Aikuisten lapsenomaiset harrastukset, onko häpeällistä?
Tuli mieleen tuosta 17-vuotiaan Alexan keppihevosharrastuksesta.
Itsekin kyllä miellän kyseisen harrastuksen enemmän pikkutyttöjen harrastukseksi, mutta näköjään on aikuisempiakin ihmisiä jotka kyseisestä harrastuksesta pitävät. Ja mikäs siinä, jos tykkää.
Tykkääväthän monet aikuiset miehetkin keräillä ja rakennella legoilla. Jos taas nainen tekis samaa hommaa, kyllä sitä vähintäänkin lapsellisena hommana pidettäisiin.
Itse tykkään katsoa lasten ohjelmia (esim Pikku kakkosta) ja lasten piirrettyjä elokuvia. Tosin mulla on 2 lasta joiden kanssa näitä katsellaan.
Mutta jos esim illanratoksi pitäisi katsoa joku elokuva netistä, kysyn aina ensin onko sinne tullut mitään kivaa piirrettyä elokuvaa. Tykkään niistä eniten. Ja oon 38v nainen. 😀
En oo häpeilly kertoa tätä kenellekään, eikä kukaan ainakaan kasvotusten mulle oo sanonu mitenkään pahasti tästä harrastuksesta.
Tunnetko/tiedätkö itse ketään aikuista jolla olisi joku lapsenmielinen harrastus? Onko hän joutunut kiusatuksi tai pilkatuksi kyseisen harrastuksen takia?
Entä mitä mieltä itse olet tällaisesta aikuisesta jolka on joku lapsenomainen harrastus? Onko se mielestäsi vähän höpsöä tai noloa? Vai söpöä?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Olen 44-vuotias nainen ja pelaan pokemon go:ta. Kilometrejä kertyy päivässä mukavasti ja liikakilotkin ovat alkaneet häipyä siinä sivussa. Jotkut työkaverit saattavat välillä vähän naureskella mutta minua ei haittaa!
Minulla sama. Oli tosi kiva pelata perheen kanssa yhdessä, mutta nyt ovat muut jo kasvaneet yli ja vain minä jäin. :( Työpaikalla lounaspaikka valitaan sen mukaan tarvitsenko minä salia vai riittääkö pelkät stopit. :D
Mieheni (34-v) pelailee videopelejä. Minäkin (29-v) pelaan silloin tällöin. Ja minä teen palapelejä. Nyt tekeillä on Tylypahkan 3D-palapeli.
Mä (nelikymppinen nainen) keräilen nukkeja ja harrastan nukkekoteilua. Monenlaista muutakin "lapsellista" harrastan, mutta evvk mitä muut näistä ajattelevat. Jokainen joka pitää näitä kummallisina ja lapsellisina harrastuksina on ihan vapaa istahtamaan kutimen kanssa nojatuoliin ja kuuntelemaan Yle Puhetta taustalta. Mä nautin olostani ja harrastuksistani!
Onhan se aika noloa, jos ei ole varaa aikuisten leikkikaluihin ja täytyy lasten leluilla leikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se aika noloa, jos ei ole varaa aikuisten leikkikaluihin ja täytyy lasten leluilla leikkiä.
Niinhän se perinteisesti on ollut, että miehen ja pojan välinen ero on vain lelujen hinta.
Mä oon 25v Frozen-fani:D Kuuntelen monesti kotona ja autossa niitä biisejä ja laulan mukana sekä katson Youtubesta niitä musiikkivideoita. Haluaisin Frozen-yöpaidan mutta ei niitä taida saada kuin lasten koossa.
Mikään harrastus ei ole "lapsenomainen". Ainoastaan ahdasmieliset idiootit jotka tuomitsee muita ovat ongelma.
Olen mukana! Turusta!
Lapselle kesällä tein kepoariesteradan ja hyppelin sitä itsekin läpi monta kertaa. Hauskaa!