THL Nohynek: Ei saada rokottajia jouluksi
Eli THL:n mielestä on ihan ok viivytellä koronarokotteiden antamisen kanssa kun "eihän kukaan jouluna" pistä. Ihan käsittämätöntä. Suomi on kohta polvillaan viruksen takia mutta THL suosii mieluummin lomailua jouluna. Missä voi ilmoittautua vapaaehtoiseksi rokotteen antajaksi? T.lähäri
Kommentit (56)
Täh? Heti kun rokotteet Suomessa, niitä pitää alkaa antamaan. Lomia pitää siirtää idi.. tit! Nyt on tosi kyseessä
– Suomessa kuolleisuus oli vielä tuotakin lukua pienempi, 0,2–0,3 prosentin välissä, Mieskolainen sanoi Ilta-Sanomille.
Nämä ei ole miekkosia, vaan miehiä.
Toiseksi; jos joku ei elä elämää, vaan roikkuu täällä, on luultavasti nössö ujo piimä.
Mies tai nainen. Tosimiehillä ja -naisilla on muuta tekemistä.
Just näin. Joulu kielletty mutta alppihiuhto- ja smpumahiihtokisat ja nyrkkeilyma4sit pakko pitää ja vaikka rokote tulisi niin ei viitsitä rokottaa vaan mieluummin otetaan poikkeuslaki käyttöön ja eletään vielä muutama kuukausi pitempään rajoituksissa.
EN YMMÄRRÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
– Suomessa kuolleisuus oli vielä tuotakin lukua pienempi, 0,2–0,3 prosentin välissä, Mieskolainen sanoi Ilta-Sanomille.
Niin, oliko tässä jotain uutta? WHO on ilmoittanut jo aikaa sitten kuolleisuudeksi 0.15%, mutta se ei muuta rajoitusten tai rokotteen tarvetta.
Ei tietenkään, koska hysteerikot haluavat rokotuksen. Ja saadaan sitten joku b-luokan rokote, joka poistaa oireet eikä estä tartuttamista niin saadaan pakotettua koko kansa ottamaan rokote, koska muuten kaikki rokotetut muuttuvat käveleviksi aikapommeiksi muita kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, oliko tässä jotain uutta? WHO on ilmoittanut jo aikaa sitten kuolleisuudeksi 0.15%, mutta se ei muuta rajoitusten tai rokotteen tarvetta.
Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Täh? Heti kun rokotteet Suomessa, niitä pitää alkaa antamaan. Lomia pitää siirtää idi.. tit! Nyt on tosi kyseessä
Kyse ei ole lomien siirtämisestä, kyse on työaikalain vastaisesta työnteon määrästä. Ainakaan minä en halua, että minut rokottaa henkilö, joka ei ole nukkunut edellisen 32 tunnin aikana hetkeäkään. Calmette-rokote tuhosi 1990-luvun lopussa pikkuvauvojen lonkkaluita, väärin pistetty rokote voi tappaa sinua.
Rokotteen voi antaa terveydenhoitaja ja joissain tapauksessa sairaanhoitaja, jolla on lupa työnantajalta. Ei noita hoitajia ole siihen hommaan oikein. Hoitajapula on todellisuutta, ja hoitajat ei ole orjia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole lomien siirtämisestä, kyse on työaikalain vastaisesta työnteon määrästä. Ainakaan minä en halua, että minut rokottaa henkilö, joka ei ole nukkunut edellisen 32 tunnin aikana hetkeäkään. Calmette-rokote tuhosi 1990-luvun lopussa pikkuvauvojen lonkkaluita, väärin pistetty rokote voi tappaa sinua.
Minut saa rokottaa vaikka 96 tuntia valvonut tai voin pistää sen itse. Kunhan tämä pska vaan loppuisi
Hyvä. Pitää ensin nähdä miten muualla maailmassa käy rokotetuille. Jos ne vaikka kupsahtaa kaikki, homman voi vielä perua.
Vierailija kirjoitti:
Rokotteen voi antaa terveydenhoitaja ja joissain tapauksessa sairaanhoitaja, jolla on lupa työnantajalta. Ei noita hoitajia ole siihen hommaan oikein. Hoitajapula on todellisuutta, ja hoitajat ei ole orjia.
------
Minä ainakin olen valmis rokottamaan ihmisiä jouluna! Voin siirtää vähän lomaani tärkeän asian takia. Olet väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun menet päivystykseen, sinua saattaa hoitaa lääkäri joka on valvonut tuon verran. Päätösten tekeminen ja tulosten tulkinta on hieman vaativampaa kuin lihakseen pistäminen.
Vierailija kirjoitti:
Myös esim kätilö voi rokottaa. Kummasti ne influenssakin joukkorokotukset on onnistuneet. Sitäpaitsi tämän vuoden puolella ei ole millään tulossa niin paljon rokotetta, että sitä riittäisi lähellekään siinä laajuudessa, kuin vaikka influenssatokotteita.
Olisi parempi, ettei suomalaisia alistettaisi ollenkaan koekaniineiksi uudenlaiselle rokotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Olisi parempi, ettei suomalaisia alistettaisi ollenkaan koekaniineiksi uudenlaiselle rokotteelle.
Noita rokotteita ei ole käsittääkseni yhtäkään tutkittu Suomessa. Kokeet on jo tehty muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että työaikalainsäädännön puitteissa ei saada rokotettua suht. pientä määrää ihmisiä, kun alueena on koko Suomi? Rokotteita ei ole tämän vuoden puolella tulossa mitenkään miljoonittain. Mitä te teette jos sattuisi vaikka jokin suuronnettomuus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Kirurgit joutuu leikkaamaan valvottuaan 24 h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja. Kirurgit joutuu leikkaamaan valvottuaan 24 h.
Eikä joudu. Ei ole yli vuorokauden päivystystä.
Tuo THL on löysäilijöiden paikka. Enemmän kiinnostaa joululoman pito kuin rokotteiden antaminen mahdollisimman pian.