Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä tarjosi minulle L-kokoisia vaatteita, olen M-kokoinen.

Vierailija
07.04.2014 |

Pahoitin mieleni enkä pääse tuosta yli. Myyjä oli itse reilusti isompi kuin minä. Minulla on ylävartalo isompi, kuin alavartalo. Onko isot rinnat ja leveät hartiat sama kuin läski? minulla on kapeampi lantio kuin hartiat, joten alavartalo ja takapuoli on pienet. Ylävartalo 38, kauluspaidoissa 40. alavartalo joissakin housuissa merkistä riippuen 36 tai 38. Laihdutan koko ajan ja urheilen aktiivisesti. eikö vaatemyyjät viitsi edes kunnolla arvioida asiakkaan vartaloa ennen kuin alkavat ehdottaa jotakin kokoa?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin (168cm/68kg/C-kuppi) käytän enemmän L-koon, kuin M-kokoisia vaatteita. Varsinkin kun olen naiseksi melkoisen harteikas. Ja tosiaan aivan liian monet sulloutuvat kokoa liian pieniin vaatteisiin... Se jos mikä näyttää kamalalta!

Vierailija
22/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran jee....minä käytän 34/s kokoisia vaatteita, joskus yläosissa saattaa olla M. Pituus 169cm, paino 52kg ja 70E. Joten eiköhän sinun oikea kokosi ole L, ehkä joissakin M....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla taitaa olla vanha kunnon shemale-vartalo. Ehkä sen myyjän mies kiihoittuu miesmäisistä naisista?

Vierailija
24/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 174/61 ja housuni ovat 38. Paitani S. Minulla on mitättömät tissit. Painat 9kg enemmän, olet 4cm lyhyempi, mutta käytät pienempiä housuja. Sinulla on isot tissit. Sinun on pakko olla kokoa L ylävartalosta. Missä muualla ne kilot olisivat?

Vierailija
25/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:30"]No laita tänne kuvaa vastalostasi niin voidaan arvioida. Helppoa ja saat heti oikean mielipiteen. Ja itse haluaisin nähdä millaista vartaloa mies kuolaa:)

[/quote]

kaikkia av-mammoja kuolataan, vartalon mallista riippumatta.

Vierailija
26/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokojen välillä ei oikeasti ole kauheasti eroa. Voi olla vaikea sanoa nopeasti katsottuna onko joku kokoa 36 vai 38. Sen lisäksi sama koko vaihtelee eri tuotemerkkien välillä. Lopuksi kun toiset tykkäävät, että vaate on napakka ja toiset, että se on väljä, niin ei ole minusta mitenkään outoa jos joku arvioi joskus koon väärin.

Vierailija
27/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:07"]

Lohduttaa nämä muiden kokemukset. Muutamia vuosia sitten minulle kävi vähän sama tilanne; olin Vero Modassa ostamassa 36- koon toppeja. myyjä sanoi jotain, että tällä kaverillani myyjällä (seisoi vieressä) on sama koko kuin 36, on tuolla isompiakin kokoja SINULLE. sanoin, että kiitos, mutta sovitin tuota toppia ja se sopi minulle hyvin. muutamia viikkoja tämän jälkeen näin tämän naismyyjän miehensä kanssa ruokakaupassa ostoksilla samaan aikaan kuin minä ja tämän naismyyjän mies kuolasi minun perään :D kyllä nauratti. ap

[/quote]

Jäikö ihan lammikko lattialle vai mistä niin päättelit? ;)

Vierailija
28/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttajana olet tarkka ulkonäöstäsi tulevan palautteen suhteen, ja vaateliikkeet ovat yksi paikka josta sitä tulee. Onhan laihduttaminen kuitenkin kovaa työtä, jonka kanssa on vielä yleensä täysin yksin. 

Antaisin sen neuvon, että unohda mitä tuo yksittäinen myyjä on sanonut.  Löytyisikö sinulle jotain muuta, vähän parempaa tahoa, joka voisi kommentoida edistymistäsi? Vaikkapa personal trainer.  Saamasi palaute olisi hyödyllistä senkin kannalta, että hän osaisi kommentoida miten treenaat ja syöt mahdollisimman optimaalisesti tuloksia silmälläpitäen...

Vierailija
29/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vastaavanlainen tilanne. Pyysin myyjältä XL kokoa, mutta myyjä sanoi, että se ei ole kokoni ja ehdotti L kokoa. L on kuitenkin minulle liian pieni. XL taas aavistuksen liian suuri.

Vierailija
30/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:32"]

Ap:lla taitaa olla vanha kunnon shemale-vartalo. Ehkä sen myyjän mies kiihoittuu miesmäisistä naisista?

