Miten kommentteja blogiin?
Tuossa toisessa ketjussa mainittiin että bloggausharrastus antaa paljon, kun löytää samanhenkisiä ihmisiä.
Olen blogannut kohta vuoden ja saanut kasvatettua lukijamäärää ihan hyvin. Parhaina viikkoina kävijöitä on melkein tuhat. Blogiini ei kuitenkaan tule melkein ollenkaan kommentteja, ellei kyseessä ole arvonta. Itse kommentoin kyllä muiden blogeihin jos aiheesta on jotain sanottavaa, yleensä ainakin yhden kommentin päivässä.
Miten saisin ihmiset kommentoimaan? Bloggaaminen on ihana harrastus ja vaikka se ei itselleni ole kovin yhteisöllistä, saan siitä paljon muulla tavalla. Otan itse valokuvat ja käytän blogiin paljon aikaa ja harmittaa kun kävijätilastoista näkyy että esimerkiksi uusin postaus on tosi suosittu, mutta kukaan ei vaivaudu kommentoimaan.
Kommentit (10)
Laitan yleensä tekstin keskelle tai loppuun kysymyksen, jos se vain tekstin aiheeseen sopii. Silti kukaan ei vastaa.
En ymmärrä, miksi kommentit on niin tärkeitä. Eihän kaikkeen ole aina sanottavaa.
Mutta ehkä olet av:lta huomannut, että pitää vähän kärjistää, jos haluaa kommentteja.
Ei kommentit välttämättä mittaa sitä, onko blogisi kiinnostava.
[quote author="Vierailija" time="02.04.2014 klo 09:34"]Laitan yleensä tekstin keskelle tai loppuun kysymyksen, jos se vain tekstin aiheeseen sopii. Silti kukaan ei vastaa.
[/quote]
Mikä sun blogin osoite on? Voin tulla kommentoimaan, jos tulisi parempi mieli. :)
Samahan se olisi sitten kirjoittaa paperista päiväkirjaa tai pitää blogia vain omalla tietokoneella, jos lukijoihin ei saa yhteyttä. Ei ne kävijätilastot korvaa kontaktia muihin ihmisiin.
Jos harrastaisin vaikka pitsinnypläystä bloggaamisen sijaan, pääsisin keskustelemaan muiden aiheesta kiinnostuneiden kanssa. Nypläyskurssilla kehuisin muiden töitä ja saisin varmasti kommentin tai pari omasta työstäni.
Tai sitten olen vaan tyhmä, enkä tajunnut että bloggaaminen on näin yksinäinen harrastus.
Mulla on blogi jolla ei ole edes kovin valtavasti lukijoita, ja silti yleensä saan 1-20 kommenttia kirjoituksiini. Riippuu aiheesta paljonko niitä tulee. Eniten olen saanut kommentteja ajankohtaisia ja yhteiskunnallisia aiheita koskeviin kirjoituksiin, toiseksi eniten sellaisiin joissa avaudun jostain ongelmista joita kohtaan juuri elämässäni. Vähiten kommentteja tulee yleensä kuviin ostoksista, vaatteista, ruoista jne.
No antakaa niitä osoitteita, lupaan kommentoida asiallisesti!
Kommenttien kirjoittaminen vaatii lukijalta loppujen lopuksi tosi paljon vaivaa. Siis ei sen yhden kommentin, mutta monet lukevat kymmeniä tai satojakin blogeja, ja kun päivässä tulee postauksia niin paljon, niin helposti sitä jumiutuu kommentoimaan niihin muutamaan samaan blogiin, joihin aina kommentoi. Ellei sitten jossain blogissa ole jotain ehdottoman ajatuksia herättävää.
Oletko kokeillut arvonnoissa liittää mukaan jonkin kysymyksen, jossa pyydät osallistujia kertomaan mielipiteistään, kokemuksistaan tmv? Ja sitten vastaisit jokaiselle, tai ainakin niille, jotka ovat nähneet vaivaa oman vastauksensa eteen. (Siis riippuen siitä, onko kommentteja 20 vai 200, että mihin kaikkeen vastaamiseen oma aika riittää.) Itse huomaan, että jos bloggaajalta saan kommenttiini mietityn vastauksen, niin aiempaa todennäköisemmin kommentoin uudelleenkin, vaikken aiemmin olisikaan ko. blogiin kommentoinut.
Vastaan ihan kaikille, riippumatta siitä onko kommentti tullut arvontaan tai tavallliseen postaukseen. Ehkä blogini on sitten vain niin erilainen että ihmiset vain töllistelevät kummissaan eivätkä oikeasti tykkää.
Ensimmäiseksi tulee mieleeni, ettei kirjoituksesi ole riittävän ajatuksia herättävä, jotta siihen olisi kenelläkään mitään kommentoitavaa.
En sitten tiedä kuinka toimisi loppuun laitettuna vaikka "Onko lukijoilla omakohtaisia kokemuksia XXXX?"