Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko marketeissa nyt maskit kaikilla siellä missä asut?

Vierailija
26.11.2020 |

Lähdössä kohta kauppaan ja en jaksais laittaa maskia.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä tammelassa ilman maskia käyskentelee ainoastaa epä sosiaalinen väestö kaljan haussa. toivottavasti korona korjais pois

Vierailija
42/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen herkutellut ajatuksella, jossa saan karsean yskänpuuskan pahiten toisia mulkoilevan säikkyjän vieressä. Se olisi hauskaa. Sen verran tämä touhu tökkii. Maskien hyöty on olematon ja ihmiset takertuu siihen, koska muutakaan ei ole pelonhallintaan. Poliitikot tietää kuten tutkijat, että hyötyä ei juuri ole, mutta huuto ja pelko saadaan hallintaan maskisuosituksilla.

Jos maskit pelastaisi, kertokaapa, miksi ne epidemiat vaan kasvaa niissä maissa, joissa maskin käyttämättömyydestä sakotetaan jo. Ihmiset kulkee jopa ulkoilmassa maskit naamalla ja silti vaan tartuntoja tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 prosentilla kantasuomalaisista.

20 prosentilla ulkomaalaisista.

Itä-Helsinki

Vierailija
44/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen herkutellut ajatuksella, jossa saan karsean yskänpuuskan pahiten toisia mulkoilevan säikkyjän vieressä. Se olisi hauskaa. Sen verran tämä touhu tökkii. Maskien hyöty on olematon ja ihmiset takertuu siihen, koska muutakaan ei ole pelonhallintaan. Poliitikot tietää kuten tutkijat, että hyötyä ei juuri ole, mutta huuto ja pelko saadaan hallintaan maskisuosituksilla.

Jos maskit pelastaisi, kertokaapa, miksi ne epidemiat vaan kasvaa niissä maissa, joissa maskin käyttämättömyydestä sakotetaan jo. Ihmiset kulkee jopa ulkoilmassa maskit naamalla ja silti vaan tartuntoja tulee.

Minä kerron: koska he käyttävät maskia vain ulkoilmassa. Ja sisällä ovat sosiaalisia ja tapaavat kavereitaan ilman maskia.

Vierailija
45/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset on tarkkaavaisia, itselläni ei ole sanoa mitään arviota. Isossa kaupassa, jossa ihmiset pitävät turvaväliä, sattuu toinen ihminen joskus hyllynpäähän näkökentälle, muttei ikinä ole tultu vilkaistua kasvoja. Mielenkiintoista miten eri tavalla ihmiset havainnoivat ympäristöään.

Vierailija
46/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa on nyt isommissa kaupoissa näkynyt suurimmalla osalla maskit. Tänään kävin prismassa ja ihan muutamia maskittomia oli. Itsekin käytän, en tiedä onko se kuinka hyödyllinen, mutta mulla on niin kauhean näköinen iho kasvoissa, että on ihanaa kun voi piiloutua maskin taakse.

Vierailija
47/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei asun Pohjois-Pohjanmaalla alle 2000: n asukkaan Kunnassa, jossa on vain kaksi kauppaa, vain Henkilö kunnalla oon nähnyt vaan olevan maskit tai visiirit.

Myös Lounas-Pikaruoka Paikas jossa käyn on hrnkilökunnal maskit ja pieni yrityksis

Kun kävin tässä Kesällä Oulus ja elokuussa. Hämmästyin suuresti ettei näinkin Suures Kaupungis Kukaan juuri käyttänyt maskia tai visiiriä!

Ei Valkeaskaan ja väkeä oli liikkeellä kuin mitään coronaa Ei ois ollutkaan!

Syysloma lla Kajaanis kun kävin, tein sellaisen havainnon, että Vanhemmalla Väestöllä oli maski ja Myös Henkilökunnal .Mutta nuoret Eivät välittäneet mistään ei ollut maskia eikä turvavälejä Noudatettu nuorten kesken itse en ole enää nuori kun kohta 50- v. Mutta ei se ikää tää makisuositus katso! Mutta ei sitä noudateta kun Ei oo pakollinen!

Itse joudun työssäni käyttöön maskia.

Vierailija
48/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole :D THL:kun kutsui maskeja hygieniateatteriksi.

