Mitä hemmettiä teen tämän vatsan turvotuksen kanssa? Kun mikään ei auta
Olen kokeillut vehnätöntä, turvotus jatkuu. Gluteenitonta, turvotus jatkuu. Maidotonta, turvotus jatkuu. Kuituja, ilman kuituja, erilaisia kuituja, turvotus jatkuu. En syö purkkaa, pastilleja, mitään light tuotteita. Jättänyt lihan välillä pois, ei auta. Kasviksia, ei kasviksia, turvotus jatkuu. Olen jo miettinyt että olenko vaan niin läski, mutta vatsan ultrassa radiologi sanoi, että huomattava määrä suolikaasuja. Vatsa toimii päivittäin, tai lähes päivittäin.
kaikki vinkit otetaan nyt vastaan.
Noi mainitsemani kokeilut olen tehnyt ajan kanssa, enkä millään yhden päivän kuurilla. Olen antanut vatsan sopeutua uuteen. Projektia takana jo vuosia.
Kommentit (19)
Vaikea sanoa. Ja tosiaan kokeilemalla eri ruoka-aineita niin kuin olet tehnyt saa selville mikä niistä ruuista turvottaa. Oletko kokeillut ruuansulatusentsyymejä, maitohappobakteereja eri kantoja niistä tai sitten Cuplaton käsikauppalääkettä ilmavaivoihin?
Tuokin on pakko varalta laittaa, oletko käynyt gynellä milloin?
Ei ole turvotusta, on kuule ihan läskiä. Kannattaa lakaa laihduttaa.
Sokeri, hiiva? Nämä turvottaa itsellä todella tukalasti! Lisäksi sokeri kerää nestettä koko kehoon.
Anna pierun paukkuva, kaasun purkautuva. Iloinen pröööt usein päästettynä poistaa gaasun ja turvon.
Kokeile pätkäpaastoa esim 8/16h. Minulla auttoi turvotukseen ja painokin lähtenyt laskuun. Ei ole hyvä syödä koko hereillä olemisen ajan. Jos kokeilet viikon niin näet auttaako.
Miten liikut? Suolisto toimii paremmin kun sitä vähän vatkaa. Tee erityisesti keskivartalon kiertoliikkeitä.
Miten tuo vitamiinipuoli?
http://www.tritolonen.fi/uutiset/3142-d-vitamiini-ja-suolistosairaudet
Small intestinal bacterial overgrowth (SIBO) voi aiheuttaa jatkuvaa turvotusta. Moni saanut avun tiukalla ketolla. Jos lääkärit ei tiedä mistä kaasua tulee niin kovin on heikkoa meidän lääketiede... Vai eikö sovi tähän nykyajan kuitu ja vege -pakkopullaan elämän realiteetit..
Päästä kunnon pieru ja lopeta se herkkujen mättäminen. Laihduta!
Monen ruoka-aineen yhteydessä suositellaan 2 viikkoa ilman, itselläni piti olla pari kuukautta. Ongelmanaiheuttajaksi paljastui kaura loppujen lopulta.
Pientä apua voi löytyä maitohappobakteereista. Minulla auttoi pitempään käytettynä kaasun kertymiseen, ei tarvinnut jatkuvasti piereskellä.
Vierailija kirjoitti:
Monen ruoka-aineen yhteydessä suositellaan 2 viikkoa ilman, itselläni piti olla pari kuukautta. Ongelmanaiheuttajaksi paljastui kaura loppujen lopulta.
Jatkan vielä. Minulla ongelma oli myös kehittynyt pikkuhiljaa vuosien saatossa. Kun vatsa on ärtynyt niin pitkään, niin vaikka ongelmanaiheuttajan ottaa hetkeksi pois, niin vatsa voi yhä olla niin herkillä, että ärsyyntyy kaikesta muustakin.
Sokeri on aika paha hyville suolistobakteereille, jos esim. pierut haisee tosi pahalle niin kannattaa vähentää sokeri minimiin.
Oletko siis lihava? Kyllä se ruokavalio silloin taitaa pielessä olla ja näin ollen suolistokin ihan mitä sattuu.
Oletko syönyt tämän vuoden aikana antibioottikuureja? Suolistolla voi kestää parikin vuotta toipua niistä.
Älä syö !
Sincc
Tai syö enintään joka toinen päivä, niin vatsa saa aikaa rauhoittua.
Juotko sokerisia juomia? Minä jätin pois kaikki tuoremehut niin loppui turvotus ja vatsakivut.
Voisiko olla stressiä? Kokeile meditaatiota