Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ripulia ja illalla tärkeä meno!

Vierailija
05.04.2014 |

Vatsa on kipeä ja turvoksissa ja uloste on ollut pelkkää vetistä ripulia jo muutaman päivän. Tilanne on niin paha, että yöllä tahattomasti pieraisin kaksi kertaa ja samalla lurahti jotain housuun! Kiitos alapeukuista.. Ällöttävää ja noloa, kuolisin jos vastaavaa tapahtuisi julkisella paikalla :(

Illalla olisi tärkeä meno, mutta miten voin mennä? Auttaako tähän tilanteeseen mikään? Vedänkö monta tablettia ripulilääkettä? Mitä kannattaa syödä? Olen syönyt normaalia vähemmän, ruokahalua ei ole ollenkaan ja pelkään jopa juoda vettä, kun tuntuu että vesi tulee kohta toisesta päästä ulos ihan väärästä reiästä!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan mene tai pian ne muutkin pieree housut paskaan

Vierailija
2/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot siis mennä tartuttamaan vatsatautiasi muihin. Hienoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko kyseessä tarttuva tauti, muille perheenjäsenille kun se ei ole tullut! Eikä kenelläkään tutullani ole ollut sitä. Voiko olla, että olen syönyt jotain sopimatonta, en tiedä.....

Muutenkin tilaisuus on sellainen, että ei tarvitse kätellä tai muutenkaan olla kosketuksissa muihin. Voiko silti tarttua, jos on vatsapöpö?

ap

Vierailija
4/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai voi tarttua. Kosket oletettavasti kuitenkin joitakin pintoja esimerkiksi.

Vierailija
5/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Ei mikään ruokamyrkytys tai mahatauti kestä päiviä.

Vierailija
6/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodiumia vaan ja menoks vain rahvas ja työttömät jää makaamaan pikkujuttujen takia.

Vierailija
7/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Onko näin? Erikoista tässä on mielestäni se, että en ole oksentanut kertaakaan, aina ennen mahataudissa olen oksentanut.

Tietystikään en halua ketään tartuttaa. Noroviruksesta ei voi olla kyse, koska sitä olen sairastanut monesti ja silloin olen oksentanut tuntien ajan rajusti, joten oletettavasti tämä ei pisaratartuntana tartu, jos on tautia? Auttaisiko se, että käyttäisin hanskoja ovenkahvoihin ja sen sellaisiin koskiessa, koska muuten en joudu koskemaan käsilläni oikeastaan mihinkään sellaisen, johon muutkin koskisivat? Käsidesiä tietysti laittaisin, jos se nyt mitään auttaa.

Vierailija
8/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodiumia. Ja yöside housuihin.

Vierailija
9/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 10:52"]

[/quote]

Onko näin? Erikoista tässä on mielestäni se, että en ole oksentanut kertaakaan, aina ennen mahataudissa olen oksentanut.

Tietystikään en halua ketään tartuttaa. Noroviruksesta ei voi olla kyse, koska sitä olen sairastanut monesti ja silloin olen oksentanut tuntien ajan rajusti, joten oletettavasti tämä ei pisaratartuntana tartu, jos on tautia? Auttaisiko se, että käyttäisin hanskoja ovenkahvoihin ja sen sellaisiin koskiessa, koska muuten en joudu koskemaan käsilläni oikeastaan mihinkään sellaisen, johon muutkin koskisivat? Käsidesiä tietysti laittaisin, jos se nyt mitään auttaa.

[/quote]

Joo, hanskat käteen ja käsidesi mukaan. Vielä vaipat housuihin niin hyvä tulee :D Taidat olla jotenkin tyhmä?

Vierailija
10/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:03"]

Joo, hanskat käteen ja käsidesi mukaan. Vielä vaipat housuihin niin hyvä tulee :D Taidat olla jotenkin tyhmä?

[/quote]

No anteeksi vaan, taidan sitten olla :( Jos tietäisin 100% että kyseessä on vatsatauti, en mihinkään lähtisi, mutta kun omasta mielestäni oireet poikkeavat niistä, joista olen mahatautissa aikaisemmin kärsinyt.

Epäilen, että jokin ruoka-aine on ärsyttänyt suoltani niin, että vatsa on rajusti sekaisin. Kärsin vatsavaivoista lähes joka päivä, mutta tällaisesta ripulista en ole kyllä aikaisemmin kärsinyt. Ajattelin, että varovaisuutta noudattaen voisi olla ihan OK mennä, kun oma vointini on muuten hyvä.. jos vaan saisin tämän ripulin loppumaan.

Vierailija
11/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imodium, imodium ja imodium ja eikun baanalle. Välttele piereskelemistä niin mitään hätää ei ole.

Vierailija
12/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitohappokapseleita pari kappaletta, mustikoita. Tai hiilitabletteja.

Vierailija
13/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan kannate mennä muihin tartuttamaan, jos et ole varma mistä ripuli johtuu. Itsekästä edes harkita menevänsä tartuttamaan muut!!

Vierailija
14/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä meno on kun niin kovasti haluat mennä vaikka vatsa temppuilee

Vierailija
15/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas ja huonovointinen olet kuitenkin, vaikka ei tarttuvaa vatsatautia olisikaan. Miksi menisit sairaana juhliin? Fiksuna ihmisenä ymmärrät nyt jättää nämä bileet väliin. Vai onko siellä joku mies, joka sun on pakko päästä näkemään??

Vierailija
16/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ripuli vatsataudin muotona voi hyvinkin kestää joitain päiviä, toisin kuin joku tuolla väitti.

Itse en tilanteessasi lähtisi mihinkään oman paranemisen ja tietenkin toisten ihmisten vuoksi. Kun et kerran ole varma mistä oireesi johtuu, ei kannata lähteä muita tartuttamaan.

Imodiumia kannattaa vuorokauden ajan kokeilla. Jos ei helpota oireita, niin sitten menisin sinuna pikapikaa lääkäriin.

Keho voi kuivua ripulissa hyvinkin nopeasti, joten muista juoda REILUSTI vaikka kuinka tuntuisi, että tulee vain läpi. Samoin suolojen ja sokereiden tasapaino järkkyy herkästi ripulissa, joten Osmosal apteekista ei olisi lainkaan pöllömpi ajatus.

Parantelehan nyt rauhassa ja unohda kaikki muut menot.

Vierailija
17/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2014 klo 11:47"]

Sairas ja huonovointinen olet kuitenkin, vaikka ei tarttuvaa vatsatautia olisikaan. Miksi menisit sairaana juhliin? Fiksuna ihmisenä ymmärrät nyt jättää nämä bileet väliin. Vai onko siellä joku mies, joka sun on pakko päästä näkemään??

[/quote]

Ei ole juhlista kyse eikä mistään miehestä, vaan jo aikoja sitten sovittu tärkeä tapaaminen.

Kiitos kaikille vastaajille. En tosiaan haluaisi ketään tartuttaa, joten varmaan parempi jäädä kotiin :(

Vierailija
18/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mahatauti, sulla olisi myös kuumetta. Ja usko huvikses, et siinä tapauksessa edes harkitsis lähteväs mihinkään! :D

Täällä toinen huonomahainen, joskus vaan muutamaks päiväks iskee rippe ja sit se häviää. Joskus stressi laukaisee tms.

Ota ripulilääkettä, mulla kielelle sulava imodium toimii parhaiten ja nopeasti. Sitä on kans helppo napsia lisää.

Myös banaani ja juusto kovettaa mahaa. Juo paljon vettä ja hapanmaitotuotteita. Oon ite huomannu, että maitoa kannattaa vähän vältellä ripulissa.

Jos yhtään epäilyttää, laita side pikkuhousuihin niin, että se pelastaa jos vaikka lusikallinen lurahtaisikin.

Siinä parhaat vinkkini, onnea matkaan! :D

Vierailija
19/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 jatkaa: älä helvetissä ota maitohappobakteerikapseleita, jos et niitä muutenkin käytä. Ei noita maitohappokuureja nimittäin turhaan aloteta viikkoa ennen reissuun lähtöä.. Vaikka ne pitemmän päälle auttaa, niin äkkiseltään en rippeen sellaista ottaisi, varsinkin jos lähdet johonkin!

Vierailija
20/26 |
05.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella toivon, että ajattelet meitä muita ja pysyt tämän illan kotona!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi