Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koronan pahin seuraus ei ole kuolemat ja tauti vaan ihmisten muuttuminen ilkeiksi

Vierailija
29.11.2020 |

Toipuukohan ihmiskunta enää koskaan tästä kyräilystä luokittelusta, syyttelystä, hyväksikäytöstä ja kaikesta muusta ilkeilystä.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että nämä sairauksien vähättelijät on itse kovimpaan ääneen parkumassa päivystyksen jonossa, kun on saatu tikku sormeen.

Maskeista kieltäytyviä ei varmaan haittaa sitten, kun leikkaava kirurgi sekä hoitajat on ilman maskia ”koska siitä ei ole mitään hyötyä”.

Kirurgit ja hoitajat osaavat pikkusen paremmin käyttää noita suojavarusteita HYGIEENISESTI toisin kuin perusihmiset. Heitä koulutetaan siihen, heillä on aina puhtaat välineet käytössä, he eivät säästele ja pihistele niiden käytössä + heidän tilanteensa on vähän erilainen, kun turvaväliä ei voi pitää.

Ei tehtäis näin typeriä vertauksia, jooko?

Vierailija
42/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin ap! Tein samasta aiheesta aloituksen jo joskus kesällä. Korona on tuonut suomalaisten ikävät piirteet esiin. Juuri tuo kyräily, kateus jne.

Onneksi pääsen muuttamaan ensi vuonna Ruotsiin. Olen siellä korona-aikanakin käynyt aika usein ja siellä ilmapiiri on paljon rennompi ja positiivisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys korostuu tällaisen kriisin aikana. Vuosikymmenien ajan yhteiskunta on muuttunut enemmän siihen suuntaan, että kaikilla on vain oikeuksia ja etuuksia - ei velvollisuuksia tai rajoitteita. Edes tällaisen kriisin aikana suuri osa kansasta ei ole valmis tinkimään omista oikeuksista.

Anteeksi nyt, mutta miten niin meillä ei ole ollut velvollisuuksia tai rajoitteita? Millä ihmeen resursseilla luulet tätä koronasirkusta pyöritettävän? Keskiverto suomalainen palkansaaja työskentelee vuodesta useamman kuukauden ihan ja vain verot maksaakseen. Jos tämä ei ole velvollisuutta tai vastuunkantoa, niin mikä sitten?

Vierailija
44/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin ap! Tein samasta aiheesta aloituksen jo joskus kesällä. Korona on tuonut suomalaisten ikävät piirteet esiin. Juuri tuo kyräily, kateus jne.

Onneksi pääsen muuttamaan ensi vuonna Ruotsiin. Olen siellä korona-aikanakin käynyt aika usein ja siellä ilmapiiri on paljon rennompi ja positiivisempi.

Ruotsissa on tosiaan hyvin rentoa koronan suhteen. Erityisesti sairaaloissa ja ruumishuoneilla.

Vierailija
45/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekkyys korostuu tällaisen kriisin aikana. Vuosikymmenien ajan yhteiskunta on muuttunut enemmän siihen suuntaan, että kaikilla on vain oikeuksia ja etuuksia - ei velvollisuuksia tai rajoitteita. Edes tällaisen kriisin aikana suuri osa kansasta ei ole valmis tinkimään omista oikeuksista.

Mitä ne oikeudet ja velvollisuudet sitten ovatkaan? Maskin käyttö.

Mieluummin kotona pysyminen, käsihygienia ja turvavälit, kuin maskin kanssa joka paikkaan rynniminen.

Vierailija
46/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli-parat joutuvat kolmivuorotöihin näinä tautisina aikoina. Mutta onneksi aina-niin-humaani vauva-palsta pitää yötauon 7-23..

Vierailija
47/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen ketju. Tänne kerääntyy näköjään hörhöjä keskimääräistä enemmän.

Nämä koronan vakavuuden kieltäjät varmaankin kokevat ilkeyden lisääntyneen ja kokevat tyhmyyttä ympärillään. Voimia ja valaistumista heille.

Vierailija
48/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen ketju. Tänne kerääntyy näköjään hörhöjä keskimääräistä enemmän.

Nämä koronan vakavuuden kieltäjät varmaankin kokevat ilkeyden lisääntyneen ja kokevat tyhmyyttä ympärillään. Voimia ja valaistumista heille.

Tulee vielä aika, jolloin sinäkin tajuat ylilyöntisi määrän.

Vierailija
49/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huomattu. Näin Uudellamaalla asuvana olemme huomanneet, että meitä ei kutsuta kylään ja jos kutsumme itsemme, meidän tulo evätään. Aivan kuin olisimme koronatautisia vain koska asumme Uudellamaalla. Kukaan perheestä tai lähisuvustamme ei ole sairastanut koronaa ja olemme hyvin tarkkoja kaikista koronasuosituksista. 

Vierailija
50/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti keväällähän se uusmaalaisten syyttely alkoi

Vierailija
51/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meille tuli töihin maskipakko, niin tänä aamuna parkkiksella autolta työmaalle kävellessäni joku (en tuntenut pimeässä maskin takaa) huomautti kun mulla ei ollut maskia. Haloo, ulkona, räntäsateessa, hyvillä turvaväleillä!

Ikinä aiemmin kymmenen vuoden aikana kukaan ei ole puhunut mulle mitään, moikkausta kummempaa, tossa matkalla autolta työpisteelle.

Ihan järjetöntä. Mutta kyllähän tämä on ollut tiedossa ja kaikella on tarkoituksensa. Ei täällä meidän ympärillä tapahdu mitään, mikä ei olis suunniteltu. Tätä tilannetta on suunniteltu ja jopa harjoiteltu ja nyt se vaan toteutetaan koronan varjolla. Eräs nimeltämainitsematon henkilö varoitti muutama vuosi sitten jossain tiedelehdessä tääläisen vaaarrrallisen pandemian iskevän lähiaikoina. Tällä henkilöllä on kytköset rokotteisiin ja sukukin ollut pitkään mukana väestönv ähennysprojekteissa.

TÄMÄ on mun mielestä sitä kaikkein pelottavinta: huuruilevat salaliittoteoreetikot.

Vinkki: pandemioita on ollut AINA. Kuka ne laittoi liikkeelle joskus 100-10 000 vuotta sitten? Bill Gates varmaan aikamatkusti,  kun halusi harventaa luolamiehiä.

Kerros nyt vielä, miten tämä väe stönvähennys on nyt sitten onnistunut? Kun ei se kokonaiskuolleisuus ole kovin kummalliseksi tässä muuttunut, kuolinsyy vain vanhoilla ihmisillä on korona, kun aiemmin se on ollut määrittelemättömämmäksi jäänyt virus/bakteeriperäinen keuhkokuume/influenssa.

Afrikkaan on kohdistettu väestönrajoitustoimia jo vuosikymmenet ja hyvin toimii, maanosan väestö on murto-osa Aasiaan verrattuna.

Vierailija
52/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen kriisi tuo esille että suurin osa ihmisistä on itsekkäitä eivätkä ole valmiita tekemään mitään toisen hyväksi. Itse huomasin tämän jo kun sairastin syövän, monet ihmiset halveksivat kaljua sairasta ihmistä ja kohtelivat huonosti. Esim. kun menin sytoihin niin metrossa ihmiset eivät halunneet antaa istumapaikkaa huonovointiselle ihmiselle. Saman huomaa kun huonosti liikkuva ihminen rollaattorilla tai sauvojen varassa, ei istumapaikkaa anneta ja jos vanhus ehtii kaatua kun metron liikkeellelähtö nykäisee niin katsotaan vain kuin halpaa makkaraa.

Vierailija
53/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä! Valitettavasti toivoisin, että pahimmat syyttelevät saisi itse koronan siellä kaupungeissa, jossa vielä ei korona ole leviämisvaiheessa.

Vierailija
54/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällainen kriisi tuo esille että suurin osa ihmisistä on itsekkäitä eivätkä ole valmiita tekemään mitään toisen hyväksi. Itse huomasin tämän jo kun sairastin syövän, monet ihmiset halveksivat kaljua sairasta ihmistä ja kohtelivat huonosti. Esim. kun menin sytoihin niin metrossa ihmiset eivät halunneet antaa istumapaikkaa huonovointiselle ihmiselle. Saman huomaa kun huonosti liikkuva ihminen rollaattorilla tai sauvojen varassa, ei istumapaikkaa anneta ja jos vanhus ehtii kaatua kun metron liikkeellelähtö nykäisee niin katsotaan vain kuin halpaa makkaraa.

Olen pahoillani. Saman huomasin ollessani raskaana, vaikka se ei sairaus olekaan. Ison mahani kanssa täydessä ruuhkabussissa kukaan ei noussut antamaan paikkaansa, vaikka seisoi siinä neljän penkeillä, jossa on toinen puoli tarkoitettu raskaanaoleville ja esim iäkkäille. Siinä nuoret miehet istui onnellisena.

Vierailija
55/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos heille siellä hoidossa määrätään antikoagulantit, unohtavat he pian syödä ja kupsahtavat nurin > muistitestiin vuoden kuluttua siitä > donepetsiililääkitys. Se on jo nähty. Hirvittävän ilkeiksi muuttuu. Mutta kun se on malathionin vastavaikuttajaa, eikö olis parempi kieltää kokonaan malathionin käyttö hedelmien kasvatuksessa? Hoitajat eivät tuota kerro edeslääkäreille, vaan hakeutuvat muualle töihin. On heilllä sentään elämä vielä edessä, kunhan tuon ymmärtävät. Lääkärit eivät heidän hommia tee, joten ollaan valinnan edessä eikö? Opetushallituksen väki joutaisi hyvin jalkauttaa sinne, kun ovat muutenkin niin monesta asiasta tietämättömiä. Suojatyöpaikat täytyy lakkauttaa.

