Miten desinfioitte kätenne ja laitatte maskin kaatosateessa katoksettomalla bussipysäkillä ilman että se kastuu?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan ap:lle uusi ja outo keksintö: sateenvarjo.
Sen alla voi tehdä kaikenlaista ilman, että kastuu.
Juu, on vähän hankalaa desinfioida käsiä, jos pitää samalla sateenvarjosta kiinni, mutta maskin saa laitettua ja käsineitä voi pitää kädessä, kunnes on päässyt bussiin, siellä voi sitten desinfioida kädet. Mikään pakko niitä ei tosin ole desinfioida, jos on ne kotoa lähtiessä pessyt, ja sen jälkeen pannut hanskat käteen. Voit desinfioida ne vasta perille päästyäsikin.
Minua aina vähän ihmetyttää ihmisten avuttomuus. Ap, sinä voisit hiukan avata tuota mysteeriä. Onko tuo avuttomuus sinulla kattavaa, vai koskeeko se vain asioita, joita pidäy aatteellisista syistä vastenmielisinä?
Onko sinulla aina pestyt käsineet?
Kunhan vaan mietin miksi käsketään toimimaan tavoilla jotka lähtökohtaisesti ovat lähes mahdottomia. Jos muilla on toisaalta helpottavia tapoja käytössä niin voin kyllä ottaa käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Aivan uskomatonta miten jotkut hysteeriset ä m m ä t täällä uskovat maskin tehoon kuin nousevaan aurinkoon. 😂
Tuota.... siis mihin tehoon kuvittelet meidän uskovan? Minä uskon vain siihen, että maskia käyttämällä vähennän sitä riskiä, että jos olen oireeton kantaja tai vasta tulossa oireiseksi, en vahingossakaan tartuta muita.
Ja vaikka kertakäyttömaskin suojausteho on noin 60-70 prosenttia, se vähentää jossakin määrin tartuntariskiä, JOS muutkin käyttävät maskia.
Tietysti sitten on kaltaisiasi itsekkäitä luupäitä, joiden mielestä millään ei ole mitään väliä, koska sinä et ymmärrä tutkimustuloksia tai suosituksia.
Eikö ne kädet voi desinfioida vaikka siellä bussissa istuessaan paikallaan? Miksi se pitää tehdä juuri samaan aikaan muiden toimien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan ap:lle uusi ja outo keksintö: sateenvarjo.
Sen alla voi tehdä kaikenlaista ilman, että kastuu.
Juu, on vähän hankalaa desinfioida käsiä, jos pitää samalla sateenvarjosta kiinni, mutta maskin saa laitettua ja käsineitä voi pitää kädessä, kunnes on päässyt bussiin, siellä voi sitten desinfioida kädet. Mikään pakko niitä ei tosin ole desinfioida, jos on ne kotoa lähtiessä pessyt, ja sen jälkeen pannut hanskat käteen. Voit desinfioida ne vasta perille päästyäsikin.
Minua aina vähän ihmetyttää ihmisten avuttomuus. Ap, sinä voisit hiukan avata tuota mysteeriä. Onko tuo avuttomuus sinulla kattavaa, vai koskeeko se vain asioita, joita pidäy aatteellisista syistä vastenmielisinä?
Onko sinulla aina pestyt käsineet?
Kunhan vaan mietin miksi käsketään toimimaan tavoilla jotka lähtökohtaisesti ovat lähes mahdottomia. Jos muilla on toisaalta helpottavia tapoja käytössä niin voin kyllä ottaa käyttöön.
Miksi ihmeessä niiden pitäisi olla aina pestyt? Ei ole. En aivastele niihin, en koskettele niillä kasvojani.
Osaan ottaa maskista kiinni vain korvan taakse tulevista lenksuista.
Ei ollenkaan mahdotonta, jos et halua tehdä niistä itse "mahdottomia".
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän maski sateessa kastuu, ei se liity desinfiointiin.
Et voi desinfioida käsiäsi kaatosateessa, koska etanolin desinfioiva vaikutus perustuu aineen kuivumiseen, siis haihtumisefektiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset laahustavat sateessa ilman sateenvarjoa kertakäyttö- tai kangasmaski päässä ja sen jälkeen luulevat että se jotain auttaa 😂🤣
Auttaahan se - se auttaa vilustumaan, kun kulkee märkä maski päällä kylmässä.
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen, että miten muuten sujuu 24/7 omasta mielestä,?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne kädet voi desinfioida vaikka siellä bussissa istuessaan paikallaan? Miksi se pitää tehdä juuri samaan aikaan muiden toimien kanssa?
Suosituksen mukaan kädet pitää pestä tai desinfioida ennen kuin laittaa maskin.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan uteliaisuudesta kyselen, että miten muuten sujuu 24/7 omasta mielestä,?
Suoraan sanoen itkettää ja ahdistaa koko maailman meno, kiitos kysymästä.
Käsien desinfiomisohje on sen takia ettei saastuta muita maskeja kun sen ottaa pakkauksesta. En näe tarvetta desinfioida esim. minigripissä mukana pidettävää maskia, paitsi jos aikoo kosketella sitä nenää ja suuta vasten tulevaa keskiosaa.
Taskussa sellaisenaan odottava maski on varmasti helpompi nostaa naamalle kuin jos säilyttää niitä hygieenisesti minigripissä. Sade- ja myrskykelit sekä talven pakkaskelit ovat haasteellisia. Ilmeisesti käsineitäkin pitäisi olla tänä talvena pyykkäämässä jatkuvasti. Hyvä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Käsien desinfiomisohje on sen takia ettei saastuta muita maskeja kun sen ottaa pakkauksesta. En näe tarvetta desinfioida esim. minigripissä mukana pidettävää maskia, paitsi jos aikoo kosketella sitä nenää ja suuta vasten tulevaa keskiosaa.
