Munasarjakystan leikkauksesta
Leikataanko munasarjassa oleva kysta vatsan päältä vai alapään kautta? Tai siis, onko kystan poistoleikkaus gynekologinen leikkaus? Pitääkö leikkauspöydällä olla jalat niissä jalkatuissa? :/ Kysta on iso.
Kommentit (5)
Tähystyksellö tehtiin mulle. Kolme pientä reikää, arpia ei edes näy! Parin päivän päästä olin jo aika hyvässä kunnossa, oli vain ummetusta.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 23:25"]
Tähystyksellö tehtiin mulle. Kolme pientä reikää, arpia ei edes näy! Parin päivän päästä olin jo aika hyvässä kunnossa, oli vain ummetusta.
[/quote]
Sama mulla paitsi toi ummetus. Helppo leikkaus tähystyksellä vatsan päältä. kolme pienenpientä reikää joita ei muutaman vuoden kuluttua edes enää näy :)
Tähystyksellä vatsan päältä leikattiin myös minulta, samalla poistettiin endometrioosikiinnikkeitä. Itse operaatiosta en osaa mitään sanoa, koska nukutettiin tehokkaasti. Olin yön sairaalassa, seuraavana päivänä kotiutettiin. Olisinkohan jo kolme vuorokautta leikkauksen jälkeen käynyt ulkona syömässä, autolla toki ajettiin. Jännää oli, että monta kuukautta tuon leikkauksen jälkeen kyllä todella tiesin ovuloivani, koska ovulaatiokivut olivat ihan menkkakipuihin verrattavissa. Mutta kyllähän niistäkin selvisi särkylääkkeillä.
Mulla leikattiin vatsan päältä. Se oli kyllä hätäleikkaus, että en tiedä oltaisiinko tehty toisin jos olisi ollut suunniteltu leikkaus. Arpi on n. 10 cm pituinen ja peittyy pikkuhousujen alle. Multa poistettiin siis kystan kanssa koko munasarja.