Vierailija
56/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten ihmiset jakaantuu kolmeen. Ne jotka pyrkii auttamaan, ne jotka pyrkii hyötymään, ne jotka viis veisaa

Näinhän se taitaa kärjistäen taitaa olla.

Vierailija
57/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiläisenä voin sanoa, että minusta on todellakin tullut ilkeä... näitä maskittomia kohtaan, jotka viis veisaavat turvaväleistä ja tulevat hönkimään niskaan ja nuohoamaan kiinni takapuoleen. Muuten olen edelleenkin peruskohtelias, availen ovia, annan tilaa ja teitittelen vanhempia ihmisiä.

Joko huono vitsi tai todella oikeasti ilkeä.

Vierailija
58/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niimpä! Valitettavasti toivoisin, että pahimmat syyttelevät saisi itse koronan siellä kaupungeissa, jossa vielä ei korona ole leviämisvaiheessa.

Ettekö ymmärrä mistä syyttely johtuu? Jos on pahaa korona-aluetta, niin ei kai tuon huomioonottaminen ole liikaa vaadittu? Muualla tämä on itsestäänselvyys. Kun Vaasassa oli paha tilanne, suurin osa käyttäytyi kuten piti. Ei tuolloin Vaasalaiset parkuneet ilkeilystä tms. vaan toimivat. Samoin suuressa osassa muitakin sairaanhoitopiirejä. Pääkaupunki on vaan sellainen alue, että siellä loukkaannutaan, kuvitellaan että mikään ei saa vaikuttaa omaan elämään, yms. Osa tietenkin käyttäytyy hyvin ja järkevästi. On kuitekin äänekäs typerien joukko. 

Vierailija
59/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pahoillani. Saman huomasin ollessani raskaana, vaikka se ei sairaus olekaan. Ison mahani kanssa täydessä ruuhkabussissa kukaan ei noussut antamaan paikkaansa, vaikka seisoi siinä neljän penkeillä, jossa on toinen puoli tarkoitettu raskaanaoleville ja esim iäkkäille. Siinä nuoret miehet istui onnellisena.

Tyypillisesti jos tarjoaa paikkaa, vastaus on suunnilleen EI EI MINÄ NIIN TYKKÄÄN SEISTÄ NÄYTÄNKÖ MUKA RAIHNAISELTA?!

Vierailija
60/73 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen monesti miettinyt, että onko netti tehnyt ihmisistä ilkeitä vai korostuuko se. Mutta kyllähän tämä korona on tuonut esiin todella järkyttävää ajattelua. Jos lapsi kuolee koronaan, niin asenne "no sillähän oli joku perussairaus, ei haittaa" on mielestäni todella järkyttävä. Samoin ylipainoiset, vähäkin ylipainoa niin ei tunnu haittaavan, kaikki yli 50-vuotiaat on jo vanhoja ei haittaa..ja jos jollain ei ole mitään, sekin on vain poikkeustapaus, jolla varmasti on joku piilevä perussairaus, ei haittaa. Mitä jos noilla tyypeillä itsellään on piilevä perussairaus, sekään ei varmaan haittaa? Tai jos joku omasta lähipiiristä kuolee, ei haittaa, jos on joku noista ominaisuuksista vai? Olen järkyttynyt siitä, että niin monen päässä asuu sama ajatusmaailma kuin nat se illa: "Heikot ja epäkelvot yksilöt saakin kuolla". Heikkouteen kun vielä riittää perussairaus, jonka kanssa voi elää ihan normaalia elämää, niin huh.

Koronan ja flunssan erona on tarttuvuus. Voit olla flunssaisen kanssa samassa konsertissa, mutta ei jokainen kolmen metrin etäisyydellä sitä saa. Flunssaan kuolee enemmän ihmisiä, mutta nytpä koronarajoitusten aikaan heitäkin vähemmän, sitä ei vain haluta kuulla. Ihmiset valittavat flunssaisena töihin tulevista, vaikka ei kaikki sitä saa. 

No huhuu, ei varmasti monikaan ole sanonut, että "ei haittaa" vaan, että taustalla on muutakin kuin se korona. Tämä koronauutisointi ja päivittäinen todettujen koronatapausten uutisointi on TODELLA harhaanjohtavaa, kun ei kansalla ole mihin verrata, jos olisi alla esim. vastaavaa tilastointia influenssasta, niin nämä kuolemantapaukset yms. ei tuntuisi niin tavattoman kauhistuttavilta asioilta, vaan tajuttaisiin, että on tartuntatauteihin ennenkin kuollut väkeä.

Toisinsanoen, osa ihmisistä ajattelee näitä asioita yleisellä tasolla, kun eivät kuolleita tunne, ajattelevat järjellä eivätkä tunteella, tottakai jokainen varmasti suree jos omaan lähipiiriin kuolemantapaus sattuu.

Sitten erikseen nämä vauva-palstan provoilijat esim. läskivihaajat  yms.