Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nytkö se keskenmeno taas tuli rv 17

Vierailija
03.04.2014 |

Odotan kolmatta rv 17. Aikaisemmin minulla on ollut 2 keskenmenoa varhaisilla viikoilla rv 7 ja 12 oli kipuja, kaikki raskausoireet katos ja sitten tuli vuoto. Nyt olen käynyt ekassa ultrassa rv 12 kaiki oli ok ja seuraava ultra viikolla 20, tässä välissä ei ole mitään neuvolakäyntiä, koska olen uudelleensynnyttäjä. Neuvolassa olen käynyt rv 10 ja seuraava varattu rv 22. No asiaan! Parina iltana ollut tosi voimakkaita, kivuliaita supistuksia, kestäneet noin tunnin. Päivisin on väsymys palannut takaisin todella voimakkaana joka oli jo viikon pois, myös eilen pahoinvointi oli samanlainenkuin alkuraskaudessa......liikkeitä tunsin ennen näitä supistuksia, mutta en enää. Voi pylly, olenko ylihysteerinen jos yrittäisin saada neuvola ajan ens viikolle?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että vauvalla silti kaikki ok, mutta käy oman mielenrauhan vuoksi tarkastuttamassa tilanne jos mahdollista! Tsemppiä :)

Vierailija
2/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iha oman mielenrauhasi vuoksi yritä saada aika neuvolaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja jatkoa ajatellen kotidoppler? Toivottavasti kaikki on hyvin!

Vierailija
4/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap <3

Vierailija
5/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon voimia ap <3 *voimahali*

Vierailija
6/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki supistuksia voi olla muutenkin mutta myös tulehdukset (esim. hiiva-) voi aiheuttaa niitä.

Vierailija
7/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä kävisin oman mielenrauhani vuoksi ihan välittömästä lääkärissä. Ihan jo siksikin, että raskaus on noin pitkällä, joten jos vauvalla jotain vaikeutta siellä olisi, niin esim. sairausloma ja lepo voisivat tehdä hyvää.

Vierailija
8/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kuitenkaan tullut verta? Ei tuo noilla spekseillä vaikuta keskenmenolta.

Kaikki raskaudet on erilaisia, esim. olin tässä itse menossa joku aika sitten hakemaan lääkkeet kohdun tyhjennykseen koska gynekologi diagnosoi tuulimunaraskauden. Tuntui että raskausoireet lievenivät reilusti ja olin tuntevani keskenmenotyyppisiä kipuja, olinkin jo helpottunut että raskaus menee luonnollisesti kesken enkä tarvitse lääkkeitä tai mahdollisesti kammoamaani kaavintaa. Lääkärillekin sanoin, että tuntuu että sieltä on kohta tulossa jotain ulos.

Ultrassa kuitenkin oli ihan normaali alkio eli ainakin toistaiseksi kaikki on hyvin.

Olen itse todennut, että varhaisultra on tosi hyvä juttu, mutta siinä on riski, että jos raskaus ei ole niin pitkällä kun on luultu, tulee vääriä hälytyksiä tuulimunista tms. Omalla kohdallani lääkäri ei ottanut huomioon ollkenkaan sitä, että kiertoni on hormonilääkityksen takia vaihdellut 24-31 päivän välillä vaan laski 24 päivän kierron mukaan. 

Suosittelisinkin että menisit yksityiselle ultraan jos suinkin voit, maksaa n. 120€.

Vierailija
9/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä lääkärissä tarkistamassa tilanne. Minulla ei tuntuneet liikkeet noilla viikoilla vaikka aikaisemmin oli tuntunut, istukka oli edessä ja vaimensi liikkeet.

Vierailija
10/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse soittasin aikaa jo tälle päivälle! Olen aina päässyt tarkistuttamaan ainakin sydänäänet

Vierailija
11/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vuotoja? 

Mullakin oli noilta viikoilta saakka napakoita supistuksia ja jäinkin sairaslomalle jo tuolloin. Ei siis välttämättä keskenmeno. Jo supistusten vuoksi kannattaa soittaa neuvolaan (voi olla "vain" virtsatietulehduskin).

