Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ehkäisy imettäjälle?

28.07.2006 |

Lähinnä haluaisin tietää, mitkä ovat sellaisia pillereitä joita voisi napsia imetyksen aikana. Olen miettinyt myös kierukkaa, mutta jotenkin pillerit ois ehkä kuitenkin miellyttävämmät...Kertokaapa kokemuksianne, eli mitä käytätte ja mitä hyviä/huonoja puolia niissä on!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri jälkitarkastuksessa ja kyselin eri ehkäisy mahdollisuuksista. Niitä ei imettäjälle juurikaan ole. Mitään hormoonivalmisteita, pillerit, laastarit, rengas yms. ei suositella imetyksen aikana. Normaali kierukka olisi yksi vaihtoehto, mutta minulle lääkäri ei sitä suositellut koska minulla on kohtuu runsaat kuukautiset, ja normaali kierrukka saattaa lisätä vuotoa.

Joten ei auta kuin käyttää kondomia. Itsellä vielä kuukautisetkin alkoivat vaikka tyttö on täysimetyksellä, enkä vielä ole ajatellut pikkukakkosta alkaa tekemään. :)

Sen jälkeen kun imetys loppuu ajattelin kokeilla tuota ehkäisylaastaria.

Red_Cat & Tyttönen reilu 2kk

Vierailija
2/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jälkitarkastuksen yhteydessä puolen vuoden pillerit,merkkiä Cerazette.

Eipä ole moitteen sanaa,muutakuin vasta nyt hyvin pientä tiputteluvuotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suositellaanko mitään hormoonivalmisteita vai suositellaanko hormoonikierukkaa tai minipillereitä. Jotkut laitattavat hormoonikierukan tai aloittavat minipillerit imetysaikana, toisille tätä ei ole suositeltu.

Itse olen pitäytynyt hormonaalisesta ehkäisystä imetysaikana. Kondomia olemme käyttäneet vaikka kuukautiset ovatkin pysyneet poissa ...

Vierailija
4/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meilläkin vaan kumiukot käytössä. En itse ainakaan saa hormonikierukkaa, ennenkuin kuukautiset alkavat. Ja imetys pitelee niitä poissa... ja meillä ainakin joku siili vierailee aina ajoittain siellä kumitehtaalla...ikävä homma kun olisi lapsiluku jo täysi.. :/ Täytyy vaan luottaa imetyksen tehoon.

Vierailija
5/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Cerazetet siis sopivat erittäin hyvin imetyksen aikana,ei vaikutusta maitomäärään tms.

Tämä valmiste kuulemma kaikkein yleisimmin käytetty imetyksen aikana,neuvolasta näin kertoivat.

Vierailija
6/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sapiina:

Nämä Cerazetet siis sopivat erittäin hyvin imetyksen aikana,ei vaikutusta maitomäärään tms.

Tämä valmiste kuulemma kaikkein yleisimmin käytetty imetyksen aikana,neuvolasta näin kertoivat.

Lähinnähän kysymys on siitä, että jotkut lääkärit varovaisia sen suhteen, että kunnolla ei tunneta cerazettejen ym. vaikutuksia vauvaan, kun imetettäessä vauvakin saa pienen pienen osan hormoonivalmisteista. Maitomääriin juu tuskin on vaikutusta ;-)

Vierailija
7/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

cerazette- minipilleri tai kierukka oli mulla, kierukkaa ei suositellu kun se on viis vuotta kerrallaan paikalla, ja meillä on tarkoitus " tehdä" ennen sitä pikkusisarus esikoiselle. Käytössä siis toi cerazette ja on sopinu molemmille, en ole ainaka huomannu vaikutuksia vauvaan, eikä itseen, tavalliset e-pillerit ei sovi, aiheuttaa mielialojen vaihteluja.

Vierailija
8/8 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis ohjeet, mitä ihmiset neuvoloissa saa kun jälkitarkastuksessa ehkäisystä puhutaan. Ystävälleni sanottiin, että pitää olla kahdet menkat, että saa laittaa hormonikierukan, mulle sanottiin että heti kun on 13.vkoa synnytyksestä mennyt ja monessa paikassa laittavat kierukan jälkitarkastuksen yhteydessä.

Imetyksellä ei ole asian kanssa mitään tekemistä. Itselleni laitettiin hormonikierukka 13.vkoa synnytyksen jälkeen ja imetin edelleen. Lääkäri sanoi, että se on " vanhoja ohjeita" samoin kuin ohje, ettei kierukkaa saisi laittaa ennen kuin menkat ovat alkaneet.

Suosittelen lämpimästi.

Tästäkin pinosta näkee, että ei kyllä terveyskeskukset ympäri Suomen ole lainkaan ajantasalla, että mitä voi missäkin vaiheessa laittaa. Ainoa, mitä eivät imetyksen aikana suosittele on e-pillerit. Minipillerit sopii.