Jos juo joka päivä 20 vuotta (30-vuotiaasta 50-vuotiaaksi) 2 pulloa 12% viiniä, tuhoutuuko maksa kokonaan?
Tätini, joka on tehnyt noin, kävi juuri testeissä ja hänellä oli vaan GT-arvo hieman koholla. Onko mahdollista että mittauksessa oli jokin vika? Näin nuo tiedot itse eli ei voineet olla mitään väärennettyjä. (Täti on todella huono tietokoneen käytössä yms. vastaavissa)
Kommentit (18)
Voi tuhoutua, mutta harvemmin. Asia on kovin yksilöllistä. Itselläni gamm-gt-arvo oli viimeksi 9, baikka sen liilisi olevan ainakin 90.
Huh, huojentava tieto minulle!
Juon joka päivä 2-6 keskiolutta. Olen ahdistuva nelikymppinen nainen.
Pitääkin menna laboratoriokokeisiin myös itse...
Katsoin dokkarin alkoholismista joku aika sitten ja ymmärsin että tavanomaiset verikokeet ei kauhean hyvin bongaa maksavauriota. Eli sitten kun tilanne pahenee, se pahenee nopeasti ja jyrkästi ja yhtäkkiä huomaat olevasi keltaisena ja maha pallomaisena maksansiirtojonossa.
Onhan sellaisilla jotka ei koskaan ole juonut silti koholla tai sairas . Ehkä liika kofeiini ja pippurit . Hiivaa sokeria on pullassa karkeissa . Ei kuulkaa noin yksinkertaista ei elämä ole . Viinihän on rypäle . Me syödään rypäleitä jatkuvasti myös mehuissa juodaan ja rusinat on niitä eri värisiä . Hölyn pölyä .
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tuossakin on, jos et joisi niin ei olisi ahdistustakaan.
Mun isä ryyppäsi itsensä hautaan 10 vuodessa. Muuttui viimeisenä vuonna iholtaan aika keltaiseksi ja sitten oltiinkin loppusuoralla
Vierailija kirjoitti:
Mun isä ryyppäsi itsensä hautaan 10 vuodessa. Muuttui viimeisenä vuonna iholtaan aika keltaiseksi ja sitten oltiinkin loppusuoralla
Taisi olla pullossa jotain muuta kuin mietoa viiniä...?
Tuossa iässä se ei vielä näy, mutta kun ylittää 50 vuoden iän, alkaa näkymään ja nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Katsoin dokkarin alkoholismista joku aika sitten ja ymmärsin että tavanomaiset verikokeet ei kauhean hyvin bongaa maksavauriota. Eli sitten kun tilanne pahenee, se pahenee nopeasti ja jyrkästi ja yhtäkkiä huomaat olevasi keltaisena ja maha pallomaisena maksansiirtojonossa.
Joopa . Saattaa olla että on keltakuume dengue tai liikaa b vitamiinia tai soijaa . Budhilla joogaajilla on keltainen henki keltainen meri ...keltainen ihokin heillä on jopa tosi keltainen thaimaalaisia munkeilla . Kiinan munkeilla silmämunat keltaiset . Ne on niiden jumalien henkiä . Soija muuten värjää hirveesti suolaa . Joillakin afrikkalaisilla on ihan keltaiset silmämunat . Ei ole tauti vaan väri . Egyptissä Arabiassa Aasiassa näkee keltaisia ihmisiä keltaisia silmämunia. Tosi juopot kuulkaa ei ole ollenkaan sairaita pesemättömiä kyllä . Eikä ne ole keltaisia ennemmin harmaita. Vähennä soijaa . Ameeba on ongelma se aiheuttaa rakkuloita . Lähtee antibiooteilla kuten sukupuolitaudit .
Vierailija kirjoitti:
Thaimaalaisilla on keltainen iho ja nekin juo viinaa . Huumeita. Olikohan siltä tutkittu muita asioita ollenkaan muita sairauksia ??? Viina muuten on lääke pahaan oloon ja suruun . Jokaisella on omat kipunsa.
Eno kupsahti tuolla määrällä 64-vuotiaana, siskonsa eli tätini joi vielä enemmän ja kuoli 84-vuotiaana sydänkohtaukseen. Täti tosin piti "välipäiviä" eli päiviä jolloin joi vaan vajaan pullollisen kuohuviiniä.
Vierailija kirjoitti:
Saastuneet juomavedet on ongelma mihin veteen juomat tehdään . Millä viljaa kastellaan jne. Joskus vesi voi olla keltaista ruskeaa rautaa . On hyvä joskus vaihtaa merkkiä ja keittää juomavettä . Keskiolut on miedointa. Sima sahti on keltaista myös . Appelsiinimehu on keltaista. Limut on. Ihminen tarvii liikuntaa joten älä jää kotiin vaan ota vaikka koira liikkumiseen . Aineen vaihdunta paranee liikkuessa. Juo vettä. Älä ala miettiin. Juo välillä valkoviiniä tai muuta .
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, mutta maksansiirtojonosta et pääse unelmoimaan.
Huomaatte että ei saa keskittyä pakkomielteenä yhteen ja samaan asiaan. Vapautukaa Jeesuksen nimessä. Amen. Ei kukaan pakota juomaan eikä olemaan juomatta . Valinta on vapaa.
Kiinalaisilla thai Laos joillakin on täysin keltainen iho . Älkää ny.
Simpsonit on keltaisia.
Miksi juoda joka päivä?
Eikö ole mukavempi miettiä viinaa ja haaveilla viinasta?
Juo sitten vain lauantaina. Suunnittelee oikein tarkkaan koko viikon juomailut.
Mukavaa suunnitella koko perheen menojen sekaan omat juomailut heh
Saunajuomat ja muut juomat siihen väliin ja sitä ennen.
Näin toimii ammattijuoppo.
Ei ammattilainen juo joka päivä.
Juomalla harvoin voi juoda elämässä pidempään. Ja kaikki kiittää.
Kukaan ei näe että mietit töiden aikana juomista. Lipittelet kieltä kitalakea vasten. Aijai, käsityöläisolut, aijai pikkusnapsi aijai konjakkisiivukkainen, ohu jeah saunasihisevät öyh jeäh.
Perheen kanssa lautapelejä ja siihen joku sopiva snäpsi.
ouh jeah öhyy jeäh, öyh öyh öyh jeäh kirjoitti:
Simpsonit on keltaisia.
Miksi juoda joka päivä?
Eikö ole mukavempi miettiä viinaa ja haaveilla viinasta?
Juo sitten vain lauantaina. Suunnittelee oikein tarkkaan koko viikon juomailut.
Mukavaa suunnitella koko perheen menojen sekaan omat juomailut heh
Saunajuomat ja muut juomat siihen väliin ja sitä ennen.
Näin toimii ammattijuoppo.
Ei ammattilainen juo joka päivä.
Juomalla harvoin voi juoda elämässä pidempään. Ja kaikki kiittää.
Kukaan ei näe että mietit töiden aikana juomista. Lipittelet kieltä kitalakea vasten. Aijai, käsityöläisolut, aijai pikkusnapsi aijai konjakkisiivukkainen, ohu jeah saunasihisevät öyh jeäh.
Perheen kanssa lautapelejä ja siihen joku sopiva snäpsi.
Herra aperatiivikin on päässyt töistä.
Miksi et kävisi jääkaapilla ja avaisi paria rankan työpäivän päätteeksi?
Mittauksessa ei vikaa, ilmoitetuissa juomamäärissä kyllä.