Ne voisivat siella ajankuluksi lukea ulkomaisia tutkimuksia asiasta.

Vierailija
49/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 % maskit Oulussa, riippuen kaupasta. Mutta etäisyyttä ei pidetä. Mikä itseäni kummastuttaa, maskit vähentää tartunnantodennäkyisyyttä about 15 %, jos sitäkään ja sitten tullaan iholle. Koskaan ikinä aiemminkaan en ole tykännyt kun joku vieras henkilö kaupassa tulee metriä lähemmäs, ja nyt pitäisi olla väliä kaksi metriä. Se maskin käyttö ei poista sitä että pitäisi käyttää turvavälejä.

Eipä sillä, tämä taitaa käydä kaikki läpi ennen kuin loppuu, sitä ei nyt mikään muuta, valitettavasti. Kuka uskaltaa ottaa rokotteen jota kehitelty pikana. Varmasti suurin osa, mutta hullulle vaikuttaa. Ei tää suomessa ole niin paha kuin tuolla muualla maailmassa, meillä hygieniataso ja kaikki aivan eri mitä muualla.

Vierailija
50/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko olla aina kun astuu ovesta ulos.

Vierailija
51/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 90%:lla on nykyään ainakin Prismassa. Itse en käytä. 

Kouvola

Vierailija
52/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän harvalla näkyi eilen.

Vierailija
53/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä keski-uudellamaalla ehkä 50% käyttää, Riippuu vähän paikasta ja ajasta. Thl:n ohje edelleen on että maskia suositellaan kun turvaväliä ei voi pitää. Siellä missä minä käyn kaupassa niin turvavälin pitäminen onnistuu helposti.

Vierailija
54/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Turussa on kaikilla paitsi junteilla ja ehkä jollain iäkkäillä insuffisienssipotilailla.

Jep, Kupittaan Cittarissa tänään kaikilla muilla maski paitsi ylimielisillä paksuilla vanhoilla äijillä. Yksi tuli viereen yskimään räkäistä yskää. No, minun puolesta joutavat kuolla koronaan.

Vierailija
55/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vahinkoa kirjoitti:

meillä tammelassa ilman maskia käyskentelee ainoastaa epä sosiaalinen väestö kaljan haussa. toivottavasti korona korjais pois

Muiden ihmisoikeudet eivät lopu siihen kun sinun pelkosi alkaa.

Vierailija
56/81 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Turussa on kaikilla paitsi junteilla ja ehkä jollain iäkkäillä insuffisienssipotilailla.

Jep, Kupittaan Cittarissa tänään kaikilla muilla maski paitsi ylimielisillä paksuilla vanhoilla äijillä. Yksi tuli viereen yskimään räkäistä yskää. No, minun puolesta joutavat kuolla koronaan.

Mitämitämitä?!? Eikös teidän pitänyt käyttää sitä maskia just siksi että suojelette toisia =DD

Vierailija
57/81 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ne maat joita tarkoitat, on noita etelän maita, niin siellä asutaan kuin sillit suolassa, vauvasta vaariin, monen sukupolven kesken. Aina tavatessa halaillaan niin tutut kuin luultavasti tuntemattomatkin ja nuoleskellaan vieä lisäksi. Sitten kotona halaillaan ja pussaillaan taas koko paikalla oleva väki muutamaan kertaan läpi. 

Eipä tarvi kuin yksi sen saa , nin on koko asunnon väki taudissa. 

Siten se siell leviää. Eikä auto maskit, koska ei niitä kukaan kotona pidä, vaan pussailu vaan jatkuu.

Täällä on ydinperhe suurin yksikkö joka samassa asunnossa asuu, valtaosa ok-taloissaan ja harvakseltaan muutoinkin. Näkyy se asukastiheys vaikuttavan täälläkin, suuremmissa kaupungeissa on paljon, harvemminasutuilla alueilla vähemmän tartuntoja.

Luulisi jo tässä vaiheessa kaikkien tietävän nuo etelämaalaisten tavat ja sen, miksi siellä leviää.

Maskeista huolimatta.

Vierailija
58/81 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut jo maaliskuun alusta.

Vierailija
59/81 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut monellakaan. Ei minullakaan ollut.

Vierailija
60/81 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, niin pieni paikkakunta eikä yhtään tartuntaa ole ollut tähän mennessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi