Mies suuttui kun en kertonut odottavani kaksosia:/
Ajattelin että se on synnytyksessä ihana yllätys. Sairaalassa vielä piti pokkansa ja oli iloinen mutta nyt kun päästiin kotiin hän rupeskin riitelemään aiheesta. Kuulemma hänellä olisi ollut oikeus tietää että olisi kerenyt jotenkin "henkisesti valmistautua" (?) asiaan. Itse taas olen järkyttynyt hänen reaktiostaan, mikä on täysin päinvastainen kun luulin, enkä juuri synnyttäneenä jaksaisi tällästä draamaa. Soitin miehen porukoillekkin mutta he eivät sano juuta tai jaata. Äidilleni kerroin etukäteen kaksosista.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, jos tämä ei ole provo, niin herää pari kysymystä.
Eikö hän ollut mukana ultrassa? Tai nähnyt kuvaa? Kai siinä kuvassa näkyi että vauvoja on kaksi.Kaksoset vievät tuplasti aikaa ja rahaa, ja tilanne voi olla hyvin stressaava. Totta kai siihen pitäisi valmistautua. Luulitko oikeasti että kaksi vauvaa on "iloinen yllätys"?
Miksi kerroit äidille, jos sen piti olla yllätys?
Ei ollut mukana ultrassa tai neuvolassa. Hyvin kiireinen työ ja olen aina sanonut että niin kauan kun ei ilmene ongelmia hoidan noi käynnit mielelläni yksin. Ekan odotuksen aikaa oli mukana mutta tokan ja nyt kolmannen hoitelin itekseni. Näytin hänelle vanhaa kuvaa tokasta raskaudestani ja täydestä meni. Tarkotin tämän yllätykseksi vain miehelleni siksi kerroin äidilleni. Säilytin myös hommaamiani pojan kamoja äidilläni koska mies luuli että odotan vaan tyttöä. Miehen vanhemmille en kertonut koska en luottanut heihin etteivät olisi salaa kertoneet salaisuutta pojalleen.
Ap
Mulle kävi oikeasti sellainen ylläri, että luulin odottavani miehen ainoaa lasta, mutta silläpä oli toinenkin tuloillaan. Pojilla on 3 kk ikäeroa, enpä olis ikinä uskonut että voi elämä näin yllättää. Minun kanssa mies olis sentään halunnut perhettä leikkiä, jos se jotain itsetunnosta jätti jäljelle. Mut jaksaa jaksaa! Pientä tuo ap:n temppuilu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö hän ollut mukana ultrassa? Tai nähnyt kuvaa? Kai siinä kuvassa näkyi että vauvoja on kaksi.Kaksoset vievät tuplasti aikaa ja rahaa, ja tilanne voi olla hyvin stressaava. Totta kai siihen pitäisi valmistautua. Luulitko oikeasti että kaksi vauvaa on "iloinen yllätys"?
Ei ollut mukana ultrassa tai neuvolassa. Hyvin kiireinen työ ja olen aina sanonut että niin kauan kun ei ilmene ongelmia hoidan noi käynnit mielelläni yksin. Ekan odotuksen aikaa oli mukana mutta tokan ja nyt kolmannen hoitelin itekseni. Näytin hänelle vanhaa kuvaa tokasta raskaudestani ja täydestä meni. Tarkotin tämän yllätykseksi vain miehelleni siksi kerroin äidilleni. Säilytin myös hommaamiani pojan kamoja äidilläni koska mies luuli että odotan vaan tyttöä. Miehen vanhemmille en kertonut koska en luottanut heihin etteivät olisi salaa kertoneet salaisuutta pojalleen.
Ap
Ei kuulosta uskottavalta. Keksitty juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten vaihdoit päivämäärän ultrakuvaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mies arvannut mitään, kun ostit esm. kaksi turvaistuinta ja vauvansänkyä, sekä kaksostenrattaat?
Oli edellisiltä lapsilta valmiina. Rattaat tilasin nyt black weekiltä mutta ei olla vielä haettu. Mies ei kysellyt minkälaiset otin.
Ap
siis teillä on kaksoset ennestäänkin, jos kerran oli valmiiksi kaksi vauvanistuinta.
Kaksi vauvansänkyä on valmiina vaikka näin aluksi mahtuvat kyllä yhteen kehtoon. Uutta turvaistuinta säilytin äidilläni piilossa, toinen oli ennestään. Hankitaan kyllä varmaan toisellekkin uusi kunhan tilanne tästä rauhottuu.
Nyt mies sättii jo äitiänikin!?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten vaihdoit päivämäärän ultrakuvaan?
Leikkasin ylälaitaa pois. Mies ei niin tarkkaa tiedä milta ultrakuva näyttää eikä voinut kuvitella että siinä olisi mitään "hämärää". Ei hänellä ollut mitään syytä kuvitella että jekutan häntä.
Ap
Tän on pakko olla provo. Ei kukaan voi kuvitella, että tuo olis joku ihana yllätys synnärillä.
Mä lähden kyllä siitä, että tällaista maailmallakin tapahtuu. Ja ultriakin on tavallisessa raskaudessa vain kaksi. Ensimmäisessä ultrassa siinä rv 12 paikkeilla voi vielä suht hyvinkin jäädä toinen vauva huomaamatta ja rakenneultrassahan ei kaikki edes käy. Jos siinä ensimmäisessäkään. Vatsan päältä tunnustelemalla ei välttämättä huomata kaksosia jos toinen on selän puolella, terkkari/lääkäri kokematon, lapsivettä pinkeesti tai äidillä massaa. Että on noita yllätyskaksosia varmasti syntynyt. Oma mieheni on itse asiassa kaksosia toivonutkin koska hänestä olisi niin metkaa kasvattaa sitten kahta vekaraa. Itse en monikkoraskautta ole sillälailla toivonut enkä kaksosvauvoja, mutta mies olisi varmaan ottanut ihan suht hyvin tällaisen yllärin. Ap:n olisi kyllä pitänyt selvittää tarkemmin miten mies yllätykseen suhtautuu.
mä muuttaisin pois,ei ole kyllä luottamusta kun tuolleen teet!
No jos oon ollut niin vähän kiinnostunut raskaudesta, ettei oo ollut mukana ultrissa eikä neuvolassa eikä osallistunut vauvavarusteiden hankintaan, niin ihan oikein sille.
Jos nyt kuitenkin myöntäisit, että keksit koko jutun, jookos. Koska kukaan ei voi olla noin tyhmä.
Tässä on jo yritystä 4/5 tälläistä ei muistaakseni ole ennen ollutkaan
Huh, huh nyt on mies ja lapset nukkumassa mutta itsellä sellanen tunne mylläkkä päällä etten saa unta vaikka väsyttää. Juteltiin nyt illalla miehen kanssa kun vanhemmat lapset oli saatu nukkumaan ja vastasyntyneet välillä torkahtelee välillä kitisee. Molemmat ollaan sitä mieltä että toisessa vika mutta nyt ei ole oikea aika riidellä siitä. Tälle kannalle mies tosin taipui vasta sen jälkeen kun äitinsä soitti hänelle ja puhui järkeä että tärkeintä on että minä ja vauvat ollaan kunnossa. Järkevien keskustelujen aika on myöhemmin kun liika tunnelataus on poissa ja järkevästi niihin pystytään. Nyt itseä lähinnä pelottaa että huomaan joku päivä tehneeni hormooni huuruissani väärin ja loukaneeni miestäni niin paljon kun tämä väittää. En tiedä, saa nähdä:/
Vierailija kirjoitti:
Huh, huh nyt on mies ja lapset nukkumassa mutta itsellä sellanen tunne mylläkkä päällä etten saa unta vaikka väsyttää. Juteltiin nyt illalla miehen kanssa kun vanhemmat lapset oli saatu nukkumaan ja vastasyntyneet välillä torkahtelee välillä kitisee. Molemmat ollaan sitä mieltä että toisessa vika mutta nyt ei ole oikea aika riidellä siitä. Tälle kannalle mies tosin taipui vasta sen jälkeen kun äitinsä soitti hänelle ja puhui järkeä että tärkeintä on että minä ja vauvat ollaan kunnossa. Järkevien keskustelujen aika on myöhemmin kun liika tunnelataus on poissa ja järkevästi niihin pystytään. Nyt itseä lähinnä pelottaa että huomaan joku päivä tehneeni hormooni huuruissani väärin ja loukaneeni miestäni niin paljon kun tämä väittää. En tiedä, saa nähdä:/
Tämä siis ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muuten hyvä, mutta niissä ultrakuvissa lukee yleensä päivämäärä, jolloin ultra otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Muuten hyvä, mutta niissä ultrakuvissa lukee yleensä päivämäärä, jolloin ultra otettu.
Hänhän kertoi leikanneensa päivämäärän pois!
Ap. Jos tuo on totta, olet ollut epärehellinen. Mies ajattelee heti, että mitä muuta salaat häneltä. Avoimuus avioparin kesken on a ja O. Toivottavasti olet pyytänyt anteeksi mieheltäsi ajattelematonta käytöstäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä mies arvannut mitään, kun ostit esm. kaksi turvaistuinta ja vauvansänkyä, sekä kaksostenrattaat?
Oli edellisiltä lapsilta valmiina. Rattaat tilasin nyt black weekiltä mutta ei olla vielä haettu. Mies ei kysellyt minkälaiset otin.
Ap
siis teillä on kaksoset ennestäänkin, jos kerran oli valmiiksi kaksi vauvanistuinta.
Kaksi vauvansänkyä on valmiina vaikka näin aluksi mahtuvat kyllä yhteen kehtoon. Uutta turvaistuinta säilytin äidilläni piilossa, toinen oli ennestään. Hankitaan kyllä varmaan toisellekkin uusi kunhan tilanne tästä rauhottuu.
Nyt mies sättii jo äitiänikin!?
Ap
Jos nyt ei ole provo, niin tuosta salailusta tulee kyllä enemmänkin mieleen, että oletko ollut epävarma siitä, miten mies suhtautuu monikkoraskauteen ja useampaan vauvaan yhdellä kertaa.