[/quote]

Ai isot tissit= miesmäinen vartalo?

Vierailija
31/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten tajua että nykyään koot eivät pidä paikkaansa?

Vierailija
32/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten koot eivät pidä paikkaansa? itse asiassa, nyt kun mietin niin 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa ostin farkkutakki kokoa M oli teltta minulle ja kun kokeilin sitä muutama vuosi sitten, niin se oli edelleen teltta. onko koot nykyään pienentyneet vai vaatemuoti muuttunut? ap

Vierailija
33/43 |
07.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Seppälässä ja löysin kahdet kivat legginssit. En ollut varma, onko L vai XL sopiva. Otin sovituskoppiin molempia housuja ja molempia kokoja. Toisissa L tuntui sopivalta ja toisessa XL. Sama firma, mutta eri malli ja mitoitus. Yhdellä toisella kerralla harmittelin, ettei ollut L kokoista hametta jäljellä. Onneksi M kokoinen mahtui juuri ja juuri. Normaalisti kokoni on 42/44, mutta kerran ostin yhden 46/48 kokoisen paidan, koska halusin löysän. Se oli ihan sopiva mielestäni.

Vierailija
34/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 23:16"]

miten koot eivät pidä paikkaansa? itse asiassa, nyt kun mietin niin 90-luvun lopulla/2000-luvun alussa ostin farkkutakki kokoa M oli teltta minulle ja kun kokeilin sitä muutama vuosi sitten, niin se oli edelleen teltta. onko koot nykyään pienentyneet vai vaatemuoti muuttunut? ap

[/quote]

Muoti on muuttunut 90-luvulta. Silloin vaatteet olivat usein väljempiä kuin nyt. Mutta se mitä edellinen kommentoija ehkä ajoi takaa on, että naisten vaatekoot eivät ole virallisesti standardoituja eikä kukaan mitenkään "valvo" kokomerkintöjä, eli valmistaja aika pitkälle arvioi, mitä koko 38 tarkoittaa. Kokomerkintöjen välillä on eroja, eli niitä kannattaa pitää lähinnä ohjeellisina.

Vierailija
35/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, työpaitani on kokoa XS ja silti suuri minulle. Toisaalta kiinalaisissa vaatteissa kokoni on XL. Se on pelkkä kokolappu. Se vaihtelee todella paljon. Älä siitä stressaa :)

Vierailija
36/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha pahastua. Oikeasti on todella vaikea arvioida toisen ihmisen vaatekokoa, varsinkin päällysvaatteiden kanssa, ellei ole käytettävissä mittanauhaa jolla voi ottaa vartalon ympärysmitat. Sekin kannattaa muistaa, ettei koot ole standardeja ja että eri liikkeissä eri kirjainkoot vastaavat eri kokoja, esimerkiksi ruotsalaisten ketjujen koot ovat suurempia, M-koko on 40/42 kun muuten useimmiten M on 38, L 40 ja XL 42.

Vierailija
37/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin netistä mekon kokoa L. Olen 176 cm ja noin 75 kg. Mekko on turhan tiukka.

Vielä... :)

Vierailija
38/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuostakn syystä saa syyn pahoittaa mielensä. Mitähän seuraavaksi. Liian suuret kengät tarjolla?.

Vierailija
39/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 22:07"]Lohduttaa nämä muiden kokemukset. Muutamia vuosia sitten minulle kävi vähän sama tilanne; olin Vero Modassa ostamassa 36- koon toppeja. myyjä sanoi jotain, että tällä kaverillani myyjällä (seisoi vieressä) on sama koko kuin 36, on tuolla isompiakin kokoja SINULLE. sanoin, että kiitos, mutta sovitin tuota toppia ja se sopi minulle hyvin. muutamia viikkoja tämän jälkeen näin tämän naismyyjän miehensä kanssa ruokakaupassa ostoksilla samaan aikaan kuin minä ja tämän naismyyjän mies kuolasi minun perään :D kyllä nauratti. ap

[/quote] Toisenlainen tulkinta: Mies katsoi sinua koska huomasi tuijotuksesi ja sanoi vaimolleen "mitä tuo nainen kyttää?"

Vai miten pystyit tulkitsemaan tuon "kuolaukseksi"?

Vierailija
40/43 |
08.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitoilla 172 / 54 jouduin ostamaan Spiritsoresta L-kokoisen mekon kun pienempi ei mahtunut. Normaaalisti olen kokoa 34-36 (vaikkakin kun tykkään ostaa väljiä paitoja niin otan isomman koon),

Koot tosiaan vaihtelee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan