Matkahuollon nettikaupasta ostettu tarjouslippu ilman tulostinta?
Onko kukaan käyttänyt Matkahuollon bussilipputarjouksien nettikauppaa? Jotkut matkat on tosi halpoja sen kautta, mutta kun mulla ei ole tulostinta, niin miten toimii, miten pääsen sillä "tarjouslipulla" bussiin, jos mulla ei ole mitään paperia? Ja onko niissä esim. istumapaikat varattuna vai saako mennä sitten minne vaan sinne istumaan? Joo en matkusta yleensä bussilla =)
Kommentit (7)
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 19:14"]
Viime kesänä riitti pelkästään nimi ja henkilöllisyystodistus linja-autoon noustessa. Paikan voi varata jos haluaa, se maksaa ekstraa.
[/quote]
Kiitos ihana ihminen! ap
Olen käyttänyt, ja tosiaan pelkkä nimi riittää.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 19:21"]
Olen käyttänyt, ja tosiaan pelkkä nimi riittää.
[/quote]
Kiitos sinullekin. Huojentavaa!
Kuskilla on nimilista kaikista nettitarjouslipun ostaneista sille vuorolle. Sanot nimesi, näytät henkkarit, kuski katsoo listasta ja tulostaa sulle sellaisen pikkulipun laitteestaan. Muistat vain syöttää nimesi siellä nettikaupassa just siinä asussa kuin se henkkareissasi on.
Jos haluat istua tietyssä kohtaa bussia, kannattaa paikka varata etukäteen. Siellä nettikaupassa, kun olet valinnut vuoron ja sen tarjouslippus, se kysyy yleensä vielä, haluatko varata samaan syssyyn paikankin. Siihen tulee silloin sellainen linja-auton pohjapiirros, josta sitten rastitat itsellesi mieluisimman paikan. Se maksaa muistaakseni 2,50 euroa. Tämän verran siis tulee loppuhintaan lisää. Ja lopuksi täytät nimesi, mailiosoitteesi (saat kuitin mailiin) ja klikkaat itsesi verkkopankkiisi maksamaan. Valmis.
Jos varaat paikan, sillä paikalla on bussiin mennessäsi varattu-lappu.
Jos et varaa paikkaa, voit mennä istumaan mihin vain, missä ei ole sellaisia lappuja.
Kiva, jos aloitat busseilla liikkumisen! Se on mielestäni huomattavasti mukavampaa nykyään kuin junalla meno, paljon halvempaakin usein, sillä Matkahuollon tarjouksia ja muutenkin verkkokauppaa on paljon edullisempi ja helpompi käyttää kuin VR:n nykyistä. Bussit ajavat mielenkiintoisempia reittejä ja ovst hiljaisempia. Mua ei se hiukan hitaampi matkustustahti haittaa, kun ei se nyt niin paljon hitaampi ole (ehkä vartti per sata kilsaa). Olen saanut töitäkin tehtyä paremmin bussissa.
Kaikki vastaukset olisit löytänyt Matkahuollon sivuilta.
Siis mä menin kirjastoon ja tulostin lipun siellä.
Viime kesänä riitti pelkästään nimi ja henkilöllisyystodistus linja-autoon noustessa. Paikan voi varata jos haluaa, se maksaa ekstraa.