Suositelkaa autokoulua Helsingissä
Olen kolmekymppinen nainen. Ajokortin hankkiminen on tullut vasta nyt ajankohtaiseksi lasten harrastusten ja vanhempieni ikääntymisen myötä. Mikä olisi hyvä autokoulu Helsingissä? Lähinnä haluan välttää sovinistiset vitsiniekat ja saada asiallista ajo-opetusta.
Kommentit (20)
Aika asiallisia taitavat kaikki autokoulut olla. Helsingissä tarjotaan omaa kurssia ihan vain naisille, http://www.lilliputti.com/perusnaiset.htm mutta minä kävin kolmikymppisenä autokoulun ja paikan valintakriteerinä oli "lähin mahdollinen työmatkareitin varrelta löytyvä pulju, kun ei mun aika riitä muuhun".
Itkonen Itäkeskuksessa, opettajista ehdottomasti T.T. Aikuinen autokouluoppilas siis minäkin.
Autokoulu Liekki Herttoniemessä, voin suositella erittäin lämpimästi! Läpimenneen inssin jälkeen tuntui tosi haikealta kun ajotunnit siellä loppuivat :-) Erittäin asiallista, rentoa ja osaavaa porukkaa!
Minäkin löysin ketjuun googlen kautta ja nostan koska kysymys on itselleni ajankohtainen. Olisiko suosituksia tai kertoisitko kokemuksiasi autokouluista Helsingissä?
Cap Hämeentie.
Olen kolmekymppinen nainen ja ajoin alkuvuodesta kortin kyseisessä paikassa. Nuorempi miesopettaja oli todella mukava ja asiallinen, vanhemmasta ei ole kokemusta. Teoriat voi suorittaa etänä nettiluennoilla, mikä oli oikeastaan suurin syy miksi tämän autokoulun valitsin. Olin kaikin puolin tyytyväinen autokoulun palveluun ja ajokoekin meni ekalla läpi :) Ajotunteja tosin ilmeisesti annetaan aika nihkeästi virka-ajan (klo 8-16) ulkopuolella, mutta tämä ei ollut minulle opiskelijana ongelma.
Suosittelen Lilliputtia! Olen 33-vuotias nainen ja kynnys autokouluun menoon oli todella suuri. Kolmessa kuukaudessa kuitenkin autokammo vaihtui innostukseen siinä määrin, että ostin oman auton jo ennen kortin saamista =) Kaikki opettajat olivat rentoja ja mukavia. Ajotunteja sai sovittua hyvin oman aikataulun mukaan. Pääsin inssistä läpi ensimmäisellä yrittämällä.
Varokaa Cap autokoulua tai vaatikaa kirjallinen ajotuntisopimus. Puhelimet ei vastaa mikäli yritätte soittaa.
Mullakin vähän ristiriitaisia kokemuksia CAPista. Välineet ja opettajat vaihtuu tunnista toiseen (itselle hankala, haluaisin saada perustuntuman yhteen kiesiin ensin vaikka "auto on auto"), ja opettajien tyylin skaala on mukavasta ja asiallisesta auktoritäärisiin "vitsiniekkoihin".
Miksiköhän vaihtuu kokoajan? Ei kukaan tuollaista hommaa pidempään jaksa huonoilla työehdoilla hankalien asiakkaiden kanssa.
Hei, mites tän hetken suositukset autokoululle Espoossa? edelleen CAP huono?
Safiirissa ajoin, mutta ensin oli huono kokemus ja jouduin vaihtamaan opettajaa. Jälkimmäinen oli kuitenkin ihan helmi, asiallinen, luotettava ja osaava. Ei koskaan perunut tunteja ja kaikki meni kuten piti. Eli saman koulun sisälläkin voi olla opettajissa eroja.
Capilla on kokoajan ruuhkaa. Opettajilla kuukauden, jopa yli, jonot kalenterissa. Opet on kivoja, mutta ajamaan ei vaan tahdo päästä. Jossei se haittaa niin samanlailla siellä opetusta kuin mistä tahansa. Varautuu vaan pitkiin jonoihin ja siihen, ettei muutokset onnistu ilman, että odotat ja siirrät kaikki ajot uusiksi. Ajotunnit joustavasti ei oikein toteudu mutta on itsessään myyntikikkana hyvä. Huomaat hyvin äkkiä, että joustoa capilta ei löydy mihinkään. Laskutuksen osalta muutoksien tekeminen maksaa extraa. Siinäpä sinulle jotain omia huomioita capista (omat kokemukset+tuttavien kertomukset)
Kannattaa etsiä ehkä jotain pienempää firmaa tai ainakin kysellä capilla kaikki ehdot läpi ja kysyä melkein joka välissä, että "maksaako se lisää?".
Erittäin tympeän oloiset ajo opettajat malmilla. Kukaan heistä ei tervehdi toimistolla käydessä. Siellä ei todellakaan välitetä asiakkaista. Hermostuvat ajotunnilla sekä näpräävät omia puhelimiaan. Kysyessä jotain he katsovat sinua kuin tyhmää ja vastaavat erittäin tympeästi ja ärähtäen. Onnea jokaiselle joka valitsee Malmin cap autokoulun.
Järkyttävää että nuorille oppilaille huudetaan eikä kerrotta asioita selkeesti ei hakua oppilaansa pääsevän läpi. Oma lapsi lähti Malmin cap autokoulusta. Kohdellaan kuin roskaa
Kaikkea muuta kuin asiallisia. Pojalleni ollaan todella tympeitä Malmin autokoulussa. Näpräävät puhelimia ajotunnilla ja hermostuvat hänelle jos hän ei heti ymmärrä tai tekee jotain väärin.
Oon itse Malmilla Cap-autokoulussa ja voin sanoa ihan samaa! Huudetaan ja ollaan muutenkin äreitä kun ajan. Myös kyseiselle opettajalleni soitetaan kokoajan ja hän puhuu ja näprää puhelintaan aika ajoin.
Tulee monilla ajotunneilta super tyhmä fiilis ja kertoo jotain kun mua jo rupee edellisenä päivänä ahdistamaan tuleva ajotunti :(
Älkää pliis menkö sinne, säästätte mielenterveytenne!
Löysin tämän google-haulla ja nostan ylös, itselläni sama kysymys. Olisiko kenelläkään kokemuksia jaettavaksi?