Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat! Saako nykyään töitä jos luottotiedoissa on merkintä?

Vierailija
29.11.2020 |

Olen muuttanut uudelle paikkakunnalle ja haluaisin mennä kotihoitoon töihin, koska osaamiseni on vahvinta sillä alueella. Olen kuitenkin huomannut että monessa paikassa tarkistetaan nykyään luottotiedot. Esimerkiksi Vantaa tarkistaa hoitajien luottotiedot.

Minulla on merkintöjä, mutta kaikki on maksettu. En ole ikinä varastanut yhdeltäkään asiakkaalta/potilaalta senttiäkään 13 vuoden työurani aikana. Nyt pelottaa että työnsaanti tyssää tähän ja velkaannun uudestaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa.Ainakin kotihoidossa urasi on tullut päätökseen koska siellä et ole valvovan silmän alla ha houkutus voi kasvaa suureksi kohdallasi. Dementikoilta on helppo viedä rahaa.

Vierailija
2/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kuitenkin joku sellainen paikka parempi missä et pääse houkutuksille alttiiksi ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? ei kai ton pitäisi vaikuttaa, varsinkaan alalla, jossa on työvoimapula? 

se, ettei pysty maksamaan laskujaan, on ihan eri asia kuin se, että varastaisi joltain.

Vierailija
4/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

se, ettei pysty maksamaan laskujaan, on ihan eri asia kuin se, että varastaisi joltain.

Ei todellakaan ole eri asia. Haluisitko itse että joku velkaantunut hoitaja huseeraa vanhan äitisi kotona? Kyllä siinä on houkutukset ja on aivan perusteltua että hoitajilta tarkistetaan luottotiedot jotta varkauksista vältytään kotihoidossa.

Vierailija
5/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi työnantaja tarkistaisi luottotiedot, onko heillä siihen lakiperusteinen oikeus?

Vierailija
6/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi työnantaja tarkistaisi luottotiedot, onko heillä siihen lakiperusteinen oikeus?

Haloo totta kai on. Maksuhäiriöinen työntekiä yksin toisten kodeissa mieti hiukkasen.

Vierailija
7/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulta kyllä ole koskaan kysytty luottotietoja, kun olen mennyt uuteen paikkaan? terv sh

Vierailija
8/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeusvaltiossa ei pitäisi olla tuplarangaistuksia, eli jos olet maksuhäiriöinen, niin siitä seuraa ulosotto, mutta ei sen työnsaantiin pitäisi vaikuttaa. Ehkä joillain raha-aloilla, mutta muuten ei.

Vierailija
9/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoitoon jos menee töihin niin aina tarkistetaan luottarit.

Vierailija
10/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saa, rikosrekisteri tarkistetaan kyllä, jos siellä on merkintöjä niin ne vaikuttaa työn saantiin.

Vierailija
11/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole eri asia. Haluisitko itse että joku velkaantunut hoitaja huseeraa vanhan äitisi kotona? Kyllä siinä on houkutukset ja on aivan perusteltua että hoitajilta tarkistetaan luottotiedot jotta varkauksista vältytään kotihoidossa.

🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️ Voi tätä tyhmyyden määrää

Vierailija
12/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kyselty luottotietoja edes silloin kun menin kauppaan töihin.

Vierailija
13/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haloo totta kai on. Maksuhäiriöinen työntekiä yksin toisten kodeissa mieti hiukkasen.

Mene sinä takaisin koulun penkille.

Vierailija
14/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kuitenkin joku sellainen paikka parempi missä et pääse houkutuksille alttiiksi ?

Siis mitä helv? Eihän AP:ta mistään varastelusta ole tuomittu, hän on vain velkaantunut. 

Vierailija
15/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä velkaantunut hoitaja on huuserannut vanhusten kodeissa jo reilun vuosikymmenen eikä ole tullut edes mieleen mennä kenenkään lompakolle. Minun velkaantumiseni ei liity mitenkään varastamiseen, ettäs tiedät.

Vierailija
16/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkista luottotietoja, vaan sinun pitää toimittaa työnantaja rikosrekisteriote, jonka oltava puhdas.

Vierailija
17/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita asiakastietoon, että velat on maksettu (toimita kuitit). Voivat laittaa merkinnän asiasta.

Vierailija
18/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä ei voi tarkistaa ennen kuin olet antanut hetusi, ja se puolestaan annetaan vasta työsopimusvaiheessa.

Vierailija
19/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on n.380 000 maksuhäiriömerkintää. Kaikki heistä eivät ole työttömiä, joku saattaa työskennellä kaikesta huolimatta jopa finanssialalla.

Vierailija
20/20 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä itse huseerasin vanhan äitini kotona, luottotiedoissani useita merkintöjä. En varastanut, ei käynyt mielessäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme