Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkaako pappa höperöityä myös? Katsoo joka aamu muistisairaan mummuni kanssa Muumit

Vierailija
26.11.2020 |

Koska se rauhoittaa mummua, sillä katsoi aina lastensa kanssa muumit kun he olivat pieniä. Pappa keittää teet ja käpertyvät sohvalle peiton alle Muumeja katsomaan.

Samat jaksot on nähty varmaan 50 kertaa, mutta mummu ei niitä muista. Pappa sanoo muistavansa, mutta haluaa kuulemma vaan nauttia mummun kanssa yhteisistä hetkistä. Varsinkaan kun ei tiedä kauanko niitä enää on. Pelkään että papallakin on alkavaa muistisairautta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti papallasikin voi olla muistisairautta, mutta ei tuo muumien katsominen ole merkki siitä. Pappasi antama selitys on järkevä, ja liikuttavakin. 

Vierailija
2/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäänyt koukkuun juoneen. Omat vanhempani katsovat lastenohjelmia myös, hyvän mielen ohjelmaa, jota ei seniori-ikäisille ole ehkä niin tarjolla. Ei kiinnosta tempparit tai Big Brotherit.

Mutta minkä ikäisiä nuo höperöt ovat, jos lapsensa katsoivat muumeja? Sehän alkoi joskus reilusti 90-luvun puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vain söpöltä!

Vierailija
4/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäänyt koukkuun juoneen. Omat vanhempani katsovat lastenohjelmia myös, hyvän mielen ohjelmaa, jota ei seniori-ikäisille ole ehkä niin tarjolla. Ei kiinnosta tempparit tai Big Brotherit.

Mutta minkä ikäisiä nuo höperöt ovat, jos lapsensa katsoivat muumeja? Sehän alkoi joskus reilusti 90-luvun puolella.

LASTENLASTENSA piti olla otsikossa, autocorrect sekoilee.

Ap

Vierailija
5/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä mummun ja papan lapset ovat?

Vierailija
6/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on aina tykännyt katsoa lastenohjelmia :D

Itsekin katson yhä muumeja, vaikka jaksot on nähty 10000x kertaa. Tulee kiva ja turvallinen fiilis :)

Vierailija
7/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella parempaa vanhuutta, että sitten joskus saisin vielä käpertyä aamuisin oman rakkaan kainaloon Muumeja katselemaan lämpimän teen kera <3 Ei tuossa ole mitään höperöä.

Vierailija
8/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittuu?!! Tuleeks muumit telkkarista, joka aamu??! Mäkii alan kattoo.

Oon tosissani!

Vierailija
9/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittuu?!! Tuleeks muumit telkkarista, joka aamu??! Mäkii alan kattoo.

Oon tosissani!

😀

Vierailija
10/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis apua, eikö sinulla ole mitään silmää muiden ihmisten tekemisiä kohtaan, oletko itse esim. koskaan seurustellut? Toivottavasti et ihan kamalan paljon ole heidän asioissaan kiinni.

Vierailija
11/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta ja hyvältä suhteelta. Onneksi vielä tulee vielä muumi ohjelma heidän iloksi. Nykyään ei tule muuta kuin koronaa koronaa koronaa ohjelmasta riippumatta. Vai onko muumeillakin jo maskit ?

Vierailija
12/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumit on hyviä katson itsekin lasten kanssa.

Yks pappani tuttava mies katsoi aina pikku kakkosen ja kauniita ja rohkeita. Muistan sen lapsuudesta ku se katsoi aina vaikka oli mummalla ja paapalla kylässäkin. En tiedä oliko jo vähän dementoitunut. Vanha ku oli....

Vierailija
13/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli viisikymppisille Muumit tarkoittavat myös 70-luvulla tehtyä itäeurooppalaista nukkeanimaatiota, nimi taisi olla Muumien maailma. Kirjojen ja sarjakuvien lisäksi tietenkin, monikohan nykyvanhempi niihinkään on tutustuttanut lapsiaan (toki sarjikset ehkä vähän kyseenalaisia :D)

Vierailija
14/21 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin ihmetten kuinko jotkut katsovat jotain tähtösiä ja maalaismorsiamia.

Mikähän niillä on? Diagnoosi!

Vierailija
15/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni katseli 90-luvulla muumeja ja minä kans...ja katselen edelleen.Silloin tällöin kun satun huomaamaan.

Olen mummi,vanhin lapsenlapsi 18,ja ainoa lapseni on just niiden kaikkien äiti.

Mutta en mä nyt höperö ole vielä...kai.Työelämässä ja 61,

Vierailija
16/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun kerroit. Minäkin alan katsomaan.

Vierailija
17/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä katon telkkarista vaan lasten kanssa lastenohjelmat. Ja salaa yksinkin. :)

Vierailija
18/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muumejahan on tullut iät ajat, varmaan 50 vuotta ainakin.

Vierailija
19/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isoisäni oli aina sellainen jäyhän oloinen ukkeli. Ei mitenkään ilkeä tai muuta, joskus jopa vitsailikin lapsenlapsilleen mutta aina vähän muuten sellainen tunteettoman oloinen ja totinen. Kun isoäiti kuoli niin isoisästä tuli ihan uusi puoli esiin, hän alkoi itkeskellä että kuinka hän ikävöi rakasta vaimoaan ja muutenkin puhua enemmän tunteistaan sukulaisiaan kohtaan. Ihan viimeisinä vuosinaan se itkuisuus väheni ja esiin tuli sellainen mukava ukkeli joka puhui kuinka nuorena sodassa koetut traumat oli saaneet hänet jotenkin lukkoon ja kun vaimon kuolema laukaisi jonkun tunnepadon niin pikkuhiljaa kaikki traumat pääsi purkautumaan. Joku aseveljistään hautajaisissa pitikin puheen kuinka tälläkin miehellä olisi ollut erilainen elämä jos joku olisi osannut heitä heti sodan jälkeen auttaa.

Vierailija
20/21 |
27.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi