Taksikuski ajoi reippaasti ylinopeutta, tulisiko ilmoittaa jonnekin?
Lähdin perjantaina käymään vanhempieni luona maalla ja ajattelin etten millään jaksa ajaa itse omalla autolla rankan työpäivän jälkeen. Menin noin 1,5h junalla ja otin asemalta taksin vanhempieni luokse. Matka n. 10km. Taksikuski ajoi 80 km/h alueella 95 km/h ja 100 km/h alueella 125 km/h. Kysyin että eikö mennä vähän liian nopeasti, niin vastasi että on kiire seuraavan asiakkaan luokse. Vähän jäi huono maku hommasta, sillä olin noin 2kk takaperin auto-onnettomuudessa, joka on taas yksi syy siihen etten halunnu alkaa itse ajamaan tuota matkaa. Nyt mietin, että pitäisikö ilmoittaa johonkin, vai antaa asian olla :/
Kommentit (16)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:27"]
Olisit vaatinut hiljentämään.
[/quote]
Oon sen verran hiljainen hiirulainen, etten uskaltanu :D Tosin kommentoin asiaa suhteellisen kireällä äänen sävyllä, luulisi riittävän.
AP
Mun mielestä ne ajaa aina. Eikä miliisit käsittääkseni niitä juuri pysäyttelekään ellei nyt ihan hulluna kohella.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:31"]Mun mielestä ne ajaa aina. Eikä miliisit käsittääkseni niitä juuri pysäyttelekään ellei nyt ihan hulluna kohella.
[/quote]
Miliisitkö Suomessa nykyisin on vallassa. Kaikkea sitä av:ltä oppii
Aika vaikea sun on tota tapahtunutta todistaa.
No meinasitko että poliisi kirjoittaa sakon sun sanan perusteella?
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:46"]
No meinasitko että poliisi kirjoittaa sakon sun sanan perusteella?
[/quote]
No nyt valot päälle AV:laiset.
Ilmoittamisella tarkoitin tyyliin työnantajaa tmv, että sais varotuksen tai jonkun sen kaltaisen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:34"]
[/quote]
Taksikuskien ajosta (nopeus/matka/reitit) jää aina todistus autoon.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 14:34"]
[/quote]
Taksikuskien ajosta (nopeus/matka/reitit) jää aina todistus autoon.
[/quote]
Vuosi sitten ei ainakaan ollut ja en ole nähnyt uutista, että olisi tullut. Voisitko linkittää sen?
Tossa toi vanha uutinen.. http://www.ess.fi/uutiset/kotimaa/2013/02/27/kaleva-akt-vaatii-ajopiirtureita-myos-takseihin
Nythän heillä on ajopäiväkirjat johon ei todellakaan mitkään nopeudet tule.
Itse taksinkuljettajana voin kertoa että ei, me emme kaikki ja aina aja ylinopeutta. Räikeimmät tapaukset vaan puhuttaa kun jäävät mieleen. Toisekseen auton matkasta, reitistä ym jää tiedot talteen mutta nopeudesta ei. Harva työnantaja tuohon lähtee puuttumaan, asenne on enemmän se että jokainen itse maksaa sakkonsa ja korttinsa menetykset. Suomessa poliisi valvoo myös taksin liikkumista, kyllä myös taksit saavat sakkoja ylinopeudesta, turvavyöstä ja suojatie säännöistä. Taksi on liikennelaissa aivan samalla viivalla tavallisen henkilöauton kanssa. Ainoa vapaus on että kuljettajan ei tarvitse käyttää turvavyötä asiakkaat kyydissä, asiakkaiden ollessa yli 15v tai huoltajan ollessa mukana. Mutta itse kysymykseen vastaus, jos tosiaan haluat asiasta ilmoituksen tehdä niin sinuna ottaisin yhteyttä sekä työnantajaan että alueen taksitarkastajaan, työnantaja voi olla puuttumatta mutta tarkastaja ei kun kyse asiakaspalautteesta.
Taksikuskit on yksinkertaisia tolloja. Ei ne mitään ymmärrä, edes sitä, että heitäkin koskee liikennesäännöt.
Heh, tulisit hulluksi minun kyydissäni... :)
Ja noista luvuista kun vähentää mittarivirheen niin eipä tuo kuski kovin lujaa ajanut edes kuten eivät taksikuskit yleensäkään.
Ne suojelee toisiaan, ei ilmoittaminen hyödytä mitään. Videomateriaalia seuraavan kerran. Pohjasakka luulee olevansa jotain kuninkaita kun joku kehtaakin tulla heidän kyytiinsä. Töykeitä idiootteja , ihmekkään etteivät ole parempaa ammattiaan itselleen saaneet.
Olisit vaatinut hiljentämään.