Vierailija
12/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis liikkeethän voi tuntea aikaisintaan vko 16 ja usein silloinkin niin hienovaraisina ettei niitä välttämättä huomaa kaikkien muidet kramppien, kuplintojen yms taustalta joita raskaana ollessa varsinkin on. Olet vko 17 joten tuskin se sikiö siellä on vielä kovin voimallisesti potkiva? Ehkä olet viime aikoina tuntenut jotain muuta, esim. elonhiiri-tyyppistä lihassupistusta ja oikeat liikkeet tunnet vasta viikkoja myöhemmin? Raskautesi on ensimmäinen noin pitkälle mennyt, joten vertailupohjaa aiempaankaan ei ole.

Vierailija
13/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:43"]Siis liikkeethän voi tuntea aikaisintaan vko 16 ja usein silloinkin niin hienovaraisina ettei niitä välttämättä huomaa kaikkien muidet kramppien, kuplintojen yms taustalta joita raskaana ollessa varsinkin on. Olet vko 17 joten tuskin se sikiö siellä on vielä kovin voimallisesti potkiva? Ehkä olet viime aikoina tuntenut jotain muuta, esim. elonhiiri-tyyppistä lihassupistusta ja oikeat liikkeet tunnet vasta viikkoja myöhemmin? Raskautesi on ensimmäinen noin pitkälle mennyt, joten vertailupohjaa aiempaankaan ei ole.

[/quote]

No kyllähän tuossa ap sanoi, että on uudelleensynnyttäjä, että on siinä nyt ainakin yksi raskaus, joka on edennyt noin pitkälle.

Kolmannesta minä tunsin liikkeet rv 14 asti, enkä ole ainoa, joten onhan tuo ihan mahdollista.

Vierailija
14/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tulehdukset voi aiheuttaa supistuksia, joten hopi hopi lääkäriin/neuvolaan. Ei välttis ole sen vakavampaa.

Vierailija
15/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:50"]

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:43"]Siis liikkeethän voi tuntea aikaisintaan vko 16 ja usein silloinkin niin hienovaraisina ettei niitä välttämättä huomaa kaikkien muidet kramppien, kuplintojen yms taustalta joita raskaana ollessa varsinkin on. Olet vko 17 joten tuskin se sikiö siellä on vielä kovin voimallisesti potkiva? Ehkä olet viime aikoina tuntenut jotain muuta, esim. elonhiiri-tyyppistä lihassupistusta ja oikeat liikkeet tunnet vasta viikkoja myöhemmin? Raskautesi on ensimmäinen noin pitkälle mennyt, joten vertailupohjaa aiempaankaan ei ole.

[/quote]

No kyllähän tuossa ap sanoi, että on uudelleensynnyttäjä, että on siinä nyt ainakin yksi raskaus, joka on edennyt noin pitkälle.

Kolmannesta minä tunsin liikkeet rv 14 asti, enkä ole ainoa, joten onhan tuo ihan mahdollista.

[/quote]

ok, ymmärsin että odottaa kolmatta kertaa

Vierailija
16/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:50"]

[/quote]

[/quote]

Sikiöitä ja raskaana olevia on erilaisia. Varmaan liikkeetkin tuntee paremmin jos on esim. istumatyössä kun jos liikkuu itse koko ajan. On vielä ihan normaalia että liikkeet tuntee vasta vko 20 tienoolla ja mitä aikaisemmassa vaiheessa ne tuntee sitä edpätodennäköisempää on että liikkeitä tuntee säännöllisesti

Vierailija
17/17 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2014 klo 08:43"]

Siis liikkeethän voi tuntea aikaisintaan vko 16 ja usein silloinkin niin hienovaraisina ettei niitä välttämättä huomaa kaikkien muidet kramppien, kuplintojen yms taustalta joita raskaana ollessa varsinkin on. Olet vko 17 joten tuskin se sikiö siellä on vielä kovin voimallisesti potkiva? Ehkä olet viime aikoina tuntenut jotain muuta, esim. elonhiiri-tyyppistä lihassupistusta ja oikeat liikkeet tunnet vasta viikkoja myöhemmin? Raskautesi on ensimmäinen noin pitkälle mennyt, joten vertailupohjaa aiempaankaan ei ole.

[/quote]

Ap kertoi heti ensimmäisessä lauseessa odottavansa kolmatta.