Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten desinfioitte kätenne ja laitatte maskin kaatosateessa katoksettomalla bussipysäkillä ilman että se kastuu?

Vierailija
29.11.2020 |

Niin, jakakaa vinkit.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oi, joku typerys on keksinyt taas uuden tavan välttää maskin käyttö. Minä laitan maskin kotona, ennen kuin lähden. Jos olen liikenteessä ja käyn paikassa, jossa maski otetaan pois, esim. hammaslääkäri, pesen käteni vessassa ja laitan maskin ennen kuin poistun vastaanotolta.

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Miksi ei voida kunnioittaa muita ihmisiä ja antaa armoa toisten peloilla, niin että käytettäisiin sitä maskia, vaikka oma vankka ajatus olisikin, että se ei auta mitään? En itsekään henkilökohtaisesti usko, että maski ainakaan minua itseäni suojaa, mutta kohteliaisuudesta muita kohtaan käytän sitä silloin, kun asioin jossain pienessä paikassa, julkisissa liikennevälineissä tms. Maskin käyttö huurustaa rillejä, tuntuu ikävän hautovalta kasvoilla ja kyllä, hieman myös hankaloittaa astmaatikon hengitystä. Mikään näistä ei ole mulle ylitsepääseätön ongelma, koska olen aikuinen ja osaan ottaa huomioon muut ihmiset.

En sanonut missään etten käytä, käytän töissä, kaupassa, liikennevälineissä jne. Arkena siis 10 h päivässä. Silmälasien käytönkin olen tarpeesta huolimatta lopettanut.

Sori, en lukenut ketjua ennen vastaustani ja oletin, että olet yksi niistä, jotka keksivät tekosyitä maskin käyttämättömyydelle. Pahoittelen, että tein heti negatiivisia ennakkokäsityksiä! 

Rillien huurtumisen auttaa ihan oikeasti optikolta ostettu liina, jolla lasit käsitellään ennen maskin käyttöä. Linssin pintaan tulee suoja, joka estää huurustumisen noin 8-10 h ajaksi, sen jälkeen pitää käsitellä uudestaan. Suosittelen.

Vierailija
42/42 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se totta, että talvella, jos nyt se tulee, on hankalaa maskin kanssa. Mietitään nyt, että jos sen kaikki laittaa vasta täydessä bussissa niin ehtiihän siinä monta jo saastuttaa, jos niin on tapahtuva. Ei voi jumittaa heti ovelle kun on muita tulossa perässä vaan on mentävä istumaan ja vasta sitten laittaa naamalle.

Tuulisella, sateisella ja kylmällä säällä on vanhojen ihmisten todella vaikea ulkona laittaa kankeilla käsillä ja sormilla ja taiteilla samalla sateensuojan kanssa. Ei onnistu.

Nyt kun on maskisuositus kaupoissa ja muissa, niin moni tuttava on sanonut, että ei joka kerta ota kauppaan tms. mennessään uutta kertakäyttömaskia.

Kun on ollut kaupassa laittaa maskin taskuun tai laukkuun ja laittaa saman maskin taas kun sitä tarvitsee.

Kauppojen ulkopuolella olen huomannut, että moni ihminen ottaa maskin pois ja laittaa tosiaan talteen. Ei heitä siihen kaupan edessä olevaan roskikseen.

Kyllä moni käyttää samaa maskia muodon vuoksi.

Se nyt vain on totuus, ihmiset ovat väsyneet kyllästyneet ja menevät siitä mistä aita matalin.

Ihan samoin on ulkomailla, maskia pidetään kuinka pidetään kun siihen on pakotettu tai on ulkopuolinen paine käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla