Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin, että Helsingissä ei voi kuvata ns. b-roll-videomateriaalia ilman, että siinä liikkuu raitiovaunu?

Vierailija
27.11.2020 |

Katselkaapa uutislähetyksiä jne. Aina on ratikka jossain pätkässä menossa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että minun lisäkseni kukaan ei vaivaudu vastaamaan tällaiseen noloon "sekoitan hieman englantia suomenkieliseen viestiin, jotta kuulostaisin tosi fiksulta" -pas.kaan XDDDDDDD

Ja ööö, ratikat sattuvat kulkemaan Helsingissä, ei ole niin ihmeellistä.

Vierailija
2/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai sä oikeesti usko, että on jotain helsinkiä on olemassa? Se on lavastettu kaupunginosa Moskovassa ja videolla näkyvät henkilöt ovat kaikki maksettuja näyttelijöitä. Ratikka näkyy joka kerta, koska ohjaaja on lievästi autistinen ja tykkää niistä. Kovasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiempina vuosina on kuvattu myös ihmisvilinää ilman raitiovaunuja. Tänä vuonna vähemmän, jostain kumman syystä.

Vierailija
4/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että minun lisäkseni kukaan ei vaivaudu vastaamaan tällaiseen noloon "sekoitan hieman englantia suomenkieliseen viestiin, jotta kuulostaisin tosi fiksulta" -pas.kaan XDDDDDDD

Kun en ole mikään elokuvantekijä, niin kerro sinä minulle, mikä on suomalainen ammattitermi b-roll:ille. Ettei vaan olisi b-roll?

Vierailija
5/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kun pariisissa joka ikisestä huoltoaseman ikkunastakin näkee eiffelin tornin täydellisesti?

Vierailija
6/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites kun pariisissa joka ikisestä huoltoaseman ikkunastakin näkee eiffelin tornin täydellisesti?

Pariisissa kuvatut pätkät, tietenkin.

Vierailija
7/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun en ole mikään elokuvantekijä, niin kerro sinä minulle, mikä on suomalainen ammattitermi b-roll:ille. Ettei vaan olisi b-roll?

Leikkauspätkä.

Vierailija
8/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wikipedia: B-roll

"In film and television production, B-roll, B roll, B-reel or B reel is supplemental or alternative footage intercut with the main shot."

"Films and videos may cut away from the main story to show related scenery or action. Establishing shots may be used to show the audience the context of the story. These secondary images are often presented without sound, or with very low level sound, as the sound from the primary footage is expected to continue while the other images are shown. The various shots presented without sound are called B-roll.[3]

B-roll may be shot by smaller second unit crews, since there is no need for sound. In film, smaller MOS cameras may be used for greater portability and ease of setup.[3] In electronic news-gathering (ENG) and documentary film projects, B-roll footage is often shot after the main interview is shot, to provide supporting scenes for what was said by the interview subject.[2] In a docudrama project, B-roll may refer to dramatic re-enactment scenes staged by the producer and performed by actors, to be used as cutaway shots.[4]

There are many different types of B-roll, including: insert shots, FX shots, establishing shots, stock footage, and pickup shots.[5]

B-roll footage may be added to or drawn from a stock footage library.[1][4]"

Suomenkielistä sivua ei tuosta Wikipediassa ole.

https://en.wikipedia.org/wiki/B-roll

Vierailija
9/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkauspätkä.

Okei. Olen nähnyt aiheesta joitain englanninkielisiä dokkareita, joten aivan sama, vaikka sanoisit "maitovalas". Mutta mennään nyt tuolla sitten.

Vierailija
10/10 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuvituskuva"-nimitystä näkyy käytettävän ainakin still-kuvien yhteydessä. Kohta joku kareni alkaa vängätä tuosta stillistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme