Endometrioosi ja vauvakuumeilua
Hei!!
Sattuisiko täältä löytymään kohtalotovereita? :)
minulle todettiin endometrioosi kuukausi sitten ultralla. Hän antoi minulle Terolut kuurin kun kerroin että olemme yrittäneet vuoden lasta. Nyt olen kahlanut netin läpi ja lukenut että suurin osa endoa sairastavat eivät saisi lapsia luomusti niin helposti. Minua ei laitettu vielä laparoskopiaan. hän vain antoi kipulääkettä ja mahdollisuuden alkaa syömään visannea. Nyt siis alan vaipua epätoivoon että kauan minun kannattaa vielä miettiä ja odottaa tärppiä ennenkun palaan takaisin ja pyydän päästä laparoskopiaan? Ystävälleni on tehty se ja hän raskautui noin kolmen kuukauden päästä toimenpiteistä :)
Auttaako Terolutit mitenkä? ohjeessa on että kiertopäivinä 15-25 oma kiertopäiväni on 32. ovulaation bongasin tässä kierrossa kp16 tikuttamalla.
Toivottavasti löytyisi joku joka osaisi neuvoa vähän. Olen kyllä niin kuutamolla tästä koko asiasta. ja vähän "peloissaan".
Kiitos!
-Nele
Kommentit (2)
Niin ja teroluteista ym ei minulla ole mitään kokemusta.
Hei vaan! Hieman myöhässä tämä vastaus tulee, mutta täällä toinen endometrioosista kärsivä 26-vuotias Itsellänikään ei ole lääkitystä endoon, edes pillereitä en ole koskaan syönyt. Esikoista aloimme yrittämään 5.2012 ja 12.2012 tärppäsi. Reilu puoli vuotta siis meillä meni. Nyt olisi haaveissa toinen lapsi ja vähän jännittää kuinka käy. Endo pysyi poissa raskausajan ja vähän sen jälkeenkin, nyt kuitenkin kivut palanneet entistä pahempina. Tsemppiä teille yrittämiseen, vai joko on plussattu? :)