Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perintösi määrä?

Vierailija
05.04.2014 |

Saa vastata jos on jo perinyt tai ei. 

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan noin 800 000 e tulee kaikkiaan perintönä. Meitä lapsia on yhteensä 4, joten hankala arvioida, mikä se summa on loppupelissä.  Tosin ihan se ja sama, itse olen kyennyt hankkimaan asuntoni ja kesämökkini, mieluummin pidän vanhempani kuin omaisuutensa.

Vierailija
22/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota saavani/halua mitään, millä rahallista arvoa. Sen sijaan haluaisin valokuvia. Äidilläni on upea valokuva-albumi 1800-luvulta sukulaisistamme. Aarre!

Omaisuuttakin löytyy ihan kivasti, mutta se ei kiinnosta mua. Menköön sisaruksilleni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti 0 euroa koska vanhemmillani ei ole omaisuutta irtaimistoa enempää eikä sen irtaimistonkaan arvo ole päätähuimaava.

Vierailija
24/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.80.000 on tulossa. Miehelle aikalailla saman verran aikoinaan.

Vierailija
25/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, paljonko sitten lopuksi tulee, jos eivät innostu tuhlaamaan. Tosin ovat sen verran nuoria, että koko ajan kertyy lisää. Tällä hetkellä varallisuutta ehkä 600 000- 700 000 Euroa ja jakajia on kaksi eli minä ja sisko. Sen lisäksi ovat lahjoittaneet mm. kesämökin meille hallintaoikeudella ja rahaa... Ehkä 150 000 Euroa/nenä + puolikas mökkiä on tullut jo tähän mennessä.

Vierailija
26/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8 miljoonan välille menee kun kaiken muuttaa rahaksi.

Toivottavasti ei vielä pitkään aikaan.

Vierailija
27/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat omistaa kaksi kesämökkiä ja Helsingin laitamilta kaksion. Mutta saapi tosiaan nähdä jääkö niistä mitään mulle ja veljella.

Vierailija
28/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-5 vuokralla olevaa kämppää ja rahaa, jonka määrää en osaa arvioida. Ehkä 100 000 euroa. Olen laskenut sen varaan, että elän sitten vuokratuloilla loppuelämäni.

Vierailija
29/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpainetaudin, korkean kolesterolin, issiaksen ja migreenin sekä muutaman tonnin rahaa. Ai niin, itsepäisen luonteen.

Vierailija
30/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljonko vanhemmillani on säästöjä, mutta asunto on velaton ja nykyään noin puolen miljoonan arvoinen. Se sitten puoliksi siskon kanssa ja verot pois. Toivottavasti ei tarvi vielä 20-30 vuoteen periä.

Vierailija
31/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani on kaksi mökkiä ja kaksi asuntoa pääkaupunkiseudulla, kaikki velattomia. Plus säästöjä ja sijoituksia. Arvioisin että 1 500 000 luokkaa on niiden arvo yhteensä. Tuo kolmeen osaan miinus velat on ehkä tulossa.

Tosin vanhempani matkustelevat paljon ja kuluttavat myös paljon nyt eläkepäivinään (ja oikeinhan se on) ja elinikää on varmasti vielä ainakin 20v. jäljellä. Voivathan ruveta vaikka ruveta myymään kiinteistöä ja kuluttaa tuon kaiken ennen kun perimme mitään. :)

Vierailija
32/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari vuotta sitten ennakkoperintöä 100 000 euroa. Parinkymmenen vuoden päästä saan ehkä 100 000 lisää. 

Vierailija
33/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vanhempani omistavat tontin ja kiinteistön, joiden arvo yhteensä noin 700 000 euroa. Lapsia kaksi.

Mutta tuon omaisuuden arvo voi olla romahtanut siinä vaiheessa, kun perintö jaetaan ja realisoidaan. Suuret ikäluokat aiheuttavat omalla olemassaolollaan asuinkiinteistöihin kohdistuvaa kysyntää, joka siis katoaa siinä vaiheessa kun he itsekin katoavat. Lisäksi ei voi tietää, miten vanhempani haluavat järjestää elämänsä ja talousasiansa viimeisiksi vuosikseen. Ne ovat yleensä kuitenkin kalliita vuosia ja pienistä eläkkeistä niitä voi olla vaikeaa rahoittaa.

Enpä siis ihmeempiä perintöjä tässä odottele.

Vierailija
34/34 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilleni kuuluvalla perinnöllä rahoitin aikoinaan opiskeluni siinä vaiheessa, kun mitään opintotukia ei vielä ollut. Äiti oli kuollut jo aikaisemmin eikä ehtinyt saada pientä perintöään käyttöönsä. Myöhemmin perin vanhempieni rintamamiestalon, jolla pystyin rahoittamaan oman asuntoni. Sisaruksia minulla ei ollut perintöä jakamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kaksi