Sisustusblogien lukeminen pakottaa ostamaan
Olen aivan koukussa muutamaan sisustusblogiin. Niistä saan viikottain ideoita uusista huonekaluista ja muista jutuista ja koen pakottavaa tarvetta hankkia niitä itsekin vaikka ilmankin pärjäisin. En pysty lopettaa niiden lukemistakaan. Haluan yhtä kauniin kodin kuin noissa blogeissa, muuten tunnen itseni huonommaksi ja koen jääväni paljosta paitsi. Mikä avuksi?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:26"]Tuo video... Hyvä sketsi mutta totuus sen takana surullinen.
Miksi ihmiset haluaa feikata elämänsä? Miten tähän on tultu?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 13:26"]
Tuo video... Hyvä sketsi mutta totuus sen takana surullinen.
[/quote]
Koska sillä saa seuraajia, on "erityinen" ja ihmiset kateellisia?
Nykyaikainen tapa kompensoida heikkoa itsetuntoa?
Tapa saavuttaa, ainakin muiden silmissä, "jotakin", vaikka oma kompetenssi ei riitä muuhun kuin kalliiden tavaroiden ostamiseen (mahd. puolison rahoilla)?
Hanki oma elämä, älä elä blogien maailman kautta. Tavarat eivät tuo sinulle onnellisempaa elämää.
Opi terveesti inhoamaan noita sisustusblogeja, jotka on täysin toistensa klooneja. Valkoista ja hailakan harmaata, imeliä englanninkielisiä mietelausetauluja ym. Vastusta myös periaatteesta plagiointi-halpatuotantomaa-Marimekkoa. Koska ollaan Suomessa, niin kohta huomaat, ettei sinulla olekaan yhtään mitään ostettavaa yhdestäkään sisustuskaupasta, koska makusi on liian persoonallinen.
Eivät niin, tiedän sen. Silti tunnen oman sisustukseni riittämättömäksi, kun ei ole tarperksi kallista designia, hienoja laatutapetteja ja puppyja lapsilla ja kaikkea. Olen yrittänyt vieroituttaa itseäni noista mutta kun ovat niin kauniita ja tuntuvat elävän ihanas elämää ihanassa kodissaan, haluan saman itselleni.
Asun vuokralla ja sekin nolottaa.
AP
Miten löydän oman tyylini? Pidän valkoisesta sisustuksesta ja designista ja haen ideoita blogeista, kun ei oma mielikuvitus riitä.
AP
Mikset voisi sisustaa kuten haluat? Vaikka sitten matkimalla sisustusblogeja? Säästät ja ostat samoja tuotteita. Vai mikä esteenä?
Inhoan tätä riittämättömyyden tunnetta, jonka blogit saavat minussa aikaan. Vaikka ostaisin kaikki mitä heillä on, ei kotini silti muutu omistusasunnoksi, rintamamiestaloksi tai paritalonpuolikkaaksi.
AP
Lue ulkomaalaisia blogeja. Sellaisia, joissa on paljon erikoisia ja värikkäitä ratkaisuita ja huonekaluja. Mahdollisesti sitten tuunaat itse tai toteat kämppääsi katsellessasi, että vika ei ole sinussa vaan suomalaisten järkyttävän huonossa maussa, jonka takia et saa sitä ulkomaisessa blogissa näkemääsi unelmiesi sohvaa ikinä. Välttele kaikkea ylihinnoiteltua skandinaavista designia ja kerro itsellesi, että oikeasti et halua asua kodissa, joka muistuttaa jonkun rahalaitoksen toimistoa puuhuonekaluineen ja hailakoine sävyineen.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:26"]Miten löydän oman tyylini? Pidän valkoisesta sisustuksesta ja designista ja haen ideoita blogeista, kun ei oma mielikuvitus riitä.
AP
[/quote]
No, älä haikaile niitä designhuonekaluja. Mä tilasin joitakin niistä - mm. Pedron sen vuoden huonekalu- sohvan, BoConceptin nahkatuoleja, jne. Laatu oli surkeaa, vaihtoon meni.
Enää en kotiini huoli kuin koeteltuja huonekaluja. Jos on kestänyt tuote 100v ja yli, kestää meilläkin. Kierrän antiikkikauppoja. Niistä ei voi niin vaan mennä ja ostaa vaan odotettava, että oikea esine osuu kohdalle. Näin siihen säästyy myös rahaa.
Lisäksi antiikista saa aina omansa pois. Uudesta huonekalusta ei saa. Olenkin miettinyt blogin perustamista, olisi jotain ihan muuta kuin nuo nykyiset
Mitä blogeja luet? Itse en ainakaan ole vielä "hurahtanut", enkä koe, että olisi ihan pakko saada mitä lukemissani blogeissa on. En tiedä, onko "vika" minussa, vai luenko liian pliisuja blogeja.
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:32"]
Lue ulkomaalaisia blogeja. Sellaisia, joissa on paljon erikoisia ja värikkäitä ratkaisuita ja huonekaluja. Mahdollisesti sitten tuunaat itse tai toteat kämppääsi katsellessasi, että vika ei ole sinussa vaan suomalaisten järkyttävän huonossa maussa, jonka takia et saa sitä ulkomaisessa blogissa näkemääsi unelmiesi sohvaa ikinä. Välttele kaikkea ylihinnoiteltua skandinaavista designia ja kerro itsellesi, että oikeasti et halua asua kodissa, joka muistuttaa jonkun rahalaitoksen toimistoa puuhuonekaluineen ja hailakoine sävyineen.
[/quote]
Esim?
Mitä ulkomaalaisia blogeja suosittelette? Ja mä rakastan skandinaavista pelkistettyä sisustusta :(
AP
[quote author="Vierailija" time="06.04.2014 klo 10:36"]Mitä blogeja luet? Itse en ainakaan ole vielä "hurahtanut", enkä koe, että olisi ihan pakko saada mitä lukemissani blogeissa on. En tiedä, onko "vika" minussa, vai luenko liian pliisuja blogeja.
[/quote]
En viitsi nimiä täällä mainita mutta suosittuja valkosisustuksisia blogeja, joissa on kaunista ja seesteistä.
AP
Kehitä itsetuntosi kuntoon ja opettele lisäksi ymmärrystä elämän realiteeteista. Ostaminen ja omistaminen ei ole tehnyt ketään onnelliseksi. Se on vain loputonta suota ja harhaa.Jos on ylimääräistä rahaa, lahjoita vähävaraisille. Se tekee sinut iloiseksi.
Etsi lukemistoosi muitakin blogeja. Vaikka sellaisia, joissa sisustetaan pientä kerrostaloasuntoa, vuokrakämppää tms. Niistä löytyy monesti enemmän luovia ratkaisuja kuin tilan designilla täyttämistä. Ja jos joku design esine on sinusta vaan niin täysin ihana, niin mikset sitten ostaisi sellaista? Ei suomiblogeissa esitellyt esineet niin kalliita ole, etteikö pienehköllä säästämisellä kuka tahansa voisi semmoista hankkia. Suomen ympyröissä sisustusbloggaajat eivät ole vielä mitään yhteiskunnan yläluokkaa.
Mitä sellaisia blogeja olisi, joissa sisustetaan kauniisti pientä vuokra-asuntoa? Otan niin mielelläni vinkkejä vastaan!
AP
beauty of life-blogi
anna omia sisustus blogi vinkkejäsi tähän ap. =)
Miksi ihminen tarvitsee sisustusblogeja tai -lehtiä? En ole ikinä lukenut yhtään sisustuslehteä enkä -blogia. Kotini on silti mielestäni kaunis ja viihtyisä, juuri sellainen jota rakastan.
Niin, ja en ole ostanut yhtään sisustustavaraa ainakaan kahteen vuoteen.
Tuo video... Hyvä sketsi mutta totuus sen takana surullinen.