Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärtynyt suoli - vatsa kurisee jatkuvasti

Vierailija
06.04.2014 |

Kärsin ärtyneestä suolesta, ja olen tulla oireiden kanssa hulluksi. Vatsani on usein kipeä ja sekaisin, ja se kurisee aivan koko ajan riippumatta siitä olenko nälkäinen vai kylläinen, tai mitä olen syönyt. On joitain ruoka-aineita jotka pahentavat tilannetta paljon, mutta niitä olen oppinut välttämään.

Samasta vaivasta kärsivät varmasti tietävät, että tämä ongelma vaikuttaa suuresti sosiaaliseen elämään. Vessan on oltava aina lähellä, jännitys pahentaa asiaa jne. Olen vuosien aikana oppinut järjestämään elämäni ja ihmissuhteeni niin että olen pärjännyt.

Nyt tapailen uutta miestä, ja tilanne on minulle erittäin vaikea. Tämä vaiva on minulle suuri häpeän aihe (tiedän ettei kuuluisi olla), enkä ole pystynyt miehelle asiasta kertomaan. On täyttä kärsimystä, kun vatsa aiheuttaa ongelmia ja kurisee ihan koko ajan! Mies varmasti luulee että vihaan hiljaisuutta, sillä pyrin pitämään jatkuvasti tv:n tai musiikin päällä kun olemme jommankumman kotona.

Asialle ei yksinkertaisesti voi tehdä mitään. Vatsaa rauhoittavia (resepti)lääkkeitä on toki olemassa, mutta minua ne eivät ole auttaneet. Tunnen itseni todella epänaiselliseksi ja kuvottavaksi, kun vatsa murisee koko ajan. Enkä tämän takia pysty olemaan miehen seurassa oma itseni.

Kohtalotovereita paikalla?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, minä olin tuo Dida suosittelija.

Piti vielä mainita, että minulla viljoista eniten oireita aiheutta ruis, jota syön nykyisin tosi harvoin, vehnäkin on parempi, kaura tosin paras minulle myös. Joku taisi mainita. Leipää tosin syön aika vähän. Alussa, kun vointini oli tosi huono, jätin kaikki leivät kokonaan pois, pastan syömistä rajoitin myös jonkun verran, samoin yritin välttää sipulia, papuja ym. Ovat jääneet vähemmälle ruokavaliossa nämä, eivät aiheuta oireita nykyisin vähäisissä määrin syötyinä. 

Vierailija
22/25 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä alapeukutukset? Toden totta kilpirauhasen vajaatoiminta on ainakin itselläni aiheuttanut nämä oireet, jo kauan ennenkuin se diagnosoitiin. Ja oletteko nähneet sen piereskelyä käsittelevän dokumentin? On tullut ainakin kaksi kertaa telkkarista, siinä se yksi nainen (englantilainen? meni ohjelmassa naimisiin) kärsi tismalleen samanlaisista oireista ja oli viimeisenpäälle vajaatoimintasisen näköinen, samoin toinen tyttärensä, toinen tytär taas aivan normaalin näköinen. Molemmilla kerroilla tuntui niin pahalta katsoa kun sitäkin naista oli tutkinut vaikka kuka lääkäri ja kukaan ei tajunnut tutkia kilpirauhasta. Jos nyt tulisi, ottaisin varmasti häneen yhteyttä jossain somessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
12.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla samanlaiset oireet, vuosia kärsin, kunnes satuin lukemaan hiivasyndroomasta. Eli hiivan liikakasvu suolistossa. Esim. täältä löytyy tietoa: http://www.hiivasyndrooma.com. Ruokavaliosta pois sokeri, viljat, makeat hedelmät, alkoholi. Maitohappobakteereja ja hiivantappolääkkeet esim. Dida, jota yllä suositeltiinkin, Candida Forte toimii itselläni. 

On muuten v-mäinen vaiva, heti jos syön vähänkin enemmän leivoksia tai muuta sokerista, uusii hiivaoireet. Vaikka syönkin kokoajan vahvaa maitohappobakteeria. 

Vierailija
24/25 |
31.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ripulia ja oletko syönyt jotai mikä ei välttämättä sovi vatsalle?

Vierailija
25/25 |
12.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 12v ja olen kärsinyt samasta vaivasta yli puol vuotta. Haluaisin päästä vaivasta eroon sillä se haittaa minun koulun käyntiä. Olen kertonut siitä äidilleni ja oon käynyt verikokeissa mutta mitään ei ole löytynyt. Kohta alkaa 7 luokka joten haluaisin päästä ennen sitä eroon tästä vaivasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi