Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rekrykoulutus korkeakoulutetuille - mahdollisuus vai ilmaista työtä?

Vierailija
26.11.2020 |

Harkitsen avoinna olevaan rekrykoulutukseen hakeutumista. Haku on korkeakoulutetuille ja edellytetään mm. kykyä työskennellä englanniksi. Sisältää melkein 6kk työharjoittelun ennalta määrätyssä yrityksessä. Työn tarkemmista sisällöistä ei oikein saa tietoa (ylimalkainen kuvaus löytyy kuitenkin).
Onko kenelläkään kokemusta näistä?
Mietityttää pari juttua, esim. se, että eikö kyseistä hommaa ehtisi oppimaan hieman lyhyemmässäkin ajassa ja tosiaan tietysti se, että työllistyykö tuosta sitten. Jos ei, niin koska homma on räätälöity tätä tiettyä firmaa varten, niin epäilen, että hankitulla osaamisella olisi mitään hyötyä muissa rekryissä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo on orjatyötä. Vastuun siirtämistä kunnilta ja kaupungeilta valtiolle kun aika ylittyy.

Vierailija
2/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monelle aukeaa työpaikka ton kautta. Jos vaihtoehtona on olla kotona tekemättä mitään eikä töitä vaan ole, niin menisin itse. Ei tuossa voi paljoa hävitä ja parhaimmillaan saa ilmaista lisäkoulutusta, mielenkiintoista uutta näkökulmaa työelämään ja tietysti sen työn. Jos on vielä ansidonnaisella oikeus korotusosaan 9 euron lisäksi, niin rahaa tulee ihan kivasti kuitenkin enemmän kuin kotona olemalla.  Huonoimmillaankin saa CV:n täytettä ja suosittelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut joidenkin työllistyneen tuota kautta ja koulutusta on saanut oikeasti. Itse en kuitenkaan menisi. Ei sovi omaan maailmankuvaani tuo malli.

Vierailija
4/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni erehtyi moiseen. Lupailtiin koko ajan, että työpaikka aukeaa harjoittelun jälkeen. Paskanmarjat. Koittivat vielä, että olisi ilmaisena jatkanut toisen harkan putkeen

Vierailija
5/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monelle aukeaa työpaikka ton kautta. Jos vaihtoehtona on olla kotona tekemättä mitään eikä töitä vaan ole, niin menisin itse. Ei tuossa voi paljoa hävitä ja parhaimmillaan saa ilmaista lisäkoulutusta, mielenkiintoista uutta näkökulmaa työelämään ja tietysti sen työn. Jos on vielä ansidonnaisella oikeus korotusosaan 9 euron lisäksi, niin rahaa tulee ihan kivasti kuitenkin enemmän kuin kotona olemalla.  Huonoimmillaankin saa CV:n täytettä ja suosittelijoita.

Työkkäritäti linjoilla : D

Vierailija
6/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni kävi tuollaisen, oli sitten puoli vuotta töissä yrityksessä, jolla todella oli tarve työntekijöille, ja koko ajan puhuttiin että työsuhde jatkuu sitten palkallisena. No, 2vko ennen palkattoman harkan loppumista sanottiin, että ei tarvitse sitten enää "1.12." tulla. En menisi.

Vierailija
7/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pääset tekemään firmaan aidosti tuottavaa työtä, johon he tarvitsevat oikeasti osaajan, ovat mahdollisuudet hyvät. Jos hommat ovat sellaisia, joita "kukaan vakituinen ei ehdi tekemään mutta olisi kiva jos joku ne hoitaisi" on todennäköistä että harjoittelusi jälkeen otetaan vain seuraava harjoittelija tilalle.

Vierailija
8/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Pohdituttaa myös, kun suhdanneherkkä ala, missä tuo yritys toimii ja nyt menee hyvin, mutta mitenkäs sitten puolen vuoden päästä. Itse olen myös pohjimmiltaan sitä mieltä, että koko järjestely on vähintäänkin arveluttava ja en ole ollut työttömänä vielä kauaa, mutta lupaukset työllistymisestä toki saavat miettimään asiaa :D

Oliko vastanneiden kommentit nimenomaan korkeakoulutettujen rekrykoulutuksesta? Ns. linjastohommien puolelta olen kuullut huonoja kokemuksia, mutta yritän suhtautua optimistisemmin noihin asiantuntijapuolen koulutusrekryihin, vaikka mielessä kolkutteleekin että eikö noihin hommiin ihan tavallisella perehdyttämisellä löytyisi sopivaa työvoimaa.

Vierailija
9/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sitä harjoittelua sisällä mistään vaan sun on yleensä itse se harjoittelupaikka etsittävä ja jos ei löydy niin sit ei voi mitään.

Vierailija
10/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri yhdessä te-koulutuksessa. Korkeakoulutetuille. Teen ilmaishanttihommaharjoittelua kun en löytänyt parempaa paikkaa. Onneksi vain 2kk. Ei enää ikinä ilman takuuta että työ jatkuu yrityksessä harkan jälkeen.

Vierailija
11/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sai ensimmäisen oikean työpaikkani tuollaisen harjoittelun kautta. 4 vuotta lopulta olin tuolla ja kerrytin työkokemusta, sitten vaihdoin toiseen työpaikkaan.

Vierailija
12/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se sitä harjoittelua sisällä mistään vaan sun on yleensä itse se harjoittelupaikka etsittävä ja jos ei löydy niin sit ei voi mitään.

tässä haetaan suoraan tiettyyn yritykseen

13/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata hirveästi nirsoilla. Jos CV:ssä on valmistumisen jälkeen yli vuoden pelkkää tyhjää, on hyvin vaikea enää työllistyä mihinkään.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
14/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi heti on ajatus että ap on ollut pitkään työttömänä tai on täysin vailla työkokemusta? Ihme touhua

15/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä oletin siksi, että oikeasti asiansa osaava ja alansa hallitseva ihminen ei olisi tuossa tilanteessa.

Onko ollut paljon saikkua tms. ja sitten yyteissä tullut fudut?

Vai miten tähän on päädytty?

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
16/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni kaksi yli 40-vuotiaina työttömäksi jäänyttä DI:tä on työllistynyt tuollaisen kautta.

Vierailija
17/18 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisuus JA ilmaista työtä. Itse olin mukana 8kk kestävässä koulutuksessa, josta 6 kk meni harjoittelussa. Kyllähän se välillä tuntui hyvinkin turhauttavalta, mutta toisaalta työllistyin harjoittelupaikkaani ja parin vuoden päästä siirryin sieltä nykyiseen työpaikkaani. Päivääkään en ole ollut työtön tuon koulutuksen jälkeen, aikaa siitä on jo melkein 10 vuotta.

Vierailija
18/18 |
29.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Ehkä oletin siksi, että oikeasti asiansa osaava ja alansa hallitseva ihminen ei olisi tuossa tilanteessa.

Onko ollut paljon saikkua tms. ja sitten yyteissä tullut fudut?

Vai miten tähän on päädytty?

Olen ollut kansainvälisissä projektihommissa kymmenen vuotta ja kyllästyin siihen että vuodessa saattoi olla 4-5 eri työsopimusta, kun kaikki on pätkää ja silppua eikä muuta ole näköpiirissä kyseissä organisaatiossa ja alalla Suomessa. Voihan tietysti olla, että en osaa oikein mitään ja työllistyin tuurilla noihin hommiin

-ap