Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi alakautta synnyttäminen on niin " hyvästä" ?

Vierailija
28.07.2006 |

Itse olen alakautta synnyttänyt, mutta mitä hyvää siinä olikaan verrattuna sektioon? Olen jostain joskus lukenut...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joskus oon kuullu et maitoa alkais tulla paremmin

Vierailija
2/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektiolla synnytetty ja pullolla ruokittu lapsi terve kuin pukki!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Saa emättimestä hyviä bakteereja

2. Keuhkot tyhjenee lapsivedestä kun työntyy ulos synnytyskanavan kautta

3. Pään muotoon vaikuttaa positiivisesti

4. Alatiesynnytyksen aiheuttama " stressi" on ns hyvää stressiä koska se kypsyttää vielä vauvan keuhkoja

5. Nainen palautuu, yleensä, nopeammin synnytyksestä kuin sektiosta joka massiivinen vatsa-ja kohtulihakset lävistävä leikkaus

Siinä muutama syy.

Vierailija
4/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sektiossa riskit ovat suuremmat äidillä kuin lapsella, jos ajatellaan esimerkiksi perätilasynnytystä. Itse ajattelin aikoinaan, että jos voin ottaa yhdenkään synnytykseen liittyvän riskitekijän pois perätilassa olleelta lapseltani omille harteilleni, niin ilomielin sen otan.

Päivääkään en ole katunut,että sain sektion.

Vierailija
5/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan imukuppisynnytyksen pahkapäistä...

Vierailija
6/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se pään muoto ei kuitenkaan ole se ratkaiseva tai merkitsevin tekijä niissä hyvissä puolissa mitä tulee synnytytämiseen vs leikkaukseen.

Toisekseen ainakaan omillani ei ole ollut pitkulainen pää yhdelläkään vaikka ovat alakautta syntyneet.

-5-

Vierailija
7/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä ei ole sanottavaa vaikutusta puoleen tai toiseen. Riskit ovat minimaaliset, stressiä vähemmän, pään muotoon ei vaikuta mitään (tiedän erittäin kaunispäisiä aikuisia sektiolapsia). Toipuminen on yksilöllistä, itse en toipunut alatiesynnytyksestä mitenkään nopeasti, imetys ei laihduttanut minua tai muuta vastaavaa.

Se ei välttämättä ole yhtään parempi, mutta tämä on samanlainen asia kuin se, että päivittäinen kylpeminen on hyvästä, television katselu pahasta jne.

Vierailija
8/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-7-

Vierailija
9/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta lapsen / äidin hengen ollessa kyseessä voi sektio olla ainoa ja pelastava vaihtoehto. Oma tyttäreni olisi vammautunut hapenpuutteen vuoksi, jos hän ei olisi syntynyt sektiolla. Alatiesynnytyksestä toivuin nopeammin, mutta maito nousi sektion jälkeen yhtä nopeaan (kahdessa päivässä synnytyksestä).

T. Sekä alateitse että sektiolla synnyttänyt

Vierailija
10/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on suuremmat riskit että tapahtuu jotain yllättävää ja huonoa. Sektiota ja alatiesynnytystä verrataan usein epäreilusti niin, että verrataan sektioiden komplikaatioita onnistuneisiin alatiesynnytyksiin. Kun tosiasiassa pitäis vertailla sektioita ja kaikkia alatiesynnytyksiä, niitäkin jotka on tosiasiassa pelastettu sektiolla (ts. mietittäis miten olis käynyt ilman sektiota). Selitin sekavasti, mutta toivottavasti pointti selvisi.

Vierailija
11/11 |
28.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivääkään en kadu että VALITSIN SEKTION!!! ilman mitään lääketieteellistä syytä ja on sievä pyöreä pääkin.. pullosta syönyt kokoajan ja on ollut ihan terve lapsi. ainoastaan vauvarokon sairastanut. tyttö 9kk.