin pakko kertoa, mutta miksi salasit toisen?
1/5 ja se yksi piste siitä, että herätti keskustelua.
Meillä kävi niin, että mies oli shokissa koko raskauden ajan kun selvisi, että on tulossa kaksoset. Kun pääsin kotiin keskosten kanssa, mies kokosi viikon kuluttua kimpsunsa ja kampsunsa ja muutti pois. Ei kuulemma kestänyt. Eikä koskaan maksanut elareita, kun yritys tuotti huonosti. Apuja on saatu ja lapset ovat fiksuja. Onneksi on hyvät turvaverkot ja itsellä kohtuuhyvä ammatti. Pärjätty on. En syytä isää mistään. Kaikilla vain ei ole resursseja näin isossa muutoksessa. - Ei voi kauhalla vaatia, jos on lusikalla annettu.
Vähän asian vierestä. Ex vaimoni teki minulle "kivan" yllätyksen aikoinaan. Unohti sanoa jättävänsä ehkäisyn pois ja tuli raskaaksi. Luuli että olisin yhtä innoissani kun hän, mutta eipä paljoa hymyilyttänyt. En voinut enää luottaa missään asiassa häneen. Raskaus meni kesken ja minä pakkasin omat tavarani. Siinä karma iski exääni ja sai itse "kivan" yllärin.
On apn tarinassa ainekset harlekiini-romaaniin, koska niissä ei tarvitse välittää realistisesta uskottavuudesta.
Mutta ei tällä vielä rikastu.