Korjaan, en näe tarvetta desinfioida käsiä käytettäessä maskia jota pitää mukana minigripissä. Siihen voi tarttua niistä korvalenkeistä.
Onneksi ei tarvitse kulkea bussilla. En usko pätkääkään, että siellä sillipurkissa on maskeista tippaakaan hyötyä, jos joku koronapotilas siellä on.
Efektiä lisää kivasti sekin, että autotottomat koronapotilaat saavat kulkea testeihin sillipurkeilla :D Voi apua. Ei ihme että korona leviää erityisesti pääkaupunkiseudulla, kun siellä on yksityisautoilu saatu minimiin.
Laitan maskin jo kotona ja käytän sateenvarjoa, ettei se kastu.
Oi, joku typerys on keksinyt taas uuden tavan välttää maskin käyttö. Minä laitan maskin kotona, ennen kuin lähden. Jos olen liikenteessä ja käyn paikassa, jossa maski otetaan pois, esim. hammaslääkäri, pesen käteni vessassa ja laitan maskin ennen kuin poistun vastaanotolta.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Miksi ei voida kunnioittaa muita ihmisiä ja antaa armoa toisten peloilla, niin että käytettäisiin sitä maskia, vaikka oma vankka ajatus olisikin, että se ei auta mitään? En itsekään henkilökohtaisesti usko, että maski ainakaan minua itseäni suojaa, mutta kohteliaisuudesta muita kohtaan käytän sitä silloin, kun asioin jossain pienessä paikassa, julkisissa liikennevälineissä tms. Maskin käyttö huurustaa rillejä, tuntuu ikävän hautovalta kasvoilla ja kyllä, hieman myös hankaloittaa astmaatikon hengitystä. Mikään näistä ei ole mulle ylitsepääseätön ongelma, koska olen aikuinen ja osaan ottaa huomioon muut ihmiset.
Elämä ei ole täydellistä eikä ohjeet sovi joka tilanteeseen. Pitää vaan yrittää kestää se, että et voi olla koko ajan maski päässä. Menet bussiin, sitten asetat sen kasvoillesi. On siinä pieni riski, että sen parin minuutin aikana ehdit aivastaa kuskin päälle. Varaa kaulaliina, niin enimmät pärskeet ohjaat alaspäin sinne kaulaliinaan.
Vierailija kirjoitti:
Oi, joku typerys on keksinyt taas uuden tavan välttää maskin käyttö. Minä laitan maskin kotona, ennen kuin lähden. Jos olen liikenteessä ja käyn paikassa, jossa maski otetaan pois, esim. hammaslääkäri, pesen käteni vessassa ja laitan maskin ennen kuin poistun vastaanotolta.
Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Miksi ei voida kunnioittaa muita ihmisiä ja antaa armoa toisten peloilla, niin että käytettäisiin sitä maskia, vaikka oma vankka ajatus olisikin, että se ei auta mitään? En itsekään henkilökohtaisesti usko, että maski ainakaan minua itseäni suojaa, mutta kohteliaisuudesta muita kohtaan käytän sitä silloin, kun asioin jossain pienessä paikassa, julkisissa liikennevälineissä tms. Maskin käyttö huurustaa rillejä, tuntuu ikävän hautovalta kasvoilla ja kyllä, hieman myös hankaloittaa astmaatikon hengitystä. Mikään näistä ei ole mulle ylitsepääseätön ongelma, koska olen aikuinen ja osaan ottaa huomioon muut ihmiset.
En sanonut missään etten käytä, käytän töissä, kaupassa, liikennevälineissä jne. Arkena siis 10 h päivässä. Silmälasien käytönkin olen tarpeesta huolimatta lopettanut.
Kai sen maskin voi laittaa vasta sitten kun on päässyt istumaan sinne bussiin. Pidätät vaikka hengitystä se yhden minuutin minkä kestää siirtyä pysäkiltä bussin penkille.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei tarvitse kulkea bussilla. En usko pätkääkään, että siellä sillipurkissa on maskeista tippaakaan hyötyä, jos joku koronapotilas siellä on.
Efektiä lisää kivasti sekin, että autotottomat koronapotilaat saavat kulkea testeihin sillipurkeilla :D Voi apua. Ei ihme että korona leviää erityisesti pääkaupunkiseudulla, kun siellä on yksityisautoilu saatu minimiin.
Julkisilla ei ole sallittua kulkea koronatesteihin, se sääntö on ollut voimassa keväästä asti. Toinen asia on, kellä riittää rahat taksimatkoihin ja on vain pakko mennä bussilla. Lääkärin lähetteellä kela-taksikyydillä omavastuuosuus on 25 €/suunta.
Laitan sateenvarjon kainaloon. Eli siis se pää mistä pidetään kädellä kiinni niin on siellä kainalossa. Pääni on kokonaan silloin sateenvarjon sisällä, ja näin en voi kävellä eteenpäin mutta bussipysäkillä ei tarvitse liikkua eteenpäin joten näin voi olla muutaman hetken. Ja siten minulla on kaksi kättä joilla laittaa maksi kasvoille. Käsiä en desinfioi koko aikaa, kaupoissa ja työpaikalla tullessani desinfioin, mutta esim. bussiin mennessä tai maskia laittaessa tai poistaessa en.
Jos minulla se virus on, niin eipä se käsiäni desinfioimalla poistu. Ja avokonttorissa asiakaspalvelussa ehdin sitä kyllä levittämään (en voi pitää hanskoja työssäni, maski on toki kasvoilla) vaikka kuinka hinkkaisin työvälineitä ja tasoja desinfiointiliinoilla.