Tuli tuosta ylemmyydentunto-ketjusta mieleen: kumpi pahempi?
Kumpi ihminen on teistä ärsyttävämpi tai tuomittavampi: selllainen joka pitää itseään yhtä hyvänä kuin muita vaikkei ole vai sellainen joka pitää itseään parempana kuin muut vaikkei ole?
Minusta väite, että kaikki ihmiset ovat jotenkin yhtä hyviä joka asiassa on ihan samanlaista itsensä korottamista kuin muita nenän vartta pitkin katselukin.
Kommentit (12)
Ärsyttävimpiä on sellaiset jotka jaksaa yrittää päteä omaamatta siihen edellytyksiä, aivan kuten sen toisen ketjun aloittaja-Ssherlock.
Ensimmäinen vaihtoehto kertoo vain hyvästä itsetunnosta ja jälkimmäinen narsistisesta luonteesta.
Jeesus ko on lapsellista menoa taas..
Mitä tarkoittaa "ettei ole parempi"? Kenen kriteerien mukaan?
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:29"]
Ärsyttävimpiä on sellaiset jotka jaksaa yrittää päteä omaamatta siihen edellytyksiä, aivan kuten sen toisen ketjun aloittaja-Ssherlock.
[/quote]
Nyt pidät itseäsi minua parempana. En tuomitse, kunhan kiinnitän huomiota.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:28"]Kukaan ei sanonut että kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä joka asiassa, vaan että ihmisillä on eri vahvuuksia, jolloin on hankalaa määritellä onko joku PAREMPI IHMINEN.
[/quote]
Mutta jotkut eivät myönnä sitä, että heillä ei ole vahvuuksia jossain asiassa vaan väittävät sinnikkäästi, että kaikki on yhtä hyviä.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:34"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:29"]
[/quote]
Nyt pidät itseäsi minua parempana. En tuomitse, kunhan kiinnitän huomiota.
[/quote]
Olen myös parempi kokki kuin mieheni ja parempi laulaja kuin naapurini. En silti väitä olevani parempi ihmisenä, Sherlock.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:44"]
Olen myös parempi kokki kuin mieheni ja parempi laulaja kuin naapurini. En silti väitä olevani parempi ihmisenä, Sherlock.
[/quote]
Kyseessä on silti ylemmyydentunne.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:49"]
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:44"]
[/quote]
Kyseessä on silti ylemmyydentunne.
[/quote]
No shit?
Te kaikki olette vitun ärsyttäviä, tyhmiä ja rumia.
[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 17:54"]
Te kaikki olette vitun ärsyttäviä, tyhmiä ja rumia.
[/quote]
Me ollaan örkkejä, böööö! karsein voittaa!!1
Kukaan ei sanonut että kaikki ihmiset ovat yhtä hyviä joka asiassa, vaan että ihmisillä on eri vahvuuksia, jolloin on hankalaa määritellä onko joku PAREMPI IHMINEN.