Kertoako pettämisestä
Anteeksi sekava viesti, ajatukset on vähän sekavia
Kaverilla menee huonosti. Ennen niin vahva nainen sanoo olevansa ratkeamis pisteessä. Ongelma tiivistettynä: tuli raskaaksi, irtisanottiin. Koska aviomiehellä ei töitä, muuttivat naisen vanhemmille. Tuli pian toinen raskaus, vahingossa. Naisen isällä sittemmin puhjennut alkoholismi. Naisen äidillä vakava masennus. Sisko teki itsemurhan. Rahat on tiukilla. Mies sai töitä mutta palkka on pieni ja hänen pitää matkustaa viikottain. Paikkakunnalla ei juurikaan kavereita ja hän pyörittää arkea yksin. Yrittäen pitää huolen että äiti ei tapa itseään, isä aiheuta vahinkoa.
Nyt on jaksamis kiintiö täynnä ja hän ei tiedä kuinka kauan kestää ennen romahdusta.
Sain tietää että hänen miehensä, naisen ainoa tuki ja turva, pettää.
Mä en usko että kaverin psyyke kestää. Nyt jo hajoamis pisteessä. Tuntuu vaan niin vitun väärältä tietää, ja olla tekemättä mitään! En mä ole mikään kaveri! Kyllä mun mielestä tommosesta sanotaan. Ei se ole reilua olla vaan. Omatunto kolkuttaa kun toista vedätetään ja MÄ EN TEE MITÄÄN. Paska olo. Mutta en mä kyllä voi jyrkänteellä seisovaa tönästä
Me ollaan aina tuettu toisiamme. Itketty ja naurettu yhdessä. Se on pelastanut mut paskasta suhteesta ja olen hänelle tehnyt samoin. Nyt vaan koen että en voi auttaa
Pentele
Kommentit (14)
Joo kyllä miehellä voi olla tyttöystäviä vaikka seurustelisi, eihän se sitä niinku henkisesti petä.
Tietysti kerrot. On aina mukavaa katsoa sivusta kun toisen mielenterveys hajoaa.
Mä olen samaa mieltä mutta pelottaa se keskustelu. Siis, kun kaveri saa tietää että mä tiesin pettämisestä
Oletan että hänel olis aika petetty olo ku kavereihinkaan ei voi luottaa
Mutta kuinka paljon paskaa yksi ihminen voi kestää? Mulla olisi tullut epätoivoinen olo jo kauan sitten ko olosuhteissa
Onko kaverin parempi ilman alkoholisoitunutta miestä?
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 17:41"]
Onko kaverin parempi ilman alkoholisoitunutta miestä?
[/quote]
Olikin isä.
Mä kertoisin, kaverilla on oikeus tietää. Pahempi niin kuin että saa myöhemmin tietää että sä tiesit. Silloin petturi on myös kaveri, nyt on vaan mies.
Laittaisin sen miehen kertomaan. Eli kerrot perjantaihin mennessä tai minä kerron.
Ei, ei oo sun asias kai kertoo sellast, tuskin se uskois välttämättä, mut alkaa vatvoo sellast viä päässään. Ootko varma et pettää, ettei pelkkää huhua...
Sun oltava 100% varma että pettää. Jos sittenkin olet, vaadi ensin miestä kertomaan itse. Jos hän ei kerro, tee se itse. Koska se tulee kuitenkin ilmi, ja jos sinäkin olet salannut asian kaveriltasi ja siten pettänyt hänet, hänelle ei jää siinä tilanteessa ketään.
"..tuli raskaaksi, irtisanottiin. Koska aviomiehellä ei töitä, muuttivat naisen vanhemmille. Tuli pian toinen raskaus, vahingossa"
Hyvänä ystävänä voisit neuvoa sille kaverillesi perhesuunnittelua ja ehkäisyä. Mitään muuta sun ei pidä kertoa. Anna pettämisjuttujen olla, voit sille hunsvottimiehelle vinkata, että olet tietoinen asiasta ja se voisi lopettaa vätysmäisen pelleilyn.
Kaversi voisi avautua vaikka neuvolassa, lasten seuraavallaa käynnillä. Sitä kautta osaavat auttaa, antavat ohjausta ja oikeanlaista tukea.
Kaverin aviomies ja mun avomies on parhaita kavereita. Sille se kerto tyttöystävästään ja sitä kautta tiedän. Jos kerron lähteen, petän miehelleni antamani lupauksen pitää salaisuuden. Se on kuitenkin pienin murheeni tällä hetkellä
1. Kaveri saa tietää ja viimeisetkin järjen rippeet katoaa. Nyt jo niin heikoilla jäillä, että en tiedä miten mielenterveys kestäis. Ja entäs ne lapset? Nuorin on vasta 4kk ja täysimetyksellä. Mitä niiden käy jos äiti onpöpilässä? Kuka niistä huolehtii?!
2. Kaveri saa tietää myöhemmin ja siinä vaiheessa elämää on resursseja hoitaa tilanne. Hän saa silloin myös tietää, että minä tiedän. Siinä menee uskottavuus kuinka hyvä kaveri mä oikeasti olen. Mä oon aina ollut se tylsä ja rehellinen ihminen. Ent tuki ja turva aviomies paljastuu petturiksi ja paras ystävä "valehtelijaksi"
Mä en kertois.Sun kaveri ei tarvitse sitä tietoa just nyt.Pettävä mies jää ennen pitkää itse kiinni valheistaan ja olet ystäväsi tukena sitten.Näin mä tekisin mutta joku muu voisi olla toista